BMW X5

3.0 Diesel Turbo (M50d) 381CP 4x4 Aut8

Siguranta

5.0

Suntem în 2014 şi vorbim despre un SUV de 100.000 de euro. Nu se aşteaptă nimeni ca X5-ul nou să fie clasificat cu mai puţin de 5 stele EuroNCAP. Ca idee, numărul de sisteme de siguranţă activă şi pasivă şi a celor de asistenţă trece de 20, ceea ce ne face să vă invităm să le cercetaţi în detaliu pe site-ul producătorului cum se numesc toate şi ce face fiecare.

Lista de jucării pentru şofer, disponibile opţional (desigur) include un sistem Night Vision (în anii '80, doar piloţii de elicoptere/avioane militare aveau aşa ceva), un asistent la conducerea pe autostradă (tempomatul activ cu Stop&Go, capabil să oprească atunci când vede o maşină oprită în faţă şi să plece odată cu aceasta) şi alte artificii de acest gen. Ştiu, îţi spui că n-ai nevoie, dar atunci când le vei experimenta o să te întrebi cum s-a putut conduce fără ele!

Pe deasupra, în caz de accident, maşina sună singură la urgenţă. Fie vorba între noi, acesta este un element pe care Uniunea Europeană vrea să-l introducă pe toate maşinile începând cu deceniul următor.

  • @aaa, luni, 17.02.2014 12:21

    Este foarte simplu, sunt redactori diferiti, nu e normal sa existe pareri usor diferite?

  • aaa, luni, 17.02.2014 12:26

    ori comentezi si lasi si comentariul meu sa ca vorbim acc limba ori il stergi si nu mai zici nimic. ti se pare logic comentariul tau avand in vedere ca al meu a fost stres?

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 12:58

    @ AM Cayenne S diesel are 382 cp, accelereaza de la 0 - 100 km/h in 5.7 s si are un V8 de 4.2 sub capota ! Nici asa nu un V8 nu au reusit sa aiba demarajul lui X5. Cu 3 litri reuseste sa fie peste 4.2 de la Porsche. Asa ca X5 detine oricum suprematia la capitolul performnate cu cele 5.3 sec de la 0 la 100. E o chestie psihologica asta cu cp in plus....se pare ca nu e nevoie numai de ei ca sa ai cele mai bune performante. Depinde de multe alte lucruri ! Iar un motor de 3 litri diesel asa performant, nu cred ca o sa scoata cineva prea curand. Si daca scoate sa zic viitoarea generatie de Cayenne, o sa vina si X5 cu un facelift cu unul si mai puternic. BMW asta si-a propus...si anume sa detina suprematia la capitolul sportivitate. Eu cred ca asa va ramane mereu ! Suspensiile reglabile nu le-au pus pt. ca scopul unui X5 este sa fie sport. Cu acele suspensii masina era mai grea si nu mai avea demarajul de 5.3 sec si nici tinuta de drum ferma si sport. Ei isi cunosc bine clientii si stiu ce vor si de ce le cumpara X5-ul. Asa ca nu au facut nici un compromis. ps. CItez ,,Noua generaţie nu i-a adus caii putere în plus (2) necesari pentru a obţine supremaţia în segment'' Nu as fi scris asta.....X5 chiar detine suprematia in segment, pe motorul de 3 litri si asta o stiti si voi ! Daca va referiti ca exista pe piata si un Cayenne Turbo S cu 550 cp si un demaraj de la 0 la 100 in 4.5 sec, asteptati putin si o sa apara X5 M probabil cu un V8 de 4 litri (nu 4.8 cat are Cayenne) si cu perfromante si mai bune ! Sunt sigur ca o sa fie la un pret de aprox. 150 de mii full. Iar Cayenne Turbo S e undeva la 180 de mi.

  • alex, luni, 17.02.2014 13:18

    200 CP pe litru la motoare diesel de 2 litri?????????

  • boldfrank, luni, 17.02.2014 13:25

    interesant ca in Austria i-ati dat 4.5. si mai ziceti ca in premiera la X5 se pot comanda versiuni cu 7 locuri - wrong, si la generatia precedenta se putea....

  • Lucian, luni, 17.02.2014 14:27

    ”Subiectul testului nostru este la un cal putere distanţă de a fi cel mai puternic SUV diesel din lume” - eu aș fi mai reținut în a spune asta. La o distanță de mai mult de 100 de cai se află Audi Q7 V12 TDI cu 500cp și 1000Nm. Țineți cont că nu ați precizat ”cel mai puternic SUV diesel în 6 cilindri”, așa era corectă afirmația voastră.

  • Gicu, luni, 17.02.2014 14:54

    Frumoasa masina, dar cu un pret de pornire cu 9.000 de euro mai mare decat un x5 5.0i...

  • vianu, luni, 17.02.2014 15:14

    @Scorpionul.negru...imi place cum te "ataci" Stiu ca iti sunt foate dragi "dulapii" astia motorizati dar asta imi aduce aminte de discutiile parte'n'parte ale iubitorilor de IT cum Intelu' meu e mai tare ca are 10 core-uri fata de AMD'u tau care chiar daca are un bandwidth mai larg e tot o ...etc". but how cares? Intotdeauna ultimu' de pe piata va cel fi mai tare din parcare pana cand ca apare alt model peste alte 3 luni care sa "il faca" la o liniuta repetata de 1.000 prin filmuletele de pe youtube. N-am sa inteleg nicodata ulitilitatea acestor garsoniere de lux pe patru roti. Stiu nu sunt "amarat" de asta cu 90'j de mii pe card (vezi? am spus 90, nu 100 ca altfel as fi fost unu' de ala care sfida criza cu masina lui de lux...), deci nu am 90.000 sa pricep prezenta unor astfel de masini, cum era?...premium. @AM.....era sa uit ce era mai important...nu s-a oprit garnitra de tren sa va ofere prioritate?

  • Sebastian, luni, 17.02.2014 15:47

    @Lucian Versiunea V12 TDI a lui Q7 nu mai este prezentă în ofertă. http://www.automarket.ro/masini-noi/audi/q7-facelift-1192/ @boldfrank Un alt cititor a răspuns mai sus.

  • Pavl, luni, 17.02.2014 15:50

    @vianu Daca nu iti plac masinile, in special acest gen, nu stiu de ce te-ai mai rupt de la lucrul tau in domeniul IT pe care evident il stapanesti sa mai scrii pe acest site destinat amatorilor de masini. Daca nu ar exista segment de piata pentru modele de genul acesta, nu s-ar mai obosi producatorii sa construiasca garsoniere din acestea pe roti.

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 15:57

    la 17.02.2014, 15:52 @vianu Nu toti vedem lucrurile la fel si e mai bine asa. Utilitatea acestor garsoniere pe roti cum spui tu, depinde de nevoile fiecaruia. Te-ai gansit ca pe lumea asta sunt si oameni obezi ? Pt. ei un SUV e ,,mana cereasca''. Sau altii care sunt foarte inalti de ex. In cazul asta poate obezul sau cel inalt isi doreste o masina sport dar in nici una autentica nu sta bine sau poate ca nu incape. Asa ca isi va dori un suv cat mai sportiv care sa tina cat de cat loc si de masina sport. Sunt oameni diferiti cu nevoi diferite si dorinte diferite pe lumea asta ! Exceptii sunt multe...unii le cumpara pt. ca au ramas cu cliseul ca doar un suv ii protejaza la accidente. Altii pt. imagine etc. Sau unora pur si simplu le place pozitia inalta la volan. Treaba cu ultimul venit e cel mai tare nu e valabila la toate capitolele. Cayenne nou cand a aparut, tot mai putin cp avea fata de X5-ul vechi cu facelift 4.0d. Nici nu cred ca si-au dorit sa bata X5 in cp :). Ei au mers pe altceva...materiale si finisaje mai bune, un design mai elegant etc. In ceea ce priveste fiecare suv in parte, fiecare are cate un ,,AS in maneca'' ca sa isi atraga clientii. 1 - Porsche Cayenne - cel mai bine finisat, elegant, dinamic, imagine de marca foarte buna. 2 - Range Rover Sport - cel mai bun sistem 4x4 (terrain response), traditie, design sobru potrivit pt. cei trecuti de 40 de ani. 3 - BMW X5 - cel mai performant motor diesel si nu numai... eficient dinamic, foarte stabil in curbe, echilibrat, manevrabil..deci SPORT ! 4 - Mercedes ML e facut mai mult pt. cei care cauta confort sporit ! Cel mai confortabil din clasa daca ii pui suspensia 'Airmatic'. Altfel nu isi are rostul din pct. meu de vedere. 5 - Audi Q7 - confortabil si cel mai spatios 6 - Infiniti FX - X5-ul japonezilor sa zic asa...pt. cei care vor altceva...

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 16:01

    ps. @AutoMarket Stergeti penultimul meu comentariu...ultimul e corectat si de aceea am postat dublura la el.

  • someone, luni, 17.02.2014 17:32

    nu am mai auzit de termenul "steptronic" cand e vorba de BMW de foarte multi ani

  • vianu, luni, 17.02.2014 18:30

    @Scorpionul.negru...Cea mai "tare" afirmatie. Obezii au nevoie de o masina in care iti trebuie scarita. Masinile astea sunt facute exclusiv pentru un ego supradimensionat nu pentru o greutate iesita din scala. Dar imi place ca stii absolut tot ce trebuie de stiut cand e vorba despre aceste modele. @Pavl...de unde ai tras tu concluzia ca nu imi plac masinile? Dar daca zici tu.....

  • Inexo-cuantic, luni, 17.02.2014 20:33

    Mda........ Dupa cum am mai zis si in alt post in aceasta clasa favoritul meu in duelul cu Mercedes-Benz ML sau BMW x5 new, este Range Rover Sport. Acest motiv este unul cat se poate de simplu, Range Rover S dupa parerea mea ofera un raport performante/economie foarte bun, fapt care se reflecta si asupra consumului de carburant, dar cu toate astea, daca as ajunge la un moment dat sa beneficiez de aceasta suma necesara pentru un RR Sport, BMW x5 sau MBZ ML, probabil nu as opta pentru nici una dintre aceste trei! Nu ma prea incanta si nici nu ma incalzeste ideea unui SUV sportiv cu un pret care poate ajunge si la 150 mii de Euro si caruia ii este frica de viraje. Sa auzim numai de bine!

  • unckle, marţi, 18.02.2014 00:19

    defender+M4 ... mult mai bine cheltuiti banii (in caz ca nu ai ceafa lata...)