Interior
Prima impresie pe care o ai când intri în noul X5 este legată de spaţiu. Formele sunt familiare, pentru că BMW nu a schimbat multe în raport cu recentele generaţii ale berlinelor sale, însă aranjarea în spaţiu dă impresia că vorbim de o maşină mult mai aerisită. Element pe care îl vor simţi cel mai bine pasagerii banchetei posterioare, care au mai mult spaţiu pentru genunchi, chiar dacă noul trend al maşinilor de toate mărimile - un spaţiu minim pentru labele picioarelor sub scaunele din faţă - se manifestă şi în noul X5. Totuşi, pentru a dovedi faptul că pasagerii sunt importanţi, cei de la BMW anunţă posibilitatea comandării unor scaune şi mai confortabile în spate, acestea putând fi ajustate pe trei axe.
Este cumva inutil să vorbesc despre materiale pe o maşină care costă către 100.000 de euro, pentru că nimeni nu face compromisuri la acest nivel. Există însă şi câteva scăpări, cum ar fi plasticul din jurul aeratoarelor postate în lateralul bordului, modelat dintr-un material prea lumesc pentru galaxia X5. bavarezii se revanşează însă prin noile lumini ambientale: câteva lamele care la prima vedere par ornamente subtile se transformă în elemente luminoase care culorează interiorul în palete presetate pe care cel de la volan le poate schimba după preferinţe.
A crescut şi capacitatea portbagajului - până la 650 de litri cu bancheta în poziţie verticală şi 1870 de litri cu ea rabatată, în timp ce familiile mai numeroase se pot baza pe un al treilea rând de scaune dedicat copiilor. Interesantă şi deschiderea portbagajului, care oferă un soi de treaptă asemănătoare cu cea a pick-up-urilor pentru zona inferioară a hayon-ului. Pentru scaune ad-hoc în vârf de munte, la un picnic prevăzut sau nu. Apropo de scaune, poziţia la volan este parcă mai înaltă decât în cazul generaţiei anterioare, lucru care îi va bucura pe unii şi îi va enerva pe alţii.
Dar decât să ne supărăm, mai bine-un cântec vesel să cântăm ascultându-l în cele 16 difuzoare ale sistemului Bang&Olufsen (4200 de euro) sau privind videoclipul pe sistemul entertainment pentru locurile din spate (2600 de euro).
Mereu am respectat si voi respecta BMW pt. ce ofera tehnic fata de concurenta si evolutia din bine in mai bine la fiecare generatie. Sunt niste nebuni de ingineri (in sensul frumos al cuvantului) care se ambitioneaza sa faca din orice BMW niste ,,rachete '' pe sosele care sa scoata un consum bun la o capacitate cilindrica cat mai mica. Mereu le reuseste treaba asta si au ajuns sa ofere cele mai performante masini din clasa. Sa vedem in timp si cum sta cu fiabilitatea.....sunt cam fortate ultimele modele, cu multe turbine si alte chestii care e posibil sa cedeze mai usor. Dar am incredere in ei si imi mentin parerea ca vor fi fiabile. Ca design a doua generatie cu facelift mi se pare cea mai reusita la exterior. Interiorul la asta nou se vede clar ca este mai aranjat fata de cel vechi si arata mult mai bine. Dar pe afara nu mai are masivitatea si agresivitatea celui vechi care zic eu ca era unic in clasa SUV. Acum e mai fluid, mai elegant, mai simplificat si de aceea nu imi place asa mult. Poate ca in realitate o sa imi placa si imi voi schimba parerea....nu am vazut noul model pana acum. O sa treaca mult timp sa ma obisnuiesc si sa accept ideea de faruri lipite de grila. Majoritatea noilor SUV-uri au evoluat in bine, calitatea a crescut, arata mai bine dar si pretul e ceva mai mare fata de generatiile trecute. Cam toate SUV-urile premium sunt apropiate calitativ si ca performante. Fiecare is are fanii lui si tinteste o anumita categorie de oameni. BMW X5 - se dedica mai mult celor tineri care merg mai mult pe sosea .Ofera cea mai buna fisa tehnica sa zic asa. Dar e posibil sa ramana in continuare cel mai slab in offroad. Oricum cine cumpara X5 nu e interesat de acest capitol. Asa ca nu avea rost sa se chinuie prea mult sa faca din el un offroad-er :)). Range Rover Sport - este facut mai mult pt. cei trecuti de 40-45 de ani care vor un SUV cu traditie, o masina sobra si serioasa. Cel mai mare + al lui este offroad-ul. O sa ramana Rolls-ul suv-rilor cum spun multi in continuare. Porsche Cayenne - ca si in cazul X5 merge pe ideea de sportivitatea dar se pare ca e mult in urma noului X5 la aceeasi motorizare. Trebuie sa alegi un Turbo sau un GTS sa te multumesti daca se cauta sportivitatea la el. Pe cine intereseaza doar calitatea si sigla cu prestigiu, e suficient cel de 3 litri de 245 cp. Noul model este foarte elegant fata de cel vechi. Imagine buna si pret pe masura. Mercedes ML - nu ma impresionat cu nimic, nu as cumpara niciodata unul. E o masina buna nimic de zis...dar sub X5 (chiar si generatia veche cu facelift), Cayenne si RR la multe capitole. Q7 - a fost la vremea lui o masina reusita care depasise X5 (pe atunci prima generatie cu facelift), dar a imbatranit frumos si a fost 'detronata' la multe capitole de noile modele enumerate mai sus. Ramane totusi cel mai spatios SUV (exceptie RR mare si GL). Audi trebuie sa vina urgent cu ceva nou si foarte bun sa faca fata concurentei. VW Touareg - a fost si va ramane raportat la calitate - pret cea mai inteleapta alegere. E un Cayenne mai uratel si mai prost finisat. Dar configurat mai bine nu se mai simte diferenta. Multi spun ca e premium, la fel de multi spun ca e non premium. Ca marca e non....ca masina eu zic ca e cat se poate de premium. Cam pe aceeasi pozitie ar trebuii sa se afle si noul Jeep Grand Cherokee. Pana nu merg cu el nu pot sa spun nimic...testele au aratat ca e o masina ok. Ca design si marca l-as prefera in locul unui Touareg. Dar stiti cum e.....mai bine facem un efort daca se poate si alegem ce e mai bun din clasa si ce ni se potriveste. RR, Cayenne, X5. Restu sunt restu....:) @Am Nu stiu cum reusiti sa testati numai masini full care depasesc cu 30-40 de mii pretul de baza :))...dar poate e mai bine asa.