BMW X4

3.0 Diesel Turbo (30d) 258CP 4x4 Aut8

Design

4.0

Ideea de SAC de la BMW, sau mai bine zis acceptarea socială percepută a acesteia, a evoluat dramatic în ultimii şapte ani. Dacă în 2007 un X6 era văzut ca o maşină ciudată, pe care ori o dispreţuiai, ori o apreciai, aceeaşi maşină este văzută ca fiind ceva normal de mai mulţi ani, devenind aproape comună în zonele bune ale oraşelor ţării.

Odată apărut modelul X4, care este o versiune cu influenţe şi caracter de coupe a lui X3, conceptul de "SAC" de la BMW era deja clar pentru toată lumea şi este mai uşor de acceptat. În plus, poate că designerii şi-au făcut "mâna" pe această formă de caroserie şi le este şi lor mai simplu să deseneze forme mai uşor de digerat.

X4 are un avantaj în faţă lui X6, în afară de faptul că este mai bine potrivit conceptului de SAC decât primul model care a fost construit astfel. Iar avantajul acela vine la nivel de dimensiuni, care sunt mult mai potrivite pentru mediul urban şi pentru şoselele mai înguste, deci arată mult mai bine pe străzile oraşului. X3 arată aproape utilitar în comparaţie cu el, deci poate fi perceput şi ca o alternativă urbană pentru acest model, fără să-şi piardă nimic din caracterul dinamic.

  • Adrian, vineri, 29.08.2014 15:29

    Pe cat de frumos este seria 4,5 si 6 pe atat de urat e X4 si X6.

  • dany, vineri, 29.08.2014 16:01

    Eu cred ca cel mai mare minus este designul! Cum va place voua asta mai mult decat vechiul X6 nu stiu... dar e chestiune de gust... Din punctul meu de vedere designerii BMW sunt in criza de idei... se vede ca au ajuns la limta si nu mai stiu ce sa inventeze ca sa diferentieze modelele intre ele... mie nu imi plac decat seria 5, seria 6, serria 6 GranCoupe si cam atat (si vechile X5/ X6 erau ”legate” ca estetica) ... in rest linia generala a arhitecturii modelelor BMW este eleganta dar detaliile (gen faruri, stopuri, spoilere etc.) mi se par adaugate acolo fortat... strica ansamblul designului fara a se incadra in linia fluida a caroseriei si avand uneori o agresivitate fortata (gen tuning nereusit)... spun asta ca fan BMW! PS Aceata saturatie a unei abordari de design se vede la multe marci la un moment dat )cand nu mai stiu ce sa aduca nou)... asa s+a intamplat de ex cu Mercedes E_Classe cu acele faruri rotunde care la urmatoarea generatie au fost doar putin stiliyate si ovalizate ...asa s+a intamplat si cu S_Class ale carui faruri "lacrima"dadeau ca nuca in perete etc...

  • slVW_83, vineri, 29.08.2014 17:36

    Masina snobaretului prost, incult si corupt!

  • kk, vineri, 29.08.2014 20:54

    mi se pare ca arata ca un porc mutant pe roti! pur si simplu imi repugna !

  • arhitect, vineri, 29.08.2014 21:34

    in clasele premium dejeaba mecanica e impecabila daca lipsteste stilul; o minte si o mana de designer ( italian ) ar face minuni; altfel ramane o masina oarecare , oricum mai putin reusita decat X5

  • dan_grc, vineri, 29.08.2014 22:12

    @dany Astea sunt dezavantajele unei game din ce in ce mai mari, nu cred ca exista criza de idei, este calculat, iar aceste calcule par sa fie corecte, nu prea au dat gres. La modelele care-ti plac m-as risca sa adaug si o seria 4:). @arhitect Asta a fost si ideea, sa nu fie mai reusita decat X5.

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 30.08.2014 11:16

    aceasta marca nu trebuie catalogata gresit datorita unora dintre proprietari.

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 30.08.2014 11:17

    sunt masini foarte bune

  • dany, sâmbătă, 30.08.2014 14:20

    @dan_grc Nu cred ca modelele BMW se vand pt design cipt renume! (renume care e datorat reusitei partii mecanice si imaginii de prestigiu ”premium”). Deabia asteptam sa plece Bangle sa vad ce va urma. Rezultatul este bun (la unele modele enumerate mai sus), neutru (seria 3 de ex) si ciudat la altele! (seria 1, seria 2 chiar desi linia laterala e superba, x3/ x4 etc) Hai sa ne imaginam ca acest X4 ar fi un Ssangyong! Cu exact aceeasi parte mecanica... cu laude de la presa de specialitate etc. Probabil vanzarile ar fi modice...

  • dany, sâmbătă, 30.08.2014 14:20

    @dan_grc Nu cred ca modelele BMW se vand pt design cipt renume! (renume care e datorat reusitei partii mecanice si imaginii de prestigiu ”premium”). Deabia asteptam sa plece Bangle sa vad ce va urma. Rezultatul este bun (la unele modele enumerate mai sus), neutru (seria 3 de ex) si ciudat la altele! (seria 1, seria 2 chiar desi linia laterala e superba, x3/ x4 etc) Hai sa ne imaginam ca acest X4 ar fi un Ssangyong! Cu exact aceeasi parte mecanica... cu laude de la presa de specialitate etc. Probabil vanzarile ar fi modice...

  • gigi_frana, marţi, 02.09.2014 16:04

    cel putin in RO, masina e cocalarism in forma pura.... in cel mai fericit caz,1% din proprietari vor avea mai multe clase decat trenul...

  • SnowM3, vineri, 12.09.2014 14:48

    "Modelul din Munchen accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde şi poate să atingă o viteză maximă limitată de 234 km/h." Nu stiu de ce crede autorul ca o masina cu aerodinamica proasta, care pierde circa 35-40% din cei 258 CP in transmisia automata si tractiunea integrala ar putea depasi cei 234 km/h anuntati daca nu ar fi 'limitata'. Concluzia e ca singura limitare e data de puterea motorului si aerodinamica deficitara. Viteza maxima nu e limitata de constructor !

  • vaki, duminică, 04.01.2015 17:17

    79K pe un x4?/ Imi iau x6 fara problema!!