BMW X4

2.0 Diesel Turbo (25d) 231CP 4x4 Aut8

Calitate / Pret

3.0

Pentru că avem în față un model premium, prețurile practicate de BMW vor stârni reacții diverse chiar și în rândul celor cu conturi generoase. Prețul de pornire pentru noul X4 este de aproape 50.000 de euro (48.900 de euro, mai exact) pentru versiunea 20i echipată cu motorul pe benzină de 184 de cai putere. Cel mai accesibil diesel oferă 190 CP și pleacă de la 51.700 de euro, iar varianta xDrive 25d pornește de la 55.300 de euro.

Mercedes-Benz GLC Coupe în varianta 250d 4Matic are un preț de pornire de 52.200 de euro, cu 3.100 de euro mai puțin comparativ cu modelul bavarez. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că GLC Coupe nu se mai află la prima tinerețe.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel Super, Volvo XC60 2.0 diesel Momentum și Jaguar F-Pace 2.0 diesel Pure sunt modele mai ieftine decât X4 xDrive 25d. Singurul care trece de bariera celor 60.000 de euro este Range Rover Velar: 63.300 de euro este prețul de pornire pentru varianta echipată cu motorul diesel de 2.0 litri și 240 CP.

În cazul exemplarului testat, prețul a fost de 79.800 de euro, însă lista de opționale a fost și ea una generoasă. Cheia BMW cu display (260 euro), suspensia adaptivă (620 euro), scaunele reglabile electric cu memorie și încălzite, farurile adaptive cu LED (520 euro), sistemele de asistență (3.400 de euro) și sistemul de navigație (2.300 de euro) sunt doar câteva dintre opționalele care au făcut ca prețul să crească până aproape de 80.000 de euro.

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 11.07.2018 13:01

    Asta-i farmecul modelelor premium germane:sa reusesti sa le dublezi pretul de baza prin adaugarea optionalelor!

  • Kirotractor, miercuri, 11.07.2018 13:08

    Test (aproape) complet și f. bine scris - deci kudos @Cornel! Zic *aproape* doar din cauza veșnicei lipse a decibelilor, timpilor efectiv măsurați pt reprize/accelerații etc., dar asta e, nu mai redeschid cârcoteala - se-ntîmplă doar și la case mai mari. În rest, mașina-mi pare f. reușită ca evoluție fără mare revoluție - deși, taman cînd mă gîndeam că-i mai... omenească decît X6 (și mai omenoasă cu portofelele :-)), văzui prețul exemplarului testat - brrr. Egal frisoane - de amărăștean *non-premiant*, mdeh.

  • dan_grc, miercuri, 11.07.2018 14:35

    Acest test este o gură de oxigen pentru cei care se plâng de puzderia de SUV-uri scumpe. Așa mai merge, mai ales că nu-i diesel.

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 11.07.2018 14:42

    Pt. ce ti-ar trebuii o asemenea categorie de masina nu stiu ! Nici nu e buna in offroad, nici nu e spatioasa la cap in spate si in portbagaj, nici prea frumoasa nu e. Cu banii astia exsita seria 4 care are o eleganta si o finete daca vrei fitze. Daca vrei inalt la sol poti alege X2 si e mai util la 4 asta. Si mai ieftin. Si mai frumos. O masina mai inutila ca asta si ca X6 nu am vazut pana acum. E valabil si pt. GLC si GLE coupe de la Mercedes.

  • q, miercuri, 11.07.2018 14:49

    Pe ce criterii Velar e in aceeasi clasa?Nu inteleg,de fapt RR ,momentan nu are reprezentatnt in aceasta clasa...

  • yo, miercuri, 11.07.2018 14:55

    Arata superb din spate, frumoasa la interior si din fata, dar din lateral.....te pipi pe ea....

  • xxx, miercuri, 11.07.2018 19:14

    @Corocsenie Adrian Pt. ce ti-ar trebuii o asemenea categorie de mașină nu știu ! => pentru fanul "absolut" BMW

  • Kirotractor, joi, 12.07.2018 13:57

    X4 îmi pare și mie un model superfluu, dar pentru BMW nu-i deloc: în nici 4 ani de existență, fosta generație s-a vîndut în peste 200.000 exemplare! Rămîne un mic mister *viața* prea scurtă a precedentei declinări - știind că 7-8 ani e un termen uzual de înlocuire -, dar o ști marketingul bavarez cum stă treaba și din sondarea hachițelor fițoșilor clienți *premianți*. :-) Fiindcă, dacă ne gîndim că un simplu facelift costă 300-500 milioane euro (ba chiar 7-800 mil. cînd se mai optimizează și motoare/transmisii), devine clar că BMW are certitudinea recuperării cu profit (mare) a noii investiții - de miliarde. Chiar dacă, între noi fie vorba, bordul pare preluat de la fostul. ;-)

  • dan_grc, joi, 12.07.2018 14:54

    Nu este niciun mister, fostul X4 a venit prea târziu pentru a mai primi un face lift, cum a aparut o nouă generație de X3, din care derivă și X4, a fost logic sa-i scurteze cariera. Situație asemănătoare cu X5, fostul model a fost construit pe o platformă modificată a generației a doua ( 2006-2013), nu mai avea sens un face lift, de vreme ce Bmw are noua platformă CLAR de câțiva ani.

  • adi_10, vineri, 13.07.2018 15:53

    80.000 de euro un X4...nici nu stii daca sa razi sau sa plangi...

  • xxx, vineri, 13.07.2018 23:19

    @Kirotractor 300-400 mil costa o masina noua la care nu schimbi platforma Nu au bagat mai mult de 20mil

  • Kirotractor, marţi, 17.07.2018 08:22

    @ xxx: Sînt cifre reale, oficial comunicate - și mai ales valabile pentru mărcile nemțești așa-zis *premium*. Unde manopera specialiștilor, dar și consultanța managerilor băgători de seamă e plătită altfel ca-n India - exagerat de mult zic eu, dar asta-i ală discuție. În orice caz, încă o dată m-am convins că... nu mă fac bine :-) și-mi pierd timpul postând aiurea-n tramvai date mai puțin cunoscute public, dintr-un idealism păgubos.