BMW X1

2.0 xDrive28i

Consum

5.0
Versiunea precedentă a motorizării 2.8i oferită pe BMW X1 avea un consum mediu de 9.4 litri la sută. În mediul urban vorbeam de un consum anunţat la 13 litri la sută, în timp ce mediul extraurban era parcurs cu un consum de 7.3 litri la sută. Emisiile de CO2 au scăzut cu 16% faţă de modelul precedent, atingând 183 de grame per kilometru. În cazul valorilor respective, doar cei de la Audi aveau un propulsor mai eficient pe Q5 3.2 FSI, care avea un consum mediu de 9.3 litri la sută, în timp ce Mercedes-Benz GLK 350 4Matic avea un consum mediu de 10.5 litri la sută, iar Volvo XC60 3.2 AWD avea un consum mediu de 9.9 litri la sută. Lucrurile s-au schimbat. Odată cu renunţarea la doi cilindri şi echiparea motorului cu o turbină twin-scroll care furnizează un boost maxim de 1.3 bari şi cu un sistem de injecţie de mare precizie care poate să "sufle" benzină cu o presiune de 200 de bari (cea mai mare din clasa sa), eficienţa motorizării denumite 2.8i a crescut dramatic. Vorbim acum de un consum mediu de 7.9 litri la sută, valabil atât pentru versiunea cu transmisie manuală, cât şi pentru versiunea cu transmisie automată. Trebuie să menţionăm că valorile de consum ale rivalilor sunt anunţate pentru versiunile cu transmisie automată, dar modelele respective nu sunt oferite în configuraţiile comparate cu o transmisie manuală, cum este cazul lui X1. Chiar şi cu o transmisie automată, X1 xDrive28i tot ar fi cel mai economic model din segmentul său. Consumul urban anunţat pentru această unitate de este de 9.9 litri la sută pentru transmisia manuală testată de noi, respectiv 10.4 pentru transmisia automată cu opt trepte. Consumul extraurban este de 6.7 litri la sută pentru transmisia manuală, respectiv 6.4 litri pentru transmisia automată, de unde şi valoarile identice pentru consumul mixt. În cadrul testului nostru, am aplicat un stil de condus sportiv pentru a ne bucura la maximum de performanţele motorului, lucru care a dus la un consum mediu de 12 litri la sută. Având în vedere condiţiile de drum, utilizarea din plin a pedalei de acceleraţie şi regimul de viteză abordat, considerăm că X1 s-a dovedit a fi chiar economic. Când vom testa această versiune de motorizare în România, vom prezenta valorile cele mai bune de consum obţinute atât în mediul urban, cât şi în mediul extraurban şi pe autostradă. X1 beneficiază în standard de un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, de un sistem stop-start automat şi indicator pentru schimbarea treptelor pentru versiunile echipate cu transmisii manuale, pompă de ulei electrică operată în baza unei hărţi, posibilitatea opririi automate a echipamentelor auxiliare pentru a reduce frecările şi consumul inutil de energie şi un sistem care permite atingerea rapidă a temperaturii optime de funcţionare pentru reducerea uzurii, a emisiilor şi a consumului de carburant.
  • pacpac, luni, 21.02.2011 14:53
    scz

    o masina inutila si urata cum a zis clarkson

  • dagwod, luni, 21.02.2011 15:40
    interesanta....

    Si daca lui Clarkson ii placea?? - iti placea si tie?

  • Sly, luni, 21.02.2011 15:42
    Frumos, puternic, scump

    Excelent, conform descrierii. Insa destul de scump pentru piata romaneasca. La acelasi pret in Germania, ti-ai permite sa-l cumperi.Acolo nivelul de salarizare este altul.

  • andrei, luni, 21.02.2011 15:43
    rivali

    pai rivalii invocati sunt, de fapt, rivali pentru x3, nu pentru x1.

  • Bethurbazal, luni, 21.02.2011 15:49
    Opinie

    Nici mie nu-mi place cum arata. Am vazut-o de mai multe ori pe viu. Dar altora le place si se pare ca face vanzari importante. Asta conteaza pentru BMW!

  • unckle, luni, 21.02.2011 16:01

    "La acelasi pret in Germania, ti-ai permite sa-l cumperi. Acolo nivelul de salarizare este altul." nu stiu de unde au romanii impresia ca masinile Premium sunt pentru salariati ... sincer nu inteleg de unde au inteles ei asta ... cele doua tabere sunt pe pozitii - armele sunt incarcate - SA CURGA .... comentarii :)

  • ovi, luni, 21.02.2011 16:41
    pacat

    ...motorul este impresionant! Pacat ca designul este discutabil.... un XC60 sau Q5 sunt muuult peste seria x1 sau x3 la acest capitol.

  • Alex, luni, 21.02.2011 17:34

    Automarket nu comparati X1 cu Q5. Am vazut masina in realitate este mai mica si excelent proportionata. Nu are con curent in prezent, este bine ca nu seamana cu X3 si X5, asa cum seamana Q5 cu Q7, copie xerox.

  • JAN, luni, 21.02.2011 17:37

    Ce tare cei de la Automarket au dat o nota mai buna lu X1 fata de X3, Q5, GLK si Volvo. Este tare masina, un X1 M si ........... .

  • rzvn ozn, luni, 21.02.2011 17:42
    bravo

    e de apreciat motorizarea asta, bmw arata ca pot sa faca motoare potente cu un 2.0 benzina, raport putere/consum specific bmw, sper sa introduca motorizarea aceasta si pe seria 3, ar fi o combinatie perfecta! restu constructorilor vand numai porcarii, pt mn bmw si dacia ce mai fac masini bune.

  • pisti, luni, 21.02.2011 20:55
    copie

    Doar mie mi se pare ca seamana izbitor de mult cu Seria 5 GT?(Gran Turismo).

  • Anonim, luni, 21.02.2011 23:57
    Masina

    O masina cu un design oribil. Cum poti sa cumperi asa ceva???

  • LauCalin, marţi, 22.02.2011 01:50
    CA92

    Cred ca X1 ar fi masina perfecta daca ar avea alt design, gen XC60. In rest este o adevarata dovada ca inginerii BMW stiu mereu sa impresioneze prin tehnica fiecarui model. In privinta asta, ma inclin! Pentru ca dpvd tehnic nu cred ca i se poate reprosa ceva unui BMW.

  • Bentley, marţi, 22.02.2011 14:35
    RUSINE AUTOMARKET - articol fals

    Nu ati testat aceasta versiune!

  • Dutzu, marţi, 22.02.2011 18:35
    ar fi o masina perfecta daca...si daca...

    Daca iti place mai mult XC60, atunci ia-ti XC60. Masinile sunt facute pentru diferite gusturi si buzunare..nu ii obligatoriu sa iti placa si tie.Daca se vinde pe segmentul vizat de ei, oamenilor pe care i-au avut in vizor atunci e foarte bine. Strugurii sunt acrii cand nu ajungi la ei...

  • BMW, miercuri, 23.02.2011 02:02
    @Laucalin

    BMW este masina perfecta . Stiu ca unii din voi sustineti asta ca nu exista masina perfecta , da sunt deacord dar din ce exista la moment pe plan mondial , BMW e masina cea mai Eficienta si Dymanica din lume . Shee'r Driving Pleasure. Nustiu ce sofer nu ar simti Placerea de a conduce la volanul Bavarezului. Unicele masini din taberele rivalilor care e pe un loc cu BMW-ul e S-class(per ansamblu) si poate A5-(numai design ca tehnic BMW e superior . In rest X6 sau X5 , M3 ,Z4 , 5-F10 , X6M, X5M spulbera concurenta

  • unckle, marţi, 01.03.2011 22:51

    Interesant cum acest drive-test nu a incasat decat 16 ( 17 acum ) comentarii ... cred ca multi au ramas fara cuvinte.

  • ironR, vineri, 04.03.2011 14:44
    complet inutila

    Mai bine s-ar face un sondaj sa vedem cui i se pare o masina inutila si cui nu. La banii astia aproape iti cumperi un X3 care arata normal. Acest X1 nu stiu unde sa-l incadrez, el ce este de fapt? In realitate l-am vazut si arata ca un break, nimic mai mult. Nu e nici masina sport in ciuda a 6.1s pana la suta, nici 4x4, nici portbagaj mare nu are, deci din toate cate putin, imi pot permite sa zic ca e o masina corcita :)) Thumb down, yeah baby!