Consum
Versiunea precedentă a motorizării 2.8i oferită pe BMW X1 avea un consum mediu de 9.4 litri la sută. În mediul urban vorbeam de un consum anunţat la 13 litri la sută, în timp ce mediul extraurban era parcurs cu un consum de 7.3 litri la sută. Emisiile de CO2 au scăzut cu 16% faţă de modelul precedent, atingând 183 de grame per kilometru.
În cazul valorilor respective, doar cei de la Audi aveau un propulsor mai eficient pe Q5 3.2 FSI, care avea un consum mediu de 9.3 litri la sută, în timp ce Mercedes-Benz GLK 350 4Matic avea un consum mediu de 10.5 litri la sută, iar Volvo XC60 3.2 AWD avea un consum mediu de 9.9 litri la sută.
Lucrurile s-au schimbat. Odată cu renunţarea la doi cilindri şi echiparea motorului cu o turbină twin-scroll care furnizează un boost maxim de 1.3 bari şi cu un sistem de injecţie de mare precizie care poate să "sufle" benzină cu o presiune de 200 de bari (cea mai mare din clasa sa), eficienţa motorizării denumite 2.8i a crescut dramatic. Vorbim acum de un consum mediu de 7.9 litri la sută, valabil atât pentru versiunea cu transmisie manuală, cât şi pentru versiunea cu transmisie automată. Trebuie să menţionăm că valorile de consum ale rivalilor sunt anunţate pentru versiunile cu transmisie automată, dar modelele respective nu sunt oferite în configuraţiile comparate cu o transmisie manuală, cum este cazul lui X1. Chiar şi cu o transmisie automată, X1 xDrive28i tot ar fi cel mai economic model din segmentul său.
Consumul urban anunţat pentru această unitate de este de 9.9 litri la sută pentru transmisia manuală testată de noi, respectiv 10.4 pentru transmisia automată cu opt trepte. Consumul extraurban este de 6.7 litri la sută pentru transmisia manuală, respectiv 6.4 litri pentru transmisia automată, de unde şi valoarile identice pentru consumul mixt.
În cadrul testului nostru, am aplicat un stil de condus sportiv pentru a ne bucura la maximum de performanţele motorului, lucru care a dus la un consum mediu de 12 litri la sută. Având în vedere condiţiile de drum, utilizarea din plin a pedalei de acceleraţie şi regimul de viteză abordat, considerăm că X1 s-a dovedit a fi chiar economic.
Când vom testa această versiune de motorizare în România, vom prezenta valorile cele mai bune de consum obţinute atât în mediul urban, cât şi în mediul extraurban şi pe autostradă.
X1 beneficiază în standard de un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, de un sistem stop-start automat şi indicator pentru schimbarea treptelor pentru versiunile echipate cu transmisii manuale, pompă de ulei electrică operată în baza unei hărţi, posibilitatea opririi automate a echipamentelor auxiliare pentru a reduce frecările şi consumul inutil de energie şi un sistem care permite atingerea rapidă a temperaturii optime de funcţionare pentru reducerea uzurii, a emisiilor şi a consumului de carburant.
o masina inutila si urata cum a zis clarkson