Motor / Transmisie
În timp ce unitatea de 2.9 litri pe care o înlocuieşte nu era cel mai puternic motor din clasa sa, noul motor TwinPower Turbo de 2.0 litri este cu adevărat surprinzător. Nivelul de putere oferit este de 245 CP, iar puterea maximă este atinsă de la 5.000 rpm. Partea cu adevărat surprinzătoare este cuplul motor, de 350 Nm, care este oferit de la 1.250 rpm până în partea superioară a plajei de turaţii. Acest lucru înseamnă că propulsorul oferă cuplul maxim de la 350 rpm în plus faţă de turaţia de ralanti până aproape de turaţia de putere maximă. Această trăsătură îi conferă o elasticitate deosebită, pusă în valoare de transmisia manuală cu şase trepte pe care am testat-o. Opţional, clienţii pot opta pentru o transmisie Steptronic cu opt trepte, pe care nu am avut ocazia să o încercăm, dar o putem recomanda cu încredere având în vedere "pedigree-ul" său.
Timoneria transmisiei manuale este foarte precisă, iar computerul de bord beneficiază de un sistem care îţi indică treapta recomandată şi îţi arată momentul optim în care trebuie să o cuplezi pentru a înlesni economia de carburant. După cum pasionaţii au observat deja, noul propulsor nu este mai puternic decât unitatea pe care o înlocuieşte, ci reprezintă o evoluţie în materie de cuplu motor, consum de carburant şi plaja de turaţii pe care te poţi bucura de aceste caracteristici.
Ca dovadă a superiorităţii acestei tehnologii, rivalii care oferă un nivel de putere mai mare lucrează cu motoare aspirate pe benzină a căror cilindree depăşeşte 3.0 litri, iar diferenţa de putere dintre acestea este de maximum 27 CP, în timp ce cuplul motor are o valoare egală, dar este oferit mai "devreme". În comparaţie cu propulsorul aspirat de 2.0 litri din gama BMW, unitatea oferă 55 kW în plus.
o masina inutila si urata cum a zis clarkson