BMW Seria 2 Active Tourer

2.0 Benzina Turbo (225i) 231CP Aut8

Tehnologie

4.5

Fiind parte din familia extinsă BMW, primul monovolum al mărcii a împrumutat de la fraţii săi mai mari sau mai mici tot ceea ce are mai bun această marcă la nivel de tehnologie. Şi, din nou, pare veriga lipsă dintre Seria 1 şi Seria 3 din acest punct de vedere.

Centrul de comandă iDrive, care stă pe consola centrală, îţi deschide accesul la întreaga listă de sisteme pe care le oferă BMW, de la unul dintre cele mai bune sisteme de navigaţie existente pe piaţă la pachetul prin care telefonul tău devine o prelungire a maşinii. Sau invers.

Aş fi preferat un sistem Head-up Display cu afişaj pe parbriz, şi nu soluţia cu panou rabatabil din sticlă, care pare - şi probabil şi este - mult mai ieftină decât ce găsim pe Seria 3, de exemplu. Dar la cum avansează tehnologia, probabil că facelift-ul va remedia acest minus.

În sfârşit, trebuie notat faptul că Seria 2 Active Tourer nu duce lipsă de sisteme de asistenţă a şoferului. Lucru subliniat de altfel şi de EuroNCAP, care a lăudat monovolumul german pentru asta. Maşina frânează automat dacă tu uiţi să faci asta, te anunţă când treci peste liniile de marcaj ca fotbaliştii români prin carieră şi te ajută să "vezi" în unghiul mort în situaţii în care ţi-ar fi virtual imposibil să faci asta.

Cel mai tare sistem e însă asistentul de ambuteiaj, primul pas înspre ceea ce vom numi în viitor maşină autonomă. Seria 2 Active Tourer preia controlul volanului şi al direcţiei la viteze mici, atunci când tu ai prefera să vorbeşti cu copiii aflaţi pe bancheta din spate în loc să asişti la eternul concert de claxon şi orchestră de la semafoarele interminabile ale dimineţii.

  • vianu, miercuri, 20.05.2015 09:16

    La articolul precedent ati trecut la "minusuri" volumul portbagajului...acum e ok, ba chiar demn de o masina de familie :) Modelele astea oarecum "de nisa" parca sunt facute sa-si fidelizeze clientii si nu sa atraga altii noi. VW cu SportVan, Merc cu B-Klasse.....fiecare incearca sa ocupe orice spatiu liber pentru a-si tine fanii aproape. Nu ma voi opri nicicand sa aduc aminte "ciudatenia" asta: http://4.bp.blogspot.com/-26iyCEL-RKU/UwDyP6TcQWI/AAAAAAAQICw/KiFlQOQ_OTU/s1600/BMW-Kia-Comparo-0.jpg

  • mircea, miercuri, 20.05.2015 09:49

    @vianu Farmecul diversității de opinie. Poate cel mai bun exemplu al faptului că la Automarket contează opinia jurnalistului, nu altceva. :) În rest, volumul portbagajului lui Seria 2 AT e mai aproape de cel al lui Logan decât de cel al lui Sandero. Mi se pare îndeajuns de relevant.

  • S, miercuri, 20.05.2015 09:57

    Nu vad de ce as da pe un Golf Plus putin mai calitativ 50.000euro.

  • qwerty, miercuri, 20.05.2015 10:38

    Pretul de 53.000 eur poate fi sumarizat prin WTF!!!! De ce ai cumpara asa ceva in locul unui BMW seria 5 turing care la motorul de 245cp este o idee mai ieftin?

  • kbm, miercuri, 20.05.2015 13:12

    au inebunit de tot rau dar rau 53 de mii doamne fereste

  • arhitect, miercuri, 20.05.2015 14:39

    1. se simte ca BMW este la primul monovolum... spatiul si felxibilitatea nu se compara cu Picasso, Scenic, C max 2. daca ar fi preluat designul de la i3 ar fi avut sanse intr-o clasa in care francezii fac piata !..." altfel design placut" e formulare politicoasa ... 3.pe cand un test drive cu campionul categoriei MPV compact in 2014, CITROEN (GRAND) PICASSO ? vezi http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-mpv-segment/ 4. pt comparatie seria 2 (coupe+monovolume) a vandut o cincime cat citroen si diferenta la pretul "fara zorzoane" e sub 10% vezi http://left-lane.com/european-car-sales-data/bmw/bmw-2-series/ 5. introducerea articolului e binevenita si obiectiva (monovolume vs breakuri vs sedan); personal nu inteleg de ce romanii , care de obicei se vor pragmatici, viseaza la limuzine/sedanuri si, mai nou, la SUVuri ! 6. O DORINTA: MAI MULTE DRIVE TESTuri cu masini normale , pt ca cele pt masini "asa zis" premium abunda in toata media

  • Japonezul, miercuri, 20.05.2015 21:58

    Pretul este nejustificat de mare. Bine...pretul de baza este mai normal. De aceea nu merita sa cumperi masini nemtesti. Ele vin goale si daca vrei sa pui ceva se dubleaza pretul de baza.

  • Foarte Vast(vezi-l pe BUSU), marţi, 26.05.2015 16:13

    pt "domnul S " Calitativul. Ești foarte CALITATIV în scriere. Îți plac decât manelele care este , nu-i așa ? Sau fix manelele. Dar este bine pt că este nevoie și de voi.

  • OVIDIU, marţi, 26.05.2015 22:22

    ADEVARAT CA MAI AU INCA MULTE DE PUS LA PUNCT PENTRU A OBTINE UN ADEVARAT MONOVOLUM DAR PRETUL ESTE INFIORATOR DE MARE PTR. MINE UN MONOVOLUM TREBUIE SA FIE SPATIOS SA FIE O SUFRAGERIE PE ROTI SA AI CONFORTUL MAXIM PE CARE TI-L DORESTI SA AI DOTARI SUFICIENTE SI UN MOTOR DESTUL DE PUTERNIC SI LA EXTERIOR O LUNGIME DECENTA DE MAXIM 4,50M. CONCLUZIA MEA MAI BINE C4 PICASSO NU AI CE FACE CU PUTERI DE PESTE 190CP. CEI CE CUMPARA MONOVOLUME NU SUNT PILOTI DE FOMULA I