Interior
Cunoscând stilul elegant şi aproape sobru pe care Audi îl impune ca regulă în întreaga sa gamă, interiorul lui S1 pare scos dintr-un tablou complet diferit. Germanii au înţeles că plăcerea de a conduce o maşină nebună - în sensul bun - trebuie dublată şi de confirmări vizuale şi tactile care să te facă să te simţi ca-ntr-un model special. Drept urmare, interiorul lui S1 este îndeajuns de departe de cel al lui A1 pentru a fi considerat diferit, dar îndeajuns de apropiat ca linii încât să nu-şi piardă identitatea.
În primul rând, interiorul lui S1 este mult mai colorat. Cu ajutorul unor pachete estetice care poartă numele tracţiunii integrale quattro, culorile aprinse de la exterior se pot regăsi şi în interior, pe consola centrală şi pe spătarul scaunelor S-Sport. Mi-a plăcut modul în care aeratoarele rotunde primesc un inel roşu interior de efect, în timp ce volanul rămâne un plus al modelelor Audi de gamă recentă. Apropo de modelele Audi de gamă recentă, S1 nu iese din linia calităţii şi a finisajelor de top cu care marca germană ne-a obişnuit.
Există, totuşi, şi câteva dezamăgiri. Iar poziţia pedalierului este una dintre ele. Cele trei pedale sunt aşezate uşor cam în dreapta, acceleraţia mergând până foarte aproape de consola centrală, ceea ce te incomodează uneori atunci când vrei să conduci folosind toate resursele pe care ţi le pune la dispoziţie acest model. De asemenea, pe S1 nu vei găsi o roată de rezervă, pentru că sistemul de tracţiune integrală şi suspensiile complet reproiectate au "mâncat" tot spaţiul de sub portbagajul de 210 litri, unul dintre cele mai reduse din segment.
Avem şi o veste bună pentru cei care preferă maşinile cu cinci uşi: noul Audi S1 este disponibil atât în versiune cu trei uşi, cea testată de noi, cât şi în variantă Sportback, adică, în traducere liberă, cu cinci portiere. Maşină mult mai prietenoasă cu cei care vor să intre pe cele două locuri din spate.
Nice! Audi face treaba din ce in ce mai buna. Nu m-ar mira sa depaseasca bmw in lume anul asta. Sa bati mini cu o masina care acum doi ani nu exista! Tare.