Audi S1

2.0 TFSI

Consum

2.5

Vă spuneam că ideea de downsizing din industria auto a prins gustul motoarelor turbo. Iar asta duce la consumuri foarte reduse, "benzinele" afişând în anul de graţie 2014 cifre care acum 5-6 ani erau demne de cele mai bune diesel-uri de pe piaţă.

Cu toate astea, dacă vă luaţi un Audi S1, consumul nu va fi cel mai uşor subiect de discuţie pe şosea atunci când vă întâlniţi cu cei curioşi. Care vor fi mulţi, vă asigur. Dar, la o medie anunţată de Audi de 7.2 litri, modelul de oraş al nemţilor este pur şi simplu cel mai gurmand din acest segment. 

Mai mult, în viaţa reală trebuie să vă aşteptaţi la experienţe extrasenzoriale destul de tari la acest capitol. Noi am testat maşina în Suedia, pe şosele pe care dacă depăşeşti 90 de kilometri pe oră eşti împuşcat în cont şi cu pneuri cu ţinte, deci consumul afişat de computerul de bord - 9.0 litri/100 km - este relevant doar parţial. 

Oricum, luaţi un carnet şi notaţi câteva expresii care vă vor ajuta în discuţiile cu prietenii: "Nu te uiţi la consum când îţi iei o maşină de-asta", "Nu mă interesează consumul, important e că zâmbesc cu gura până la urechi când calc acceleraţia", "Habar n-am ce consum are, eu mă uit doar la autonomie şi intru-n benzinărie când scade foarte mult" sau "Nu l-am luat pentru mine, e pentru prietena mea".

  • Marc, luni, 31.03.2014 20:38

    Nice! Audi face treaba din ce in ce mai buna. Nu m-ar mira sa depaseasca bmw in lume anul asta. Sa bati mini cu o masina care acum doi ani nu exista! Tare.

  • Subotic, marţi, 01.04.2014 12:37

    Bate BMW my ass. Cu ce, cu matriosca? Toate sunt la fel. Au avut nevoie de designer doar sa faca o masina, restul sunt la scara.

  • Superman, miercuri, 02.04.2014 12:18

    Alt articol scris pe genunchi. Cand in germania (audi.de) versiunea cu 2 usi pleca de la 29.950eur cum sa fie la noi peste 40.000. Este penibil ca doar un pasionat cititor de presa de specialitate sa fie mai informat decat voi. Ar trebui sa mearga invers. Daca il iau la puricat multe inadvertete. Gen "este disponibil încă de la 1600 Nm". 1600Nm... e camion?

  • mircea, vineri, 08.08.2014 18:24

    @Superman Preţ de pornire în România: 31.700 de euro. Şi acum, să vedem ce spuneam la lansare, când nu se ştia încă preţul: "consider că ne putem aştepta la un 32.000 elegant pentru noul S1 în versiunea cu trei uşi". Acum, acestea fiind spuse, maşina testată de noi, aşa cum era ea echipată, ajunge la peste 43.000 de euro lejer. Un weekend plăcut.