Tehnologie
Sunt atât de multe de spus despre realitatea artificială din interiorul lui Audi A8. O realitate pe care am numit-o la început Matrix, fără să ne dăm seama că, de fapt, Matrix se ascunde în exterior. Acolo unde Audi a integrat o tehnologie revoluţionară la nivelul blocurilor optice faţă.
O tehnologie botezată chiar Matrix LED, explicată pe larg aici. Cele 25 de diode ascunse în fiecare far sunt mânuite parcă de un inginer de lumini nevăzut, care ajustează fasciculul în funcţie de participanţii la trafic. Pe o şosea unde iluminatul public lipseşte, veţi observa cu ochiul liber cum se aprinde sau se stinge fiecare diodă. Fie că este vorba despre o curbă, fie că este vorba despre un alt participant la trafic. Este senzaţional să observi jocul fiecărei diode. Este senzaţional să vezi cum funcţionează tehnologia în timp real. E ca şi cum te-ai afla în faţa unei scene de teatru, iar reflectorul pică asupra personajului principal.
După ce te obişnuieşti cu extazul generat de lumină, te întorci înapoi la lucrurile care te înconjoară. Sistemul audio este unul furnizat de Bose, însă este departe de cel pe care îl oferă Bang&Olufsen. E o diferenţă pe care o poţi observa chiar şi cu o ureche profană.
Pentru momente de relaxare deplină e suficient să selectaţi o arie de Mozart şi să porniţi masajul scaunelor. Sunt multe opţiuni, împărţite pe diferite zone. Toate au acelaşi rezultat: relaxare deplină.
Nu vreau să uit nici de sistemul de camere video, atât de multe încât ai crede că te afli dincolo de gardul reşedinţei prezidenţiale de la Cotroceni. Două camere laterale amplasate pe aripile faţă şi alte două amplasate pe aripile spate. Plus deja cunoscutul sistem de patru camere care crează o imagine la 360 de grade a maşinii. Foarte utilă camera din faţă atunci când vrei să apropii limuzina de o bordură şi nu vrei să zgârii bara faţă.
Şi pentru cei mai comozi de atât există sistemul de asistenţă la parcare. 5.2 metri pot fi strecuraţi cu uşurinţă în orice loc de parcare, fie lateral, fie cu spatele. Iar atunci când există mai multe locuri libere, sistemul se încăpăţânează să te înscrie fix între cele două linii albe. Să mai zică cineva ceva despre rigoarea nemţească.
Volanul ala e oribil....pe cat de frumos este cel cu butuc rotund in trei spite, pe atat de urat este acesta in 4 spite ca la Skoda......buna masina dar prefer oricand un BMW seria 7 !