Motor / Transmisie
Faceliftul suferit de A8 vine să consolideze poziţia modelului în segment, proaspăt încoronat ”Maşina Premium a anului 2014” în cadrul concursului Autovot, organizat anual de Automarket.
PUBLICUL A ALES: Skoda Octavia şi Audi A8 facelift sunt marii câştigători în AUTOVOT 2014
Am gustat din aerul proaspăt al schimbării la volanul unei versiuni extrem de populare în rândul clienţilor din România. Este vorba despre entry-level-ul V6 TDI de 3.0 litri, capabil să ofere 258 de cai putere.
Deşi pare un agregat modest şi oarecum nedemn pentru inteligenţa artificială pretinsă de Audi, vă asigur că aparenţele înşeală. Realizezi asta devreme, încă de la 1750 de rotaţii, când toţi cei 580 de Nm îşi arată disponibilitatea.
Această disponibilitate este străină de segmentul limuzinelor, dar sinonimă cu segmentul sportivelor. Spun asta pentru că dieselul te transpune şi el într-o realitate diferită de cea în care te închipuiai iniţial: liniştită, fără puseuri de adrenalină.
De calmul tău interior pare să se preocupe antifonarea excepţională a dieselului, pe care îl auzi extrem de timid şi reţinut, chiar şi la turaţii mari.
Regizorul celor şase cilindri este transmisia automată cu opt rapoarte, extrem de liniară, capabilă să schimbe rapoartele pe nesimţite. Răspunsul este unul prompt în modul Sport, acul turometrului fiind menţinut în permanenţă în zona de resurse maxime.
Volanul ala e oribil....pe cat de frumos este cel cu butuc rotund in trei spite, pe atat de urat este acesta in 4 spite ca la Skoda......buna masina dar prefer oricand un BMW seria 7 !