Calitate / Pret
Daca modelul s-a dovedit pana acum complet revolutionar, Opel nu a mai dat dovada de aceeasi trasatura atunci cand a gandit pretul noii generatii. Nemtii s-au dovedit ceva mai conservatori si au decis sa nu umfle artificial pretul monovolumului, diferenta estimata de specialisti fiind planificata initial la numai 3 procente. Asa s-a ajuns la un pret de pornire de numai 12.990 de euro in Romania, o valoare care ii va lasa pe multi cu gura cascata sau mai bine zis cu usa larg deschisa, ca sa fim in acord cu noua inventie. Si ca sa dovedeasca tuturor ca invata din greselile rivalului Volkswagen, subsidiarul german a pregatit si un prim nivel de echipare foarte bogat, botezat Essentia, care inlocuieste vechiul Enjoy si promite in standard: aer conditionat, computer de bord, geamuri electrice fata, oglinzi electrice incalzite, frana de mana electrica, spatiu depozitare consola centrala fata, airbaguri sofer si pasager fata, ESP, jante de otel de 15 inch. Toate acestea vor putea fi gasite pe versiunea de 1.4 litri si 100 de cai putere, entry-level-ul pentru "piata mioritica". Celelalte unitati pe benzina ar urma sa adauge pretului de pornire aproximativ 700 de euro. Ceea ce isneamna ca am putea avea aproximativ 13.700 de euro pentru versiunea de 1.4 litri si 120 de cai si aproape 14.500 pentru cea de 140 de cai testata de noi. Daca mai socotim insa si valoarea unui nivel de echipare superior, cum ar fi Enjoy (pozitionat mai sus decat in cazul primei generatii) si Cosmo, pretul ar putea creste insa cu alte cateva mii de euro. Daca ne aruncam ochii in curtea francezilor de la Renault vedem un Scenic de generatie noua, care pleaca de la 15.900 de euro cu TVA, in versiunea de 110 cai putere si nvelul de echipare Expression. Diferenta de pret este una destul de mare, avand in vedere ca vorbim despre numai 10 cai putere in plus si despre un pachet de dotari nu foarte diferit de cel entry-level al Merivei. In asteptarea noului C-Max, Ford vinde actuala generatie la un pret care pleaca de la 15.255 de euro, pentru versiunea de 1.6 litri si 100 cai putere. Daca incercam sa ne abatem putin de la segment si sa cautam optiuni in gama unor constructori ca Volkswagen, Seat si Skoda, optiunile viabile care apar pentru prima data sunt Golf Plus, Altea si Roomster, modele cu dimensiuni similare, ceva mai mici decat Meriva dar cu preturi pe masura. Golf Plus scoate din buzunar incepand cu 15.456 de euro, pret valabil pentru versiunea de 80 de cai iar Roomster se multumeste cu 11.400 de euro pret de pornire, insa o versiune de 104 cai, apropiata de cea a Merivei, urca rapid pana la 14.080 de euro. Altea este cea mai viabila alternativa, insa cei 13.510 euro perceputi pentru o versiune de 102 cai putere depasesc pretul de pornire al Merivei.
Frumoasa si practica.Hmm, totusi la cat de mult s`a vorbit in articol despre interior, m'as fii asteptat la ceva mai multe poze cu interioru' :). Astept si un test cu dieselul.