Opel Meriva

1.4 Turbo 140CP Enjoy

Calitate / Pret

5.0

Daca modelul s-a dovedit pana acum complet revolutionar, Opel nu a mai dat dovada de aceeasi trasatura atunci cand a gandit pretul noii generatii. Nemtii s-au dovedit ceva mai conservatori si au decis sa nu umfle artificial pretul monovolumului, diferenta estimata de specialisti fiind planificata initial la numai 3 procente. Asa s-a ajuns la un pret de pornire de numai 12.990 de euro in Romania, o valoare care ii va lasa pe multi cu gura cascata sau mai bine zis cu usa larg deschisa, ca sa fim in acord cu noua inventie. Si ca sa dovedeasca tuturor ca invata din greselile rivalului Volkswagen, subsidiarul german a pregatit si un prim nivel de echipare foarte bogat, botezat Essentia, care inlocuieste vechiul Enjoy si promite in standard: aer conditionat, computer de bord, geamuri electrice fata, oglinzi electrice incalzite, frana de mana electrica, spatiu depozitare consola centrala fata, airbaguri sofer si pasager fata, ESP, jante de otel de 15 inch. Toate acestea vor putea fi gasite pe versiunea de 1.4 litri si 100 de cai putere, entry-level-ul pentru "piata mioritica". Celelalte unitati pe benzina ar urma sa adauge pretului de pornire aproximativ 700 de euro. Ceea ce isneamna ca am putea avea aproximativ 13.700 de euro pentru versiunea de 1.4 litri si 120 de cai si aproape 14.500 pentru cea de 140 de cai testata de noi. Daca mai socotim insa si valoarea unui nivel de echipare superior, cum ar fi Enjoy (pozitionat mai sus decat in cazul primei generatii) si Cosmo, pretul ar putea creste insa cu alte cateva mii de euro. Daca ne aruncam ochii in curtea francezilor de la Renault vedem un Scenic de generatie noua, care pleaca de la 15.900 de euro cu TVA, in versiunea de 110 cai putere si nvelul de echipare Expression. Diferenta de pret este una destul de mare, avand in vedere ca vorbim despre numai 10 cai putere in plus si despre un pachet de dotari nu foarte diferit de cel entry-level al Merivei. In asteptarea noului C-Max, Ford vinde actuala generatie la un pret care pleaca de la 15.255 de euro, pentru versiunea de 1.6 litri si 100 cai putere. Daca incercam sa ne abatem putin de la segment si sa cautam optiuni in gama unor constructori ca Volkswagen, Seat si Skoda, optiunile viabile care apar pentru prima data sunt Golf Plus, Altea si Roomster, modele cu dimensiuni similare, ceva mai mici decat Meriva dar cu preturi pe masura. Golf Plus scoate din buzunar incepand cu 15.456 de euro, pret valabil pentru versiunea de 80 de cai iar Roomster se multumeste cu 11.400 de euro pret de pornire, insa o versiune de 104 cai, apropiata de cea a Merivei, urca rapid pana la 14.080 de euro. Altea este cea mai viabila alternativa, insa cei 13.510 euro perceputi pentru o versiune de 102 cai putere depasesc pretul de pornire al Merivei.

  • .marius., miercuri, 05.05.2010 21:32
    Opel Meriva

    Frumoasa si practica.Hmm, totusi la cat de mult s`a vorbit in articol despre interior, m'as fii asteptat la ceva mai multe poze cu interioru' :). Astept si un test cu dieselul.

  • thenuts, miercuri, 05.05.2010 22:56
    FLEX-orice

    Oficial mi-au terminat nervii astia cu FLEXU lor. Orice prostie pun pe masina e FLEX. FLEXRIDE FLEXDOORS FLEXRAIL si mai sunt. Pe cand FlexAshtray , FlexRadio, FlexAir, FlexBoot etc ?

  • thenuts, miercuri, 05.05.2010 23:02
    FLEX

    Am uitat sa zic de : Opel Flextreme, sistemul de prins FlexFix si motorul care nu se putea altfel decat ecoFLEX.

  • Titi, joi, 06.05.2010 00:08
    pt thenuts

    Tati ramai la fiat, mai incolo iti sucesti gatul.

  • thenuts, joi, 06.05.2010 00:44
    @Titi

    Eu cred ca tu ai o problema. Am zis ca e proasta masina sau ceva e genu ? Am zis doar ca exagereaza cu Flex-ul lor atat.

  • 745d, joi, 06.05.2010 01:02

    flexnushcare, flexride, flexdoors, flexmasa, eco nush cum eco nush care....cui ii pasa de denumrilie astea pompoase? romanul vrea 3 pedale, un volan, 3 butoane de clima, o stema nemteasca pe capota si sa tina cat se poate de mult. Cati romani o sa mai cumpere masina asta datorita usilor? Noi nu suntem obisnuiti cu astfel de schimbari radicale, suntem mai conservatori, nu ne putem mentaliza macar sa cumparam si alta marca decat una nemteasca chiar daca sunt alte marci mult mai bune decat cele nemtesti dar nu....o sa se vanda asta cum se vinde c4 in Romania. In vest o sa fie o masina de succes, la noi cu siguranta nu.

  • Cristian, joi, 06.05.2010 01:12
    bai da' greu e

    Ce conteaza cum ii zice. Intereseaza ce stie sa faca ! E si asta o tehnica daca nu era cu flex.....nu-ti intra la cutiuta. Marketing !

  • you_hooo, joi, 06.05.2010 07:43
    flex

    Bine ca e totul flexibil la o astfel de masina si nu RIGID asa cum e mentalitatea tuturor! Noul Meriva va fi noul lider la vanzari in clasa masini de familie si o referinta in ceea ce priveste designul in aceasta clasa ( a se vedea " prietenii" de la Hyundai si Suzuki au inceput deja sa se inspire). Daca ne raportam la pret (mi se pare excelent) deja noul Astra va avea ceva probleme. Oricum felicitari Opel!!

  • rpo07, joi, 06.05.2010 08:38
    flex

    Era tare sa renunte la denumirea flex doors si sa lase originalul, suicide doors.

  • slv83, joi, 06.05.2010 09:12
    Plex

    O masina mediocra, ca toata gama Opel! In plus este si nepractica prim modul de deschidere a portierelor......cum iesi cand esti in parcare la hipermarket, la mall sau la film? Colac peste pupaza, agati si pietonii de pe trotuar!

  • DANUTZU, joi, 06.05.2010 09:39
    meriva

    IN RAMANIA SUNT foarte periculoase aceste usi !!!!!- vom avea multi pasageri cu piciorele rupte - DACA AR FACE USI NORMALE ASI CUMPARA SI EU, DAR CU ASEMENEA USI NEVER NEVER !!!!

  • Blaa..., joi, 06.05.2010 10:22
    yuk

    interiorul e dragut dar pe afara e urata ca porcu. deranjaza optic la fel ca koleos si kyron ala

  • alex, joi, 06.05.2010 14:50
    mda

    Uitati un lucru foarte important. Opel este proprietatea GM. Nimi cu german. Opel , subsidiara G.M. .....bla-bla

  • alex, joi, 06.05.2010 15:07
    @slv83

    si ce zici dak sunt PIETOANE???:)).Cine este mai conservator ,ca sa nu spun invechit dpdv al ideilor, s-ar putea sa fie deranjat de exterior . Oricum masina mi se pare interesanta si mai mult ca sigur o sa atraga priviri.

  • Bogdan, joi, 06.05.2010 15:45
    10/10 la calitate/pret!

    Este chiar asa ieftina de la 13 mii E !!? 1.4 benzina !

  • .................., joi, 06.05.2010 16:19
    ...................

    prea tare masina

  • opel, joi, 06.05.2010 17:12
    daca si asta e design de nota 9 ... automarket aveti niste gusturi...

    o masina urata

  • johanes, joi, 06.05.2010 23:22
    -

    Frumusica masina, mai ales ca seamana cu a mea (Corsa D), in special fata.

  • mircea david, sâmbătă, 08.05.2010 10:51
    dece meriva

    cred ca este cool acest model . daca ma gandesc ca nu am putut fixa niciodata scaunul copilor in spate , usor sau ca intru in masina mai greu ( aviz amatorilor de mac, peste 100kg) chiar cred ca este interesanta . pentru carcotasi , fratilor este ''family car'' sotia se duce la piata la gradinita , bunicul is cara bunica etc. nu este pentru liniute ..../ Eu sunt pentru si mai stiti ceva arata mai cool decat Mercedes A clase si are acelasi sistem de dschidere a usilor cataxiurile din Londra ( daca ati fost acolo nu se poate sa nu fi remarcat ca e usor de intrat iesit din masina) sau ca RR ( pour le ...) deci celor care nu le place , sa le fie de bine luati V si lantul de aur sau chiulul care este la pachet un virus Opel .

  • VSZ, luni, 10.05.2010 14:23
    :)

    pana-i cucu nu imi iau din asta cu usile asa, ce zici cand te duci cu 50-60 la ora pe putzin si se trezeste un tzaran din spate (pe care tu l-ai luat in masina, prieten, frate, orice romanas) sa deschida usa si sa o inchida inapoi ca i se pare ca nu sa inchis bine, na atunci sa vezi tu cum ai ramas fara usa din spate, :) numai daca nu are un sistem care sa nu te lase sa pornesti cand e usa din spate deschisa sau sa nu il poti deschide atata timp cat masina merge.

  • you_hooo, vineri, 14.05.2010 19:48
    @VSZ

    Prietene nu ai citit articolul; se mentioneaza: "Opel a gasit o solutie simpla, care garanteaza siguranta copiilor chiar si atunci cand sunt lasati nesupravegheati pe bancheta din spate. Mai exact, atunci cand vitezometrul indica 4 km/h, usile se inchid automat si nu mai pot fi deschise decat in stationare, lucru indicat de un LED verde care invioreaza manerul portierei" ...

  • Mitza, vineri, 14.10.2011 15:30
    Usi

    imi place mult acest sistem de deschidere al usilor, mai confortabil, mai mult spatiu

  • Child, duminică, 16.10.2011 11:06
    Familie

    pentru o familie tanara cred ca ar fi masina ideala, arata bine, sisteme inteligente de protectie

  • Mada, vineri, 04.11.2011 15:56
    Young

    primeste toata apreciera din partea mea in privinta designului