Interior
Chiar daca a ales un stil revolutionar in ceea ce priveste deschiderea usilor, Meriva s-a multumit cu un interior de inspiratie Astra si Insignia, incercand sa copieze linia plansei, a volanului si a partii centrale. Ca si in cazul fratelui compact, Meriva ofera publicului posibilitatea de a da o doza de originalitate habitaclului, care primeste o plansa de bord in doua culori, una din ele similara cu cea a caroseriei. Materialele lasa sa se inteleaga bunele intentii ale inginerilor Opel, concretizate insa pe jumatate. Este oarecum frustrant sa vezi ca partea superioara a plansei de bord este prietenoasa, moale si familiara la atingere, iar partea inferioara si consola centrala adopta un plastic rece, foarte dur, dar probabil rezistent in timp. Comunicarea cu soferul si pasagerii se face tot prin intermediul sistemului de afisaj digital color, care inglobeaza navigatia si sistemul audio, si care da impresia de habitaclu prietenos. Sa ne aruncam insa privirea asupra celui mai important aspect al modelului: spatiul interior si ingeniozitatea cu care acesta a fost folosit. Totul incepe inca de cand patrunzi in habitaclu. Intrarea se face cu stil, in spiritul limuzinelor Rolls Royce, insa Opel a cautat sa nu se cramponeze de acest aspect si sa evidentieze mai degraba functionalitatea acestui sistem. Inginerii din Russelsheim lucreaza la usile Flex Doors inca din 2005, atunci cand si-au propus sa reinventeze "roata", in cazul nostru usile spate, dar intr-un mod original. Folosite pentru prima data in 1925 pe un model Opel, usile cu deschidere opusa au fost regasite mai apoi pe aproape toate modelele constructorului german pana in 1961, cand guvernul local le-a interzis din cauza multiplelor accidente mortale pe care le provoca deschiderea acestora in mers. Rolls Royce a reusit insa sa induplece legislatia germana atunci cand a dezvoltat Phantom, deschizand astfel drumul si pentru constructori de volum, cum este Opel. Portierele pe care le vedem pe Meriva sunt rezultatul a 2500 de ore de munca si garantia calitatii germane. Deschiderea lor opusa, la un unghi de 84 de grade, mai larga decat cea a usilor convetionale (68 de grade), permite un acces mult mai usor in habitaclu, pe locurile din spate. Mai mult decat atat, deschiderea individuala a usilor si configuratia lor garanteaza o "imbarcare" mai sigura pentru copii pe bancheta spate si mai putine dureri de coloana pentru cei cu probleme. Va intrebati probabil de ce nu exista pericolul ca usile sa se deschida in timpul mersului, asa cum o faceau si acum 40-50 de ani? Ei bine, Opel a gasit o solutie simpla, care garanteaza siguranta copiilor chiar si atunci cand sunt lasati nesupravegheati pe bancheta din spate. Mai exact, atunci cand vitezometrul indica 4 km/h, usile se inchid automat si nu mai pot fi deschise decat in stationare, lucru indicat de un LED verde care invioreaza manerul portierei. Gandita ca o masina pentru tinerele familii sau pentru cei de varsta a treia, Meriva introduce o bancheta spate generoasa, ce poate fi personalizata in functie de ocupant, fara a afecta spatiul pentru picioare. Daca pentru copii va fi distractiv sa stea cocotati pe bancheta spate inaltata, reusind sa priveasca pe geam fiecare noua destinatie aleasa de parintele de la volan, pentru unii adulti mai inalti, nimeriti intamplator la bordul Merivei, distanta pana la plafon poate deveni o problema (daca vorbim de persoane cu peste 1.80 metri inaltime). Scaunul pasagerului este la fel de inalt, insa nu exista "intalniri" cu plafonul. Soferul se bucura si el de o pozitie inalta la volan, multumita celor cativa centimetri in plus oferiti de garda la sol. Scaunele pasagerilor fata au fost certificate ca fiind cele mai confortabile de pe piata, alaturi de cele produse de Mercedes. Din pacate ele nu se gasesc decat in lista de optionale, dotarea standard oferind un set de scaune nu foarte confortabile. Fratele compact Astra a "virusat" Meriva cu sindromul spatiilor de depozitare abundente. Acesta se manifesta prin aparitia unor decupaje foarte utile la nivelul portierelor si a plansei de bord (fara spatii insa pentru telefonul mobil) dar si prin aparitia lui Flex Rail, denumire folosita pentru a descrie sistemul de glisare al cotierei centrale, pana pe locurile din spate. Faptul ca avem ce ascunde in cotiera si ca aceasta se poate plimba in voie pana pe locurile posterioare este cu siguranta un avantaj. Flex Rail aduce insa cu sine si un aspect oarecum neplacut. Coloana de glisare a cotierei "inghite" tot spatiul pentru picioare al pasagerului "pedepsit" sa ocupe locul central al banchetei din spate.
Frumoasa si practica.Hmm, totusi la cat de mult s`a vorbit in articol despre interior, m'as fii asteptat la ceva mai multe poze cu interioru' :). Astept si un test cu dieselul.