Opel Meriva

1.4 Turbo 140CP Enjoy

Interior

4.5

Chiar daca a ales un stil revolutionar in ceea ce priveste deschiderea usilor, Meriva s-a multumit cu un interior de inspiratie Astra si Insignia, incercand sa copieze linia plansei, a volanului si a partii centrale. Ca si in cazul fratelui compact, Meriva ofera publicului posibilitatea de a da o doza de originalitate habitaclului, care primeste o plansa de bord in doua culori, una din ele similara cu cea a caroseriei. Materialele lasa sa se inteleaga bunele intentii ale inginerilor Opel, concretizate insa pe jumatate. Este oarecum frustrant sa vezi ca partea superioara a plansei de bord este prietenoasa, moale si familiara la atingere, iar partea inferioara si consola centrala adopta un plastic rece, foarte dur, dar probabil rezistent in timp. Comunicarea cu soferul si pasagerii se face tot prin intermediul sistemului de afisaj digital color, care inglobeaza navigatia si sistemul audio, si care da impresia de habitaclu prietenos. Sa ne aruncam insa privirea asupra celui mai important aspect al modelului: spatiul interior si ingeniozitatea cu care acesta a fost folosit. Totul incepe inca de cand patrunzi in habitaclu. Intrarea se face cu stil, in spiritul limuzinelor Rolls Royce, insa Opel a cautat sa nu se cramponeze de acest aspect si sa evidentieze mai degraba functionalitatea acestui sistem. Inginerii din Russelsheim lucreaza la usile Flex Doors inca din 2005, atunci cand si-au propus sa reinventeze "roata", in cazul nostru usile spate, dar intr-un mod original. Folosite pentru prima data in 1925 pe un model Opel, usile cu deschidere opusa au fost regasite mai apoi pe aproape toate modelele constructorului german pana in 1961, cand guvernul local le-a interzis din cauza multiplelor accidente mortale pe care le provoca deschiderea acestora in mers. Rolls Royce a reusit insa sa induplece legislatia germana atunci cand a dezvoltat Phantom, deschizand astfel drumul si pentru constructori de volum, cum este Opel. Portierele pe care le vedem pe Meriva sunt rezultatul a 2500 de ore de munca si garantia calitatii germane. Deschiderea lor opusa, la un unghi de 84 de grade, mai larga decat cea a usilor convetionale (68 de grade), permite un acces mult mai usor in habitaclu, pe locurile din spate. Mai mult decat atat, deschiderea individuala a usilor si configuratia lor garanteaza o "imbarcare" mai sigura pentru copii pe bancheta spate si mai putine dureri de coloana pentru cei cu probleme. Va intrebati probabil de ce nu exista pericolul ca usile sa se deschida in timpul mersului, asa cum o faceau si acum 40-50 de ani? Ei bine, Opel a gasit o solutie simpla, care garanteaza siguranta copiilor chiar si atunci cand sunt lasati nesupravegheati pe bancheta din spate. Mai exact, atunci cand vitezometrul indica 4 km/h, usile se inchid automat si nu mai pot fi deschise decat in stationare, lucru indicat de un LED verde care invioreaza manerul portierei. Gandita ca o masina pentru tinerele familii sau pentru cei de varsta a treia, Meriva introduce o bancheta spate generoasa, ce poate fi personalizata in functie de ocupant, fara a afecta spatiul pentru picioare. Daca pentru copii va fi distractiv sa stea cocotati pe bancheta spate inaltata, reusind sa priveasca pe geam fiecare noua destinatie aleasa de parintele de la volan, pentru unii adulti mai inalti, nimeriti intamplator la bordul Merivei, distanta pana la plafon poate deveni o problema (daca vorbim de persoane cu peste 1.80 metri inaltime). Scaunul pasagerului este la fel de inalt, insa nu exista "intalniri" cu plafonul. Soferul se bucura si el de o pozitie inalta la volan, multumita celor cativa centimetri in plus oferiti de garda la sol. Scaunele pasagerilor fata au fost certificate ca fiind cele mai confortabile de pe piata, alaturi de cele produse de Mercedes. Din pacate ele nu se gasesc decat in lista de optionale, dotarea standard oferind un set de scaune nu foarte confortabile. Fratele compact Astra a "virusat" Meriva cu sindromul spatiilor de depozitare abundente. Acesta se manifesta prin aparitia unor decupaje foarte utile la nivelul portierelor si a plansei de bord (fara spatii insa pentru telefonul mobil) dar si prin aparitia lui Flex Rail, denumire folosita pentru a descrie sistemul de glisare al cotierei centrale, pana pe locurile din spate. Faptul ca avem ce ascunde in cotiera si ca aceasta se poate plimba in voie pana pe locurile posterioare este cu siguranta un avantaj. Flex Rail aduce insa cu sine si un aspect oarecum neplacut. Coloana de glisare a cotierei "inghite" tot spatiul pentru picioare al pasagerului "pedepsit" sa ocupe locul central al banchetei din spate.

  • .marius., miercuri, 05.05.2010 21:32
    Opel Meriva

    Frumoasa si practica.Hmm, totusi la cat de mult s`a vorbit in articol despre interior, m'as fii asteptat la ceva mai multe poze cu interioru' :). Astept si un test cu dieselul.

  • thenuts, miercuri, 05.05.2010 22:56
    FLEX-orice

    Oficial mi-au terminat nervii astia cu FLEXU lor. Orice prostie pun pe masina e FLEX. FLEXRIDE FLEXDOORS FLEXRAIL si mai sunt. Pe cand FlexAshtray , FlexRadio, FlexAir, FlexBoot etc ?

  • thenuts, miercuri, 05.05.2010 23:02
    FLEX

    Am uitat sa zic de : Opel Flextreme, sistemul de prins FlexFix si motorul care nu se putea altfel decat ecoFLEX.

  • Titi, joi, 06.05.2010 00:08
    pt thenuts

    Tati ramai la fiat, mai incolo iti sucesti gatul.

  • thenuts, joi, 06.05.2010 00:44
    @Titi

    Eu cred ca tu ai o problema. Am zis ca e proasta masina sau ceva e genu ? Am zis doar ca exagereaza cu Flex-ul lor atat.

  • 745d, joi, 06.05.2010 01:02

    flexnushcare, flexride, flexdoors, flexmasa, eco nush cum eco nush care....cui ii pasa de denumrilie astea pompoase? romanul vrea 3 pedale, un volan, 3 butoane de clima, o stema nemteasca pe capota si sa tina cat se poate de mult. Cati romani o sa mai cumpere masina asta datorita usilor? Noi nu suntem obisnuiti cu astfel de schimbari radicale, suntem mai conservatori, nu ne putem mentaliza macar sa cumparam si alta marca decat una nemteasca chiar daca sunt alte marci mult mai bune decat cele nemtesti dar nu....o sa se vanda asta cum se vinde c4 in Romania. In vest o sa fie o masina de succes, la noi cu siguranta nu.

  • Cristian, joi, 06.05.2010 01:12
    bai da' greu e

    Ce conteaza cum ii zice. Intereseaza ce stie sa faca ! E si asta o tehnica daca nu era cu flex.....nu-ti intra la cutiuta. Marketing !

  • you_hooo, joi, 06.05.2010 07:43
    flex

    Bine ca e totul flexibil la o astfel de masina si nu RIGID asa cum e mentalitatea tuturor! Noul Meriva va fi noul lider la vanzari in clasa masini de familie si o referinta in ceea ce priveste designul in aceasta clasa ( a se vedea " prietenii" de la Hyundai si Suzuki au inceput deja sa se inspire). Daca ne raportam la pret (mi se pare excelent) deja noul Astra va avea ceva probleme. Oricum felicitari Opel!!

  • rpo07, joi, 06.05.2010 08:38
    flex

    Era tare sa renunte la denumirea flex doors si sa lase originalul, suicide doors.

  • slv83, joi, 06.05.2010 09:12
    Plex

    O masina mediocra, ca toata gama Opel! In plus este si nepractica prim modul de deschidere a portierelor......cum iesi cand esti in parcare la hipermarket, la mall sau la film? Colac peste pupaza, agati si pietonii de pe trotuar!

  • DANUTZU, joi, 06.05.2010 09:39
    meriva

    IN RAMANIA SUNT foarte periculoase aceste usi !!!!!- vom avea multi pasageri cu piciorele rupte - DACA AR FACE USI NORMALE ASI CUMPARA SI EU, DAR CU ASEMENEA USI NEVER NEVER !!!!

  • Blaa..., joi, 06.05.2010 10:22
    yuk

    interiorul e dragut dar pe afara e urata ca porcu. deranjaza optic la fel ca koleos si kyron ala

  • alex, joi, 06.05.2010 14:50
    mda

    Uitati un lucru foarte important. Opel este proprietatea GM. Nimi cu german. Opel , subsidiara G.M. .....bla-bla

  • alex, joi, 06.05.2010 15:07
    @slv83

    si ce zici dak sunt PIETOANE???:)).Cine este mai conservator ,ca sa nu spun invechit dpdv al ideilor, s-ar putea sa fie deranjat de exterior . Oricum masina mi se pare interesanta si mai mult ca sigur o sa atraga priviri.

  • Bogdan, joi, 06.05.2010 15:45
    10/10 la calitate/pret!

    Este chiar asa ieftina de la 13 mii E !!? 1.4 benzina !

  • .................., joi, 06.05.2010 16:19
    ...................

    prea tare masina

  • opel, joi, 06.05.2010 17:12
    daca si asta e design de nota 9 ... automarket aveti niste gusturi...

    o masina urata

  • johanes, joi, 06.05.2010 23:22
    -

    Frumusica masina, mai ales ca seamana cu a mea (Corsa D), in special fata.

  • mircea david, sâmbătă, 08.05.2010 10:51
    dece meriva

    cred ca este cool acest model . daca ma gandesc ca nu am putut fixa niciodata scaunul copilor in spate , usor sau ca intru in masina mai greu ( aviz amatorilor de mac, peste 100kg) chiar cred ca este interesanta . pentru carcotasi , fratilor este ''family car'' sotia se duce la piata la gradinita , bunicul is cara bunica etc. nu este pentru liniute ..../ Eu sunt pentru si mai stiti ceva arata mai cool decat Mercedes A clase si are acelasi sistem de dschidere a usilor cataxiurile din Londra ( daca ati fost acolo nu se poate sa nu fi remarcat ca e usor de intrat iesit din masina) sau ca RR ( pour le ...) deci celor care nu le place , sa le fie de bine luati V si lantul de aur sau chiulul care este la pachet un virus Opel .

  • VSZ, luni, 10.05.2010 14:23
    :)

    pana-i cucu nu imi iau din asta cu usile asa, ce zici cand te duci cu 50-60 la ora pe putzin si se trezeste un tzaran din spate (pe care tu l-ai luat in masina, prieten, frate, orice romanas) sa deschida usa si sa o inchida inapoi ca i se pare ca nu sa inchis bine, na atunci sa vezi tu cum ai ramas fara usa din spate, :) numai daca nu are un sistem care sa nu te lase sa pornesti cand e usa din spate deschisa sau sa nu il poti deschide atata timp cat masina merge.

  • you_hooo, vineri, 14.05.2010 19:48
    @VSZ

    Prietene nu ai citit articolul; se mentioneaza: "Opel a gasit o solutie simpla, care garanteaza siguranta copiilor chiar si atunci cand sunt lasati nesupravegheati pe bancheta din spate. Mai exact, atunci cand vitezometrul indica 4 km/h, usile se inchid automat si nu mai pot fi deschise decat in stationare, lucru indicat de un LED verde care invioreaza manerul portierei" ...

  • Mitza, vineri, 14.10.2011 15:30
    Usi

    imi place mult acest sistem de deschidere al usilor, mai confortabil, mai mult spatiu

  • Child, duminică, 16.10.2011 11:06
    Familie

    pentru o familie tanara cred ca ar fi masina ideala, arata bine, sisteme inteligente de protectie

  • Mada, vineri, 04.11.2011 15:56
    Young

    primeste toata apreciera din partea mea in privinta designului