Alfa Romeo MiTo

1.4 M-Air 135HP Distinctive

Motor / Transmisie

4.0
Cel de-al patrulea test cu Alfa Romeo MiTo, pe care îl citiţi pe Automarket, are de această dată în prim plan o nouă realizare a departamentului Fiat Powertrain Tehnologies. Este vorba despre tehnologia MultiAir, transpusă pe motorul cu patru cilindri de 1.4 litri, capabil să ofere un echilibru deosebit între putere şi consum de carburant. Indicativul MultiAir este sinonim cu noul sistem electronic de control dinamic al admisiei de aer. Tehnologia permite un control mai bun al valvelor şi obţinerea unor valori mai mici la nivelul emisiilor şi consumului. Raspunsul dinamic al motorului este cu mult îmbunătăţit iar resursele oferite sunt mai generoase şi mult mai uşor de folosit. În cazul versiunii testate de noi, MiTo primeşte un total de 135 de cai putere şi un cuplu motor de 206 Nm. Dacă puterea este atinsă la 5000 de rotaţii, o caracteristică tipică motoarelor pe benzină, cuplul motor atinge valoarea sa maximă la un regim de turaţii redus, de numai 1750 Nm. Această trăsătură, specifică dieselurilor, va face deliciul celor care preferă să exploateze maşina mai mult în oraş, unde regimul de turaţii nu este unul mereu foarte ridicat. Pentru a ne putea referi însă cum se cuvine la comportamentul unităţii cu patru cilindri, trebuie să luăm în calcul comportamentul acesteia alături de transmisia manuală cu cinci rapoarte şi sistemul DNA, tehnologie patentată de italieni, despre care am mai vorbit. Abrevierea modurilor Dynamic, Normal şi All Weather face ca direcţia, acceleraţia, frânele şi chiar suspensia să răspundă diferit în funcţie de cel care se află la volan. Dacă ar fi să fim sinceri, la prima vedere nu am înţeles utilitatea modurilor Normal şi All Weather, în condiţiile în care maşina se dovedeşte fără vlagă, acceleraţia este aproape inertă iar rularea atrage des claxoane în traficul bucureştean. Doar modul Dynamic asigură energie, dinamism şi un comportament demn de o maşină cu veleităţi sportive. Dacă luăm însă în considerare nevoia de a obţine un consum mic, chinul la care eşti supus în modul Normal se justifică. Acelaşi lucru este valabil şi pentru All Weather, funcţie utilă atunci când vrei să rulezi în siguranţă pe un carosabil alunecos. În concluzie, motorul MultiAir este foarte vioi, toarce bine la turaţii înalte, te ajută în depăşiri şi pe drumuri virajate, cu condiţia ca DNA-ul să fie în modul Dynamic.
  • Preotul, joi, 24.06.2010 19:31

    Copiii de la Alfa au gresit cand nu l-au lasa pe Giugiaro sa deseneze noile generatii.Am citit chiar pe site la Giugiaro ca erau socati cum de concernul Fiat nu mai doreste colaborarea cu eu.

  • krajla, joi, 24.06.2010 20:23
    comparatie

    Cand testati o masina cu 1.4 TSI 122cp/125 (seat)? As fi foarte curios ce stie mai ales ca este motorul anului.

  • cristi677, joi, 24.06.2010 20:36
    superba

    este foarte frumoasa si sportiva!daca as avea bani as vrea sa o am!doar pt mine !

  • 123, joi, 24.06.2010 21:52
    123

    Citat: "cuplul motor atinge valoarea sa maximă la un regim de turaţii redus, de numai 1750 Nm " O mica greseala de tipar. Rotatii in loc de Nm.

  • 123, joi, 24.06.2010 21:54
    123

    Cum adica e un punct negativ asemanarea cu Grande Punto ? Design-ul masinii e relativ spectaculos, iar interiorul e bine proportionat si echipat. Chiar nu consider acest lucru un punct negativ. Astept mai multe detalii din partea dvs.

  • davidjupanu, joi, 24.06.2010 21:57

    nu inteleg ce asemanare are MiTo cu Grande Punto...comenzile pentru instalaţia de aer condiţionat???pai intre timp a intrat pe piata Punto Evo care are comenziile putin mai schimbate.....si ce e rau in asemanarea asta???conteaza sa fie eficient

  • eu, joi, 24.06.2010 22:51

    imi place masina..e chiar frumoasa..ce numi place la ea este terminatia de la esapament...e mica si parca nu are nici o forma..era mai frumos ceva mai mare sau dublu:)

  • ,,,,,,,,,,,,, vineri, 25.06.2010 00:42
    ,,,,,,,,,,,,,,

    o masina prea frumoasa ca sa nu o vrei

  • Mario, vineri, 25.06.2010 00:46

    O vreau rau! Sa intru in ea... sa ii dau tare pana in fund.. pedala! Sa o aud cum ii geme motorul... si sa o storc de ultima picatura de benzina. :)))))))) Sunt nebun.. stiu! E frumoasa mai! Interiorul nu ma prea da pe spate dar merge...

  • schumi, vineri, 25.06.2010 08:47
    Alfa MiTO

    Ieri am vazut una de culoare rosu sangeriu. Arata superb, mult mai bine decat in poze.

  • bogdanm, vineri, 25.06.2010 10:10
    lamurire

    @123 @david jupanu Asemanarile se observa doar la interior, unde italienii au preluat instalaţia de aer condiţionat din raţiuni economice. Spun ca este un minus pentru ca modelul caută să se poziţioneze undeva in segmentul subcompactelor premium, iar un astfel de transfer face ca modelul sa piarda din personalitate.

  • davidjupanu, vineri, 25.06.2010 10:32
    @Bogdan Mirica

    ms de lamurire dar daca teai uita mai atent la amandoua si la Grande Punto si la MiTo ai observa ca doar butoanele sunt aceleasi....si banuiesc ca plasticul care imbraca instalatia de la MiTo e de o calitate mai buna.......orcum si la case mai mari se mai practica astfel de imprumuturi in plus cum spuneam a aparut deja pe piata( la noi din pacate cam intarzie)Punto Evo care are putin schimbata climatizarea

  • catalin, vineri, 25.06.2010 11:21
    aer conditionat

    Seamana cu aerul meu de la Grande Punto dar nu cred ca e ceva rau. Stie sa faca niste lucruri pe care nu le-am vazut nici pe modele de 5 ori mai scumpe. La majoritatea aerelor cu doua zone iti poti alege doar temperatura diferentiata. Aici pot sa imi aleg sa nu imi bata aerul pe la picioare cand sotia vrea sa se "racoreasca".

  • @schumi, vineri, 25.06.2010 11:48

    solutii eficiente pt masini la fel de eficiente ! cu sarma nu mergea???

  • schumi, vineri, 25.06.2010 12:01
    @@schumi

    Cu sarma (solutie simplista) merge doar la Toyota. Italienii sunt mai creativi :))).

  • Mircea, vineri, 25.06.2010 15:46
    Mie nu-mi plac farurile

    Parca e o broasca care a luat un sut in fund de i-au iesit ochii din cap...nici interiorul nu ma da pe spate, chiar nu exceleaza la nimic aceasta masina ca design. Motorul insa am inteles ca face toti banii, sper sa-l foloseasca si pe alte modele de la Fiat.

  • flavius, vineri, 25.06.2010 22:40
    Cicciolina

    De frumoasa e urata,da-i desteapta proasta dracului !

  • DAN, duminică, 09.10.2011 12:43
    Macaronari!?!?!

    "...actualul pion vital al macaronarilor pe piaţa noastră." Nu v-a atras nimeni atentia ca este o jignire la adresa poporului si culturii din peninsula???