Motor / Transmisie
Cel de-al patrulea test cu Alfa Romeo MiTo, pe care îl citiţi pe Automarket, are de această dată în prim plan o nouă realizare a departamentului Fiat Powertrain Tehnologies. Este vorba despre tehnologia MultiAir, transpusă pe motorul cu patru cilindri de 1.4 litri, capabil să ofere un echilibru deosebit între putere şi consum de carburant. Indicativul MultiAir este sinonim cu noul sistem electronic de control dinamic al admisiei de aer. Tehnologia permite un control mai bun al valvelor şi obţinerea unor valori mai mici la nivelul emisiilor şi consumului. Raspunsul dinamic al motorului este cu mult îmbunătăţit iar resursele oferite sunt mai generoase şi mult mai uşor de folosit. În cazul versiunii testate de noi, MiTo primeşte un total de 135 de cai putere şi un cuplu motor de 206 Nm. Dacă puterea este atinsă la 5000 de rotaţii, o caracteristică tipică motoarelor pe benzină, cuplul motor atinge valoarea sa maximă la un regim de turaţii redus, de numai 1750 Nm. Această trăsătură, specifică dieselurilor, va face deliciul celor care preferă să exploateze maşina mai mult în oraş, unde regimul de turaţii nu este unul mereu foarte ridicat. Pentru a ne putea referi însă cum se cuvine la comportamentul unităţii cu patru cilindri, trebuie să luăm în calcul comportamentul acesteia alături de transmisia manuală cu cinci rapoarte şi sistemul DNA, tehnologie patentată de italieni, despre care am mai vorbit. Abrevierea modurilor Dynamic, Normal şi All Weather face ca direcţia, acceleraţia, frânele şi chiar suspensia să răspundă diferit în funcţie de cel care se află la volan. Dacă ar fi să fim sinceri, la prima vedere nu am înţeles utilitatea modurilor Normal şi All Weather, în condiţiile în care maşina se dovedeşte fără vlagă, acceleraţia este aproape inertă iar rularea atrage des claxoane în traficul bucureştean. Doar modul Dynamic asigură energie, dinamism şi un comportament demn de o maşină cu veleităţi sportive. Dacă luăm însă în considerare nevoia de a obţine un consum mic, chinul la care eşti supus în modul Normal se justifică. Acelaşi lucru este valabil şi pentru All Weather, funcţie utilă atunci când vrei să rulezi în siguranţă pe un carosabil alunecos. În concluzie, motorul MultiAir este foarte vioi, toarce bine la turaţii înalte, te ajută în depăşiri şi pe drumuri virajate, cu condiţia ca DNA-ul să fie în modul Dynamic.
Copiii de la Alfa au gresit cand nu l-au lasa pe Giugiaro sa deseneze noile generatii.Am citit chiar pe site la Giugiaro ca erau socati cum de concernul Fiat nu mai doreste colaborarea cu eu.