
Calitate / Pret
În România, Alfa Romeo Junior pleacă de la 27.900 de euro cu TVA. Există doar două niveluri de echipare pentru versiunea termică, Ibrida și Ibrida Speciale. Noi am avut de-a face cu cea din urmă, pentru care trebuie să scoți din buzunar cel puțin 30.000 de euro.
Totuși, mașina noastră a fost echipată complet. De exemplu, am avut trapă acționată electric (1.470 de euro), vopsea Rosso cu plafon contrastant negru (1.547 de euro), pachetul Perfo Speciale (2.630 de euro) și pachetul Technology Speciale (1.547 de euro), care oferă faruri full LED Matrix, încărcare wireless pentru telefon sau sistem de camere cu vedere la 360 de grade.
În total, prețul de listă pentru mașina mea de test a fost de 37.229 de euro cu TVA. Comparativ, Renault Captur are un preț de pornire de 20.050 de euro, iar pentru Ford Puma scoți din buzunar cel puțin 25.400 de euro.
Totuși, dacă vrei un Puma în versiunea menționată de noi, cu o transmisie automată, scoți din buzunar minim 27.400 de euro. Hyundai Kona pleacă de la 24.990 de euro, în timp ce versiunea full-hibrid pleacă de la 28.917 euro.
Designul e respingător, partea frontala parcă a fost desenata de un nevrotic după ce s-a dat cu capul de perete. Linii peste linii in toate direcțiile și o grămadă de detalii în plus. Stellantis și designerul nu au înțeles filozofia de design a Alfa: curat, simplu și emoțional. Dacă asta e limbajul de design pe care vor merge și la viitoarele modele din gamă îmi e teamă că Stellantis va distruge și Alfa cum distrug Maserati. Nu-mi imaginez ca cineva sa cumpere modelul ăsta doar pentru că îi place cum arată, cum se întâmpla de multe ori cu Alfa. Atâția cumpărători au acceptat renumitele probleme de fiabilitate din trecut, atrași fiind de designul emoțional.