Zvon: Alfa Romeo trece la Volkswagen?

Publicat luni, 26.07.2010 17:18 de Cornel Șocariciu

O serie de zvonuri conform cărora Volkswagen doreşte să achiziţioneze Alfa Romeo fac înconjurul lumii. Germanii ar fi dispuşi să ofere un miliard de euro pentru a pune mâna pe acţiunile constructorului italian.

Alfa Romeo reprezintă o ţintă importantă pentru cei de la Volkswagen şi se pare că germanii îşi doresc cu tot dinadinsul achiziţionarea acestei mărci. O serie de zvonuri care prevestesc trecerea italienilor în tabăra Volkswagen fac înconjurul lumii.

Walter de' Silva, şeful departamentului de design al germanilor, a încercat să-l convingă pe Martin Winterkorn, directorul executiv VW Group, să achiziţioneze Alfa Romeo, pe care italianul o consideră o achiziţie care nu poate da greş. Conform jurnaliştilor de la Quattoruote, germanii sunt dispuşi să investească peste un miliard de euro pentru a prelua acţiunile constructorului italian.

Odată cu trecerea în tabăra germană, modelele produse de Alfa Romeo se vor alinia la cerinţele impuse de Volkswagen. Astfel, modelele de clasă mică şi compactă ale italienilor se vor baza pe platformele folosite de VW Polo şi Golf. De asemenea, germanii se gândesc la introducerea unui coupe, a unei limuzine de clasă mare şi a unui model sportiv care să aibă la bază conceptul BlueSport. În ceea ce priveşte viitorul lui Afla Romeo 8C, acesta ar urma să fie produs pe platforma lui R8.

Via | Autoblog

  • Radu, luni, 26.07.2010 17:51
    Cuore.....lipsa

    Inca o marca volskwagen-izata, aiurea termen, da nu stiu cum sa ma mai pronunt!! Nu am nimic cu VW, am si eu unu mai vechi, dar sunt masini fara caracter, doar care te duc de la A la B.

  • JIJI, luni, 26.07.2010 17:52

    ASTEPT ZIUA IN CARE VAG CUMPARA RENAULTUL,SA VEDEM ATUNCI CE O SA MAI COMENTEZE CARCOTASI DESPRE VAG

  • styopka, luni, 26.07.2010 17:55
    nu se poate

    mai ales ca fiat are si parteneriatul cu chrysler si au si showroom comun unde se pot admira atat modelele Fiat, Abarth, Lancia, Alfa Romeo sau Maserati, şi modelele Jeep ....si cum ramane cu lansarea alfa romeo pe piata americana....o fi vreun zvon sa mai creasca actiunile la bursa pt alfa...si vw

  • un om suparat, luni, 26.07.2010 18:06
    @automarket

    Incetati cu reclama aia de la ibiza si cu celelalte tampenii de acest gen. Aveam pretentii de la voi... Adica noi suntem de buna credinta si va vizitam site-ul iar voi sunteti in asa hal de disperati dupa bani incat ne tratati cu spatele. Nu zice nimeni sa nu faceti bani din raclame, dar aveti macar putin respect pentru cititori.

  • Lamborghini, luni, 26.07.2010 18:09

    nu,nu,nu se poate Alfa o devina o masina foarte anosta daca trece la VW :-&

  • Florin, luni, 26.07.2010 18:42
    Daca Alfa Romeo va fi cumparata de VW Group, este foarte probabil sa intre in F1 din 2013

    In urma cu o luna am citit in presa germana despre interesul VW Group pentru Alfa Romeo, iar in caz ca aceasta tranzactie se va concretiza, grupul german va alege marca Alfa Romeo ca reprezentant al sau in F1 . Pentru Alfa Romeo ar fi cel mai inspirat marketing posibil, sa castigi in fata Ferrari in F1, la fel ca in anii 50 ! Suma vehiculata de presa germana de 1.4 miliarde euro este considerata excelenta de majoritatea analistilor financiari si este foarte probabil ca managerii FIAT sa-si fi dat seama ca este mai bine sa vinzi acum Alfa Romeo cand inca valoreaza ceva, decat sa platesti bani peste 4 ani ca sa scapi de ea sau sa o inchizi ( costurile inchiderii marcii Mercury de catre Ford se ridica la 500 milioane $ ) . Nu este intamplatoare nici achizitia celei mai mari case de design din lume, Italdesign Giugiaro de catre VW Group, presa germana afirmand ca Ferdinand Piech i-a transmis deja lui Giorgetto Giugiaro sa creioneze viitoarele modele Alfa Romeo sub patronaj VW Group . Si sa nu uitam ca din acest an, seful de marketing pe intreg grupul VW este fostul CEO Alfa Romeo, Luca de Meo ...

  • Firestarter, luni, 26.07.2010 19:06
    vrabia malai viseaza

    Sau cu alte cuvinte, VW isi doreste ceva ce nu va avea vreodata. Ar fi cea mai stupida miscare facuta de FIAT si nu cred ca le trece macar prin cap sa ramana pe piata doar cu marca FIAT si cu o Lancia construita pe platforme americane. FIAT a investit foarte mult in dezvoltarea noilor tehnologii si are nevoie de marci proprii pentru a le rentabiliza. Marcile americane nu pot absorbi in totalitate tehnologia FIAT asa ca strategic le trebuie un portofoliu sub care sa poata vinde in diverse segmente de piata. Alfa Romeo reprezinta apogeul tehnologiilor Fiat Group pentru piata de consum, la fel cum este Audi pentru VAG. Daca ar vinde Alfa Romeo ar ramane cu Ferrari si Maserati in zona exclusivista si cu Lancia care sa preia o parte din platformele FIAT si alta de la Chrysler. Nu sunt nici pe departe un fan al management-ului FIAT insa acolo sunt niste oameni mult prea intelepti ca sa poata accepta o eventuala oferta germana. Ambitiile Fiat Group sunt de a fi unul din primii 5 jucatori mondiali in aceasta industrie iar Alfa Romeo este o proprietate strategica indiferent de fluctuatiile economice prin care trece. Pe de alta parte, tehnologia FIAT in clasa compacta este superioara celei germane si cred mai degraba ca asistam la miscari de PR ale nemtilor pentru a destabiliza imaginea extrem de favorabila castigata odata cu lansarea noii Giulietta. Pentru VAG, Giulietta este o amenintare serioasa in competitia cu modelele sale compacte si nu au de ce sa isi doreasca sa piarda cumparatori tocmai in cel mai dinamic segment.

  • dan, luni, 26.07.2010 19:12
    aham

    Poti sa astepti mult si bine mai jiji, nu sunt fan renault, dar este vb de ditamai grupul de fapt, Renault-Nissan, nu se va intampla niciodata asta

  • Tudor, luni, 26.07.2010 19:55
    cunoscatori ca jji

    Jiji, tu cam ai habar ce inseamna Renault ? Condoleante

  • Dan, luni, 26.07.2010 20:04
    @ Firestarter

    Ti se pare inteligenta decizia managerilor Alfa Romeo sa repozitioneze marca italiana, astfel incat principalul rival sa fie marca VW ( http://www.autoblog.it/post/27875/alfa-romeo-e-maserati-harald-wester-illustra-le-prossime-strategie ) ? Sub patronaj FIAT (din 1986), Alfa Romeo a ajuns sa vanda in 2009 dar 100,000 de masini iar in acest va fi depasita la vanzari si de catre Porsche iar intre cele doua marci exista diferente mari de preturi . Alfa Romeo nu o duce bine nici pe piata italiana, unde este depasita la vanzari categoric de catre Audi, BMW si Mercedes . VW Group doreste un partener pentru Audi pentru a rentabiliza la maxim platformele modelelor A4, A6 si A8 utilizate doar de catre Audi, aceste modele avand in comun doar unele motorizari cu celelalte marci VW Group . Planurile VW Group prevad ca in 10 ani, Alfa Romeo sa ajunga la 1 milion de unitati anual, plan realizabil tinand cont de infrastructura la nivel mondial a grupului VW . Tinand cont ca Maserati va oferi in viitorul apropiat un model concurent pentru BMW Seria 5, nu este exclus ca FIAT sa vanda chiar mai devreme decat se ateapta multi marca Alfa Romeo . O alta companie italiana de care VW Group se arata interesat este IVECO, iar separarea acestei divizii alaturi de CNH New Holland de FIAT Auto si includerea lor intr-o alta societate, FIAT Industrial de la 1 ianuarie 2011, va facilita vanzarea IVECO, presa de specialitate estimand pretul la aprox 5 miliarde euro . IVECO s-ar integra perfect cu MAN si Scania, iar divizia de utilitare IVECO ar fi partenerul ideal pentru VW Crafter, tinand cont ca parteneriatul cu Mercedes s-ar putea sa nu mai continue din 2016 in urma aliantei dintre Daimler si Renault-Nissan .

  • Claudiu, luni, 26.07.2010 20:35
    Daca Alfa Romeo intra in F1 ar fi BETON !

    Presa de profil economic din Germania este cea mai serioasa din lume, ei cand publica un articol au surse "beton" . Stirile despre VW Group si Alfa Romeo au aparut in majoritatea ziarelor si revistelor cu profil economic din Germania, acestia semnaland dese intalniri intre manageri de top ai VW Group si FIAT, in mod sigur subiectul de discutie fiind Alfa Romeo . Ferdinand Piech, numarul 1 din VW Group este un strateg de geniu, el nefacand nici o miscare intamplatoare . De ce credeti ca VW Group a cheltuit peste 100 milioane de euro pentru a cumpara cea mai mare casa de design din lume ( Italdesign Giugiaro ) cand vanzarile VW Group au atins cel mai inalt nivel ? Raspunsul nu poate fi decat iminenta preluare a marcii Alfa Romeo, iar Giugiaro declarat " Designerul auto al sec XX " este cel mai indicat sa deseneze viitoarele Alfa Romeo sub egida VW Group . Sa nu uitam ca presa germana a anuntat cu 6 luni inainte acordul prin care VW Group a cumparat 20 % din Suzuki, in prezent fiind iminent anuntul prin care VW Group va anunta ca si-a marit pachetul detinut in cadrul Suzuki Motor Corporation la peste 33.4 %, in Japonia acest procent iti permite sa conduci o companie si sa ai drept de veto . Planurile VW Group prevad ca in maxim 5 ani de zile sa ajunga la 70 % din actiunile Suzuki Motor Corporation ( http://www.automobilemag.com/features/news/1007_volkswagen_to_increase_stake_in_suzuki/index.html ) .

  • ALEX, luni, 26.07.2010 20:40

    O alta marca pe care vrea sa o distruga VW. De AUDI si-a batut joc. Modelele AUDi au inceput sa fie mai urate ca propriile masini VW. Ex PASSAT CC este mai frumos si ca A6 si ca A5 cu 4 usi si nu mai zic fata de A7.

  • Firestarter, luni, 26.07.2010 20:47
    @Dan

    Sunt de acord in esenta cu majoritatea afirmatiilor si argumentelor tale. Cu toate astea, iti spun inca o data ca Alfa Romeo va ramane la FIAT. Multi dintre fanii Alfa Romeo considera ca FIAT a facut mult rau acestei marci dupa preluarea din 86. In multe privinte sunt de acord cu aceasta teorie. Totusi, desi ar merita un proprietar mai sanatos financiar, Alfa Romeo se afla intr-o familie mult mai potrivita decat varianta germana. Strategia FIAT este sa incerce sa dezvolte Alfa Romeo ca marca de intersectie a doi poli. Unul este bazat pe tehnologiile Fiat - Lancia - Chrysler iar al 2-lea pe Abarth - Maserati - Ferrari. Practic Alfa Romeo ar trebui sa primeasca in portofoliu atat modele de volum bazate pe platformele sub compacte si compacte cat si modele premium (inlocuitorul lui 166 si o noua generatie 8C). Acestea insa sunt planuri aplicabile din 2014, dupa ce economia mondiala ar intra pe o trasa ascendenta. Achizitia marcii de catre VAG ar fi strict o solutie de conjunctura pentru a asimila capital insa pe de alta parte, planurile FIAT - Chrysler sunt ambitioase si inplica Alfa Romeo ca element strategic cheie in abordarea pietelor mondiale. Eu detin 3 modele alfa si nu m-am plans nici o clipa de fiabilitatea lor. Prefer oricand tehnologia italiana in detrimentul celei germane iar pe de alta parte, dupa cum spuneam intr-un post anterior, FIAT si-ar reduce drastic posibilitatile de a ramane un jucator important in industria auto daca ar vinde aceasta marca. Dupa ce am condus noua Giulietta in Italia si am discutat cu oficiali de la Alfa Romeo iti pot spune ca nimeni de acolo nu se gandeste sa faca pasul inapoi. De asemenea cred ca Giulietta va castiga Car of the Year si va atinge obiectivul de 500k propus pana in 2014, ocazie cu care si strategia de dezvoltare a marcii devine sustenabila financiar. Dar... nici eu si nici tu nu cunoastem in final motivul acestor zvonuri si nu am cum sa bag mana in foc pentru mentinerea marcii in portofoliul FIAT. Sper totusi sa nu ajung sa cumpar o Alfa cu tehnologie VAG ;)

  • Simo, luni, 26.07.2010 20:49

    eu chiar nu inteleg!!!!!!!!! cu SEAT cum ramane?? ca vad ca nu se baga bani acolo deloc! tot modele vechi

  • andrei, luni, 26.07.2010 20:59
    Niciodata

    Sper sa nu se adevereasca acest zvon. Poate ca pana in momentul de fata nu au dus'o foarte bine sub patronajul celor de la Fiat,dar Alfa Romeo nu are cum sa ajunga pe mana nemtilor, pur si simplu nu se potriveste cu spiritul lor.... daca or avea nemtii asa ceva....

  • Dan, luni, 26.07.2010 21:20
    @ Firestarter

    Pana in 2014 piata auto europeana nu da semne ca o sa-si revina, sigura piata importanta care va continua sa creasca este China acolo unde VW Group este foarte puternic iar FIAT de abia a intrat pe aceasta piata . O mare parte din cele 500,000 de masini pe care Alfa Romeo sub regie FIAT spera sa le vanda pana in 2014 in special pe piata americana, sunt SUV-uri bazate pe modele Jeep ( Grand Cherokee, Cherokee si Patriot ) . Dintre acestea doar noul Grand Cherokee este competitiv ori Alfa Romeo va fi teoretic mai scump decat modelul Jeep, intrand astfel pe teritoriul granzilor Porsche Cayenne, BMW X5 si Mercedes ML . Celelalte modele Jeep ( Cherokee si Patriot ) nu au primit caificative foarte bune in review-urile americane, iar pe aceste segmente concureaza sau vor concura modele cu o imagine de marca mai buna in prezent decat Alfa Romeo pe piata americana : BMW X3 si BMW X1, Mercedes GLK si viitorul BLK, Audi Q5 si din martie 2011 Audi Q3 . Tinand cont ca Maserati incet, incet devine un concurent pentru BMW ( dupa noul Quattroporte va aparea si un rival pentru BMW Seria 5 ) iar Lancia va ocupa sementelul de lux iar Ferrari cel al super-sportivelor, vanzarea Alfa Romeo intr-o perioada nu tocmai fasta pentru FIAT ( vezi si separarea IVECO si CNH New Holland ) pare plauzibila . Cele 1.4 miliarde euro vehiculate ar veni la cel mai potrivit moment pentru FIAT, la fel ca cele 2 miliarde de la GM cand GM nu a dorit sa cumpere restul de 80 % din FIAT Auto, platind astfel o clauza care potrivit multor voci avizate a salvat atunci FIAT de la faliment . FIAT isi pariaza viitorul pe divizia auto, care are nevoie de investitii serioase, insa cu ratingul foarte slab pe care il are este practic imposibil sa acceseze in prezent imprumuturi avantajoase, solutia cea mai la indemana si probabila fiind vanzarea Alfa Romeo si IVECO care ar sterge practic toate datoriile FIAT, ratingul urmand sa creasca practic peste noapte permitand celor de la FIAT sa acceseseze noi linii de credit .

  • Dan, luni, 26.07.2010 21:30
    @ Firestarter

    Am uitat sa mentionez si concurenta nipona de pe piata din SUA, Lexus, Infiniti si Acura fiind bine pozitionate pe segmentele pe care Alfa Romeo spera sa se impuna foarte repede .

  • Firestarter, luni, 26.07.2010 22:17
    @Dan

    Si totusi nu crezi ca aceasta capitalizare in final nu i va ajuta pe cei de la FIAT sa se aseze solid pe piata? Cum ar putea ei sa concureze BMW prin Maserati daca cea din urma nu ar dezvolta platforme pentru mai multe marci din grup? Ar ajunge sa investeasca inutil un capital pentru a putea repozitiona o marca. Maserati nu poate imparti platforme cu Chrysler iar pe de alta parte ar insemna sa dezvolte o intreaga gama de modele in urmatorii 5 ani. Nu au nici macar o retea de distributie comparabila cu cea BMW. Argumentele tale in favoarea VAG sunt viabile insa jocurile astea de culise nu tin doar de logica cifrelor. Familiile care detin VAG respectiv FIAT reprezinta pe de alta parte interesele economice a 2 tari extrem de importante in economia europeana. Nu cred ca este locul unor discutii detaliate despre rolul acestor familii in politica celor doua tari ;) Repet, oricat de logica ti-ar parea mutarea Alfa Romeo in curtea VAG... nu cred ca se va intampla asta. Poate fi si bine si rau in acelasi timp.

  • Bogdan, luni, 26.07.2010 22:22
    Majoritatea italienilor ce au comentat aceasta stire pe autoblog.it sunt in favoarea vanzarii Alfa Romeo catre VW Group

    http://www.autoblog.it/post/28357/alfa-romeo-volkswagen-nuove-indiscrezioni-in-vista-del-possibile-matrimonio

  • Abraxas, luni, 26.07.2010 22:59
    Cateva modele Alfa Romeo ce au marcat istoria automobilului

    http://www.autoblog.com/photos/2010-dana-point-concours-alfa-romeo/full/#3123829

  • Victor, luni, 26.07.2010 23:23
    Alfa&VW

    Daca este adevara inseamna ca astia de la VW au luat o razna..ce o sa realizeze cu asta in afara faptului ca o sa se canibalizeze modelele intre ele, a se vedea exemplele Ford si GM care la fel erau pline de marci unele peste altele,marcile dintr un concern trebuie sa fie complementare si nu sa se canibalizeze intre ele,pana acum Audi are un succes mult mai mare dct Alfa iar modelele fatoase de la VW(Passat CC,Schiroco),se vand mult mai bine decat modelele italiene Alfa@Lancya

  • Dan, luni, 26.07.2010 23:48
    @ Victor

    Marcile VW Group sunt ca piesele unui puzzle, ele completandu-se reciproc formand un tot unitar . In plus VW Group are de departe cei mai buni manageri din lume vs GM care in ultimii ani a avut catastrofe de manageri . Suzuki ce foarte curand va fi integrat in VW Group a vandut in 2009, 2.3 milioane masini din care 1.85 milioane masini au fost vandute pe piete in care VW Group a vandut sub 40,000 de masini . Ia marcile premium ( Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti ), fiecare activeaza pe segmente diferite si nu concureaza intre ele . Acelasi lucru despre VW, Suzuki, Skoda si Seat . La fel si in cazul Scania si MAN, actioneaza pe segmente diferite si faptul ca ambii producatori de camioane au rezultate foarte bune certifica acest lucru . Ferdinand Piech care este si presedintele MAN SE ( va fi integrat in acest an in VW Group ) a declarat in mai multe ocazii ca IVECO s-ar potrivi perfect cu MAN, Scania si VW Vehicule Comerciale pentru ca este puternic in sudul Europei unde marcile VW Group au o prezenta mai slaba .

  • Thor, marţi, 27.07.2010 00:35
    @Dan

    "GM care in ultimii ani a avut catastrofe de manageri" Pretenare GM a fost producatorul auto nr 1 timp de 77 ani. Situatia s-a schimbat abia in 2008 cand a fost devansat de Toyota. Vai ce sa spun s-a trezit si vw mare producator de auto si mintea va navigheaza la planuri aiurea, cum face el legea etc

  • CCD, marţi, 27.07.2010 00:50
    Martin Winterkorn : Alfa Romeo ar fi un "dream brand " pentru VW Group

    Martin Winterkorn, VW Group CEO a declarat recent ca Alfa Romeo ar fi un “dream brand” pentru VW Group . Tot mai multe surse spun ca FIAT ar fi dispus sa vanda Alfa Romeo daca pretul este corect . Iar in Italia, Quattroruote se stie ca are relatii foarte bune cu FIAT Group, deci NU IESE FUM FARA FOC ! In incheiere pentru cine este strain de istoria Alfa Romeo sau se intreaba de ce VW Group isi doreste marca Alfa Romeo va recomand un link interesant : http://www.supercars.net/Search2?INPUT=Alfa+Romeo&searchType=cars

  • Radu, marţi, 27.07.2010 01:08
    Galerie completa cu noul Audi A7 ( 4.97 m lungime )

    http://www.autoblog.it/galleria/big/audi-a7-sportback/1

  • ztele, marţi, 27.07.2010 02:07
    nu cred

    Nu cred ca Fiat isi permite un astfel de pas.

  • aalfaluk, marţi, 27.07.2010 02:09
    vw cumpara alfa romeo

    nu imi vine sa cred!! acum ceva timp am crezut ca sant simple zvonuri dar nu sant din pacate. vw acest brand de rahat o sa isi bata joc de o marca care are o istorie de invidiat, cand alfa romeo castiga curse dupa curse vw fabrica broscuta! cum sa imi iau eu o alfa cu motor de 2.0 TDI dar care are piese in ea si de vw si de skoda si de seat si de audi! ce urattt ,daca va fi asa o sa raman pe vecie la 156 meu (pe care o iubesc mult) si poate pe viitor o sa imi achizitionez si un 159 , in rest atat , ma voi consola doar cu modelele mai vechi de alfa !

  • CCD, marţi, 27.07.2010 02:33
    @ ztele

    Cand ai de platit lunar rate de zeci de milioane de euro cum are FIAT ( are o datorie de 7 miliarde euro ), te gandesti la orice varianta, oricat de drastica ar parea ea . Eu sunt de acord cu analistii care au afirmat ca FIAT va vinde in viitorul apropiat Alfa Romeo si IVECO, stergand astfel aproape in totalitate datoria pe care o are, concentrandu-se in viitor pe marcile FIAT, Abarth, Lancia, Maserati, Ferrari, Chrysler, Dodge si Jeep . . De ce crezi ca a fost initiata separarea de catre FIAT a diviziilor IVECO si CNH New Holland ? Daca nu se gandea sa vanda macar una dintre aceste divizii, ramaneau impreuna ca pa acum .

  • CCD, marţi, 27.07.2010 02:50
    Caricatura interesanta cu Ferdinand Piech si Martin Winterkorn la cumparaturi ... de companii auto

    http://www.automobilwoche.de/apps/pbcs.dll/article?AID=2010307269998&NL=1

  • ztele, marţi, 27.07.2010 04:13
    nu chiar

    @CCD: Fiat nu-si permite un astfel de pas, pentru ca ar fi o lovitura mult prea puternica in imaginea companiei. Cu Giulietta proaspat lansata, creditata cu sanse mari la premiul Car Of The Year, cu Mi.To care se vinde bine, cu 159 care (inca) se vinde bine, cu lansarea Giuliei in curand, cu presupusa aparitie a 4C-ului, cu mult-asteptata revenire a Alfa pe piata americana, eu personal nu-s de acord cu niciun analist, si consider ca ar fi o miscare proasta, cel putin in momentul de fata. Asta ca sa nu mai vorbim de perspectivele sumbre care stau in fata Alfa, gen platforme de polo si golf. Cireasa de pe tort ar fi o re-lansare a vreunui audi cu sigla schimbata (vezi mizeria aia de exeo). Mai mult decat partea financiara, trebuei sa ne gandim si la binele marcii. Ma rog, trebuie sa se gandeasca Marchionne si familia Agnelli, nu noi.

  • CCD, marţi, 27.07.2010 05:09
    @ ztele

    Alfa Romeo sub regie VW Group va concura in aceiesi clasa de preturi cu BMW, asa cum merita Alfa Romeo si nu cum au gandit actualii manageri Alfa Romeo sa concureze cu marca VW . Nu compara Seat cu Alfa Romeo, potentialul marcii Alfa Romeo este imens dar iti trebuie resurse sa-l valorifici iar FIAT a avut 24 ani la dispozitie sa readuca gloria de altadata a marcii Alfa Romeo, dar din pacate pentru fanii Alfa Romeo a esuat lamentabil . Pana la lansarea modelului Giulietta, 85 % din vanzarile Alfa Romeo erau reprezentate de modelul de clasa mica MiTo . In Italia, Audi A4 si BMW Seria 3 au spulberat la vanzari modelul 159 . FIAT, spre deosebire de VW Group nu publica separat rezultatele fiecarei divizii, dar presa economica a inaintat suma de 300 milioane euro, pierdere inregistrata de Alfa Romeo in 2009 la aprox 100,000 masini vandute ! Pretul vehiculat in presa germana de 1.4 miliarde de euro pe care VW Group este dispus sa-l plateasca pentru Alfa Romeo este imens tinand cont de pierderile Alfa Romeo si de faptul ca aprox acelasi pret l-au platit chinezii pentru Volvo Cars, o companie ce vinde in prezent 400,000 de masini si cu o gama mult mai diversa ( C30, S40/V50, noul S60/noul V60, C70, S80, XC60, XC70 si XC 90 ) . Iar Volvo are o retea de dealeri pe tot globul . Parerea mea este ca pana la sfarsitul acestui an, marca Alfa Romeo va fi o marca VW Group si in scurt timp va deveni cel mai mare rival pentru marca BMW . Faptul ca este in discutie ca Audi sa lanseze in maxim 2 ani un coupe de lux pe baza lui A8 desenat de Giugiaro pentru a concura cu Mercedes CL, ma face sa cred ca Audi isi va indrepta atentia tot mai mult spre Mercedes-Benz . Daca va fi produs, noul coupe Audi se va numi cel mai probabil A9 .

  • Dan, marţi, 27.07.2010 05:38
    @ ztele

    Faptul ca Alfa Romeo doar ce a lansat Giulietta nu este o garantie ca FIAT nu va vinde pana la sfarsitul anului marca Alfa Romeo ! Vezi cazurile Jaguar ( doar ce lansasera XF iar noul XJ era 99 % terminat ) si Volvo ( doar ce au lansat noul S60 ) . Tocmai asta este ideea, sa vinzi ceva cand inca mai valoreaza ceva, iar in ziua de azi FIAT poate plati multe facturi cu 1.4 miliarde euro ! Eu acum incep sa inteleg de ce VW Group a platit o caruta de bani pentru Italdesign Giugiaro, in conditiile in care a inregistrat cele mai bune vanzari din istorie . Motivul este clar Alfa Romeo, iar din acest punct de vedere poti sa stai linistit, va beneficia de cele mai noi platforme Audi iar designerii italieni vor diferentia total designul celor doua marci . Numai gandeste-te la un Alfa Romeo bazat pe noul A8 si rivalizand cu noul Maserati Quattroporte ! In anii 50, Alfa Romeo era la acelasi nivel cu Ferrari si Maserati, aceste timpuri putand renaste cu ajutorul VW Group .

  • Inot, marţi, 27.07.2010 10:23
    @Dan

    Pe langa acel ipotetic Alfa pe platforma noului A8, gandeste-te la MiTo pe platforma lui Polo, Giulieta pe platforma lui Golf/, Giulia pe platforma de "Exeo". Ar trebui sa luam in calcul ca achizitia Alfa de catre VW ar aduce pentru acestia din urma accesul la tehnologia MultiAir si DNA, ceea ce ei nu au fost in stare sa dezvolte. (Sariti acum si dati-mi in cap cu TDI-ul). P.S. Pentru VW totul se reduce la Modele Noi cu preturi mari pe platforme vechi.

  • LauCalin, marţi, 27.07.2010 11:29
    Auto emocion in locul lui VW, cuore sportivo in locul lui Audi

    Cel putin eu cred ca la asta se gandeste VW daca vrea sa cumpere Alfa Romeo. Asa cum Seat este o alternativa sportiva la VW si se apropie mai mult "de suflet"., cam asta cred ca vrea sa faca VW cu Alfa Romeo pentru Audi. Cu alte cuvinte Alfa va fi o alternativa mult mai placuta, cu un design mai dinamic etc. decat Audi, iar banii vor ajunge tot la VW. In plus folosirea platformelor comune nu poate fi o problema. Atata timp cat Alfa foloseste platforme de la Fiat care sunt bune, nu vad unde ar fi problema daca se folosesc si cele de la VW. Pe de alta parte nu cred ca este momentul potrivit pentru ca Fiat sa vanda, desi ar castiga foarte multi bani. Ca sa isi permita luxul de a renunta la Alfa eu cred ca trebuie sa-si faca o imagine cat mai buna in State, iar America sa aduca italienilor cat mai multi bani. In sensul asta situatia e promitatoare, pentru ca vanzarile Crysler au mai crescut. Si sa nu uitam un lucru important: tehnologia de care dispun motoarele Alfa.

  • raoul, marţi, 27.07.2010 11:39
    Trist , dar adevarat

    VW a reusit , din fericire pentru ei si din pacate pentru iubitorii masinilor ' cu suflet' , sa ajunga la un compromis care sa-i asigure si rolul de lider al vanzarilor in Europa , precum si o stabilitate financiara pe care competitia nu o are momentan. Daca priviti intregul , si nu partea , este si normal sa fie asa : in primul rand este mult mai usor sa te descurci , atat financiar cat si decizional , cu doar 2 mari ' componente' ale grupului , cum este cazul VW , respectiv cea auto ( vanzari + cercetare - proiectare - design ) si cea financiara . De cealalta parte , grupul Fiat este un ' colos' industrial ( divizia automobile - 7 marci auto , agricultura si constructii - Case INH, New Holland ,Steyr,Case Construction, Koselco , camioane si vehicule comerciale - Iveco ,Iveco Irisbus, Iveco Astra, Iveco Magirus, componente si sisteme de productie- FPT, Magnetti Marelli , Teksid , Comau + divizia financiara , etc ) ; tocmai din aceste ratiuni ( pentru un management mai bun si o mai buna repartizare a costurilor si investitiilor ) s-a decis separarea diviziei FGA de Iveco si CNH . Sa nu uitam ca , spre deosebire de VW, pana acum 2-3 ani cand s-au lansat Lancia Delta si Alfa Romeo Mito, marcile din grupul Fiat se distingeau clar , nu existau platforme comune , motorizari comune( exceptie facand motorizarea diesel 1.9 ) , Fiat era marca de volum iar Alfa cea sportiva ; la VW , in schimb , platforme comune Skoda-Seat- VW- Audi , motorizari la fel , dar a fost o strategie bine gandita si vanzarile+ cota de piata o demonstreaza , pur si simplu germanii au reactionat extrem de bine si de rapid la cerintele pietei auto . Personal mi-e greu sa cred ca Alfa va iesi de sub umbrela Fiat , desi interesele financiare primeaza in ziua de azi ; totusi , tinand cont si de planul prezentat in aprilie de Marchionne , plan in care Alfa isi are rolul bine stabilit , cred ca ar trebui lasata aceasta marca sa demonstreze daca intr-adevar isi mai merita sau nu numele de ' CUORE SPORTIVO '

  • Bogdan, marţi, 27.07.2010 13:15
    Cred ca anuntul oficial privind vanzarea Alfa Romeo catre VW Group este iminent

    Faptul ca nimeni de la FIAT nu a venit sa dezminta acest ultim zvon ( ca in ultimele dati ) lansat atentie de Quattroruote ( cel putin in cazul FIAT are niste surse foarte sigure ), cumulat cu prezenta pe toate site-urile germane de profil a declaratiei lui Martin Winterkorn ( Alfa Romeo ar fi un " Dream Brand " pentru VW Group ), ma face sa cred ca negocierile sunt in faza finala, anuntul oficial urmand sa fie facut mai devreme decat se asteapta multi .

  • Alex, marţi, 27.07.2010 14:37
    Never

    Marca Alfa Romeo , reprezinta pentru italieni traditie , Fiat nu va renunta niciodata la Alfa Romeo , nu va lasa sa fie inghitita in banalitatea si sobrietatea VAG . Daca pun nemtii mana pe ea o vor transforma in ceva comun , in Volswagen , vor fi masini gen POLO , GOLF , PASSAT , masini bune , dar fara personalitate fara un simt estetic . Cu totii stim ca Alfa nu este renumita pentru fiabilitate , ci pentru frumuseata . Competizione 8C , 159 , 500 , toate sunt masini extraordinar de frumoase , de pline de viata , sunt masini care te cheama sa te pui la volanul lor . Spre deosebire de masinile nemtesti enumerate mai sus , ele devin in scurt timp o pata gri , care nu mai iese in relief si se afunda banal . Nu cred ca exista om , care atunci cand vede partea frontala a unui 159 , sa nu aiba dorinta de nestavilit de a sari la volan si de a te comporta copilareste si nebuneste ! Concluzie : VW - banalitate , functionalitate , lipsa design Alfa Romeo - frumusete , eleganta , agresivitate , lipsa fiabilitate ! Anytime Alfa !

  • Bogdan, marţi, 27.07.2010 15:34
    @ Alex

    Nu uita ca designerii ce au desenat ultimele modele Alfa Romeo sunt in curtea VW Group : Giorgetto Giugiaro [ Alfasud (1972), Alfetta GT/GTV (1974), 159 si Brera ] si Walter de Silva ( Alfa Romeo 156 ) . Sa nu uitam si de modelul Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963) desenat tot de Giorgetto Giugiaro pe vremea cand lucra pentru casa de design Bertone . Deci din punct de vedere al designului nimic nu va fi lasat la intamplare daca Alfa Romeo va fi cumparata de VW Group . VW Group vrea sa faca din Alfa Romeo un constructor cu adevarat premium cu care sa rivalizeze marca BMW, cu preturi mult mai mari decat ale modelelor actuale dar si cu vanzari de peste 5 ori fata de nivelul actual . Tinand cont de infrastructura lor la nivel mondial au toate sansele sa reuseasca acest lucru . Iar faptul ca Alfa Romeo nici macar in Italia nu s-a impus la vanzari in fata BMW sau Audi spune mult despre imaginea foarte proasta pe care FIAT o are in fata cumparatorilor italieni, dovada cea mai clara fiind vanzarile din Italia in primele 6 luni din 2010 ale modelului Golf 6 care au fost duble fata de vanzarile modelului FIAT Bravo ! Motorizarea de varf a lui Brera este un V6 de origine GM si asta spune multe despre grija cu care a tratat FIAT marca Alfa Romeo din 1986 si pana in prezent .

  • tudor, marţi, 27.07.2010 16:28
    fiat

    FIAT: Fehler in allen Teilen (vorba neamtului)

  • grecu, marţi, 27.07.2010 16:38
    @Bogdan

    Tu dai 2 exemple irelevante iar ca sa spui ca Fiat are imagine proasta in Italia ...no comment : cota de piata a Fiat-ului in Italia in primele 6 luni a fost de peste 30% / cota de piata pt Fiat Professional 45% ; tu vorbesti de infrastructura VW in lume dar probabil nu stii ca Fiat-ul are de 3 ori mai multe fabrici si de 2 ori mai multe centre de proiectare- cercetare-dezvoltare in toata lumea . Plus ca tu pui un semn de egalitate intre Fiat si Alfa , ori nu e deloc asa ; Fiat-ul face ce stie mai bine ( masini de clasa mini/mica , motoare de mic litraj, motoare diesel f performante , utilitare usoare , motoare neconventionale , etc ) iar Alfa , din pacate ,in prezent ,este rezultatul unor interese pur financiare .

  • Bogdan, marţi, 27.07.2010 16:51
    @ grecu

    FIAT in sectorul automobilelor ( excludem utilitarele ) exista in Italia doar pana la clasa mica inclusiv . Incepand cu clasa compacta producatorii straini ( germani ) detin suprematia in Italia ( http://unrae.it/top-10-segmento-16 ) . Iar pe plan mondial, in doua dintre cele mai importante piete auto din prezent ( China si India ), FIAT este in fata incipienta, acum intrand pe aceste piete in timp ce VW Group este lider in China ( foarte curand va avea 12 uzine in China cu o productie anuala de peste 3 milioane de unitati ), iar prin intermediul Suzuki ( foarte curand urmeaza ca VW Group sa detina peste 33.4 % din Suzuki, procent ce in Japonia iti permite sa controlezi o companie ) controleaza 50 % din piata auto indiana .

  • ztele, marţi, 27.07.2010 16:53
    Alfa

    Si, oricum am pune-o, tot ar fi un pas gresit. Alfa nu are cum sa se bata cu BMW cu platforme de golf si polo. Nu tin neaparat sa vad Alfa sub tutela Fiat, in primul rand ma intereseaza binele marcii, dar sub VAG viitorul se arata si mai sumbru decat e in prezent.

  • Bogdan, marţi, 27.07.2010 17:09
    @ ztele

    Platformele pe care sunt realizate modelele Golf si Polo sunt printre cele mai bune din lume in clasele respective, deci nu cred ca va fi o problema daca aceste modele vor sta la baza viitoarelor modele Alfa Romeo de clasa mica si compacta . In majoritatea comparativelor realizate atat de presa germana cat si de cea britanica, VW Golf a iesit invingator in fata modelului BMW Seria 1 ( unul dintre comparative in urmatorul link http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-135i-und-vw-golf-r-im-vergleichstest-zwei-kompakte-sportler-im-zweikampf-1914539.html ) . De asemenea in presa britanica, noua Giulietta a iesit pe locul 2 in comparativele cu VW Golf . Dar Alfa Romeo sub regie VW Group va conta cel mai mult in clasa medie ( va imparti platforma cu Audi A4 ce nu imparte platforma cu nici un model VW, Passat fiind bazat pe platforma lui Golf ), clasa mare ( Audi A6 ), clasa lux ( Audi A8 ) precum si in segmentele eminamente sportive unde va imparti platforma cu Audi R8 precum si noua platforma VW Group cu motor central, pe aceasta platforma urmand sa apara modele gen Audi R4, noul Porsche 356 .

  • ovi, marţi, 27.07.2010 17:12
    Eu zic sa votam

    ...dati un vot pozitiv pt vanzare si unul negativ daca nu vreti sa fie vanduta Alfa catre VW. ps. Eu zic ca se vinde.

  • grecu, marţi, 27.07.2010 17:20
    @Bogdan

    Ca o paranteza , tu ai vazut ce modele vinde VW in China ? Hai sa fim seriosi , piata chineza , chiar daca este cea mai mare , tot nu a ajuns la nivelul celorlalte ( cele mai bine vandute modele VW in China in 2009 : Santana - produs prima data in 1983 si Jetta - varianta aparuta acum 25 ani :)))- majoritatea sunt folosite de companiile de taximetrie si de municipalitate din cauza pretului foarte mic , dar oircum bv lor ca isi vand harburile pe unde pot . Apropo, si Fiat face cam acelasi lucru pe piata braziliana, unde e lider de piata de ani de zile in fata celor de la VW. Daca citeai cu atentie , exact asta am spus : Fiat-ul face ce stie mai bine ( masini de clasa mini/mica , motoare de mic litraj, motoare diesel f performante , utilitare usoare ). De ce oare nu reuseste si VW acest lucru ?! Se pare ca discutia degenereaza in Fiat vs VW si nu asta era subiectul ...

  • ztele, marţi, 27.07.2010 17:28
    :)

    Bogdan, nu e nevoie de Alfa Romeo acolo, ce dracu sa faca Audi cu inca o masina pe platforma ei? Asta ma irita la voi, incercati tot felul de clasificari de-astea care nu-si au rostul. Nu e momentul si nici nu e oportuna o asemenea achizitie. Nu vreau sa-mi cumpar Alfa Romeo pe platforma de Golf, la fel cum nu vreau sa-mi cumpar Audi cu motor de Lamborghini. Alfa Romeo trebuie sa fie "altceva", trebuie sa revina la statutul de exclusivism si sportivitate care l-a consacrat. Si asta nu are cum sa se intample in curtea VAG, cel putin nu cu planurile actuale. Ca un mic exemplu: M-am bucurat enorm cand am auzit ca apare Lamborghini Gallardo. M-am bucurat pana am vazut in bord climatronicul de Audi. De-atunci, Lamborghini pentru mine e zero, oricat ar incerca sa-l coafeze.

  • Bogdan, marţi, 27.07.2010 17:34
    @ ztele

    In link-ul urmator poti citi planurile de viitor Alfa Romeo stabilite de FIAT, in care marca Alfa Romeo vrea sa devina cel mai mare rival pentru marca VW (!?!) http://www.autoblog.it/post/27875/alfa-romeo-e-maserati-harald-wester-illustra-le-prossime-strategie NO COMMENT !

  • ztele, marţi, 27.07.2010 17:44
    :)

    Probabil asta inseamna un downgrade pe viitor pentru Maserati, urmand ca ei sa se bata cu audi, bmw, mercedes, jaguar, lexus, saab, etc. Sunt interese pur financiare aici, Lancia se duce usor usor in mormant, spre amaraciunea mea.

  • Bogdan, marţi, 27.07.2010 17:53
    @ ztele

    Lancia va concura Mercedes, iar Maserati va fi downgradat pentru a concura cu BMW, deja a fost confirmat un concurent pentru BMW Seria 5 ce va aparea in 2014 la doi ani dupa noul Quattroporte ( 2012 ) . Eu cred ca oferta foarte buna a celor de la VW i-a luat prin surprindere pe cei de la FIAT si au inceput sa gandeasca alternative . Daca planul Alfa Romeo de a vinde 500,000 de masini pana in 2014 va esua, va fi un dezastru atat pentru Alfa Romeo ( care nu va mai valora nimic ) cat si pentru FIAT . Potrivit multor surse, Alfa Romeo inregistreaza pierderi de ani de zile, cele de anul trecut fiind de 300 milioane euro .

  • Radu, marţi, 27.07.2010 18:18
    lol

    nu-mi voi cumpara in viata mea un rahat de alfa construit pe platforma de polo sau golf. alfa e alfa

  • mogli :D, marţi, 27.07.2010 18:53

    moareee alfistii care este domne.... nu mai poate fi ei special :)) nu mai pot face ei pe filozoful cu fularul dat pe spate cum ca toti e prosti si cocalar! a dream come true :* moah moah :* tu da bi da best ai laik motosicli

  • Florin, marţi, 27.07.2010 23:35
    Masrati pregateste un rival pentru BMW Seria 5

    http://www.egmcartech.com/2010/07/27/maserati-baby-sedan-to-cost-around-60k-to-75k-new-quattroporte-in-2012/

  • cozappz, miercuri, 28.07.2010 02:03
    "So the "check engine" light would rust?"

    Pentru fanii Alfa si VW: asa sunt vazuti VW si italienii in lume.

  • DM, miercuri, 28.07.2010 22:30
    Doamne ajuta sa fie asa.

    De abia astept. Si dupa nu o sa mai zica nimeni nimic de VAG.

  • Cosmin, joi, 29.07.2010 03:40
    Se pare ca vanzarea Alfa Romeo catre VW Group este iminenta

    Miercuri 28 iulie 2010, Sergio Marchionne a tinut o conferinta de presa la Torino dupa intalnirea cu guvernul italian si sindicatele FIAT privind viitorul uzinelor FIAT din Italia . In aceasta conferinta de presa el a refuzat sa raspunda la orice intrebare legata de o posibila vanzare Alfa Romeo catre VW Group, alimentand tot mai mult speculatiile in acest sens . Se pare ca discutiile sunt foarte avansate, ele concentrandu-se mai mult pe detalii de logistica decat pe pret, estimat undeva intre 1 miliard si 1,4 miliarde euro . VW Group doreste sa cumpere drepturile asupra marcii Alfa Romeo, sigla precum si istoria si palmaresul sportiv . De asemenea VW Group doreste sa cumpere celebra uzina Alfa Romeo din Arese ( Milano ), uzina ce in prezent se afla multumita lui FIAT in conservare ( a se citi paragina ) . Aceasta uzina care a scris istoria marcii Alfa Romeo a incetat sa mai produca automobile in 2003 si motoare in 2005, de atunci modelele Alfa Romeo fiind construite in diverse uzine FIAT din Italia . In prezent MiTo este construit la Torino in uzina Mirafiori alaturi de FIAT Grande Punto, Giulietta este construita la 100 km de Roma iar 159 este construit la Napoli in uzina de la Pomigliano d'Arco, celebra mai mult pentru grevele foarte dese si calitatea scazuta a masinilor produse . Cei de la VW Group vor sa modernizeze din temelii uzina de la Arese, primul model ce ar urma sa fie construit aici fiind urmasul lui 159 ce va debuta in 2012 . Daca Alfa Romeo va fi cumparata de VW Group, FIAT va continua sa produca pentru VW modelele Alfa Romeo pana cand urmasii modelelor actuale vor debuta pe piata . Aceasta situatie ar fi similara cu cea alui Rolls-Royce, care dupa ce a fost castigat de BMW ( prin achizitia drepturilor asupra marcii ), a fost construit in continuare in uzina Bentley ( intrat in proprietate VW ) pana cand a fost gata noua uzina Rolls-Royce construita de la zero de BMW la Goodwood (2002) . Primul model construit in aceasta uzina a fost Rolls-Royce Phantom ce a debutat in ianuarie 2003 la Detroit .

  • Dan, joi, 29.07.2010 16:13
    Interviu cu Walter de' Silva realizat de Quattroruote

    http://quattroruote.it/news/articolo.cfm?codice=263318

  • edi80, joi, 29.07.2010 17:10
    neverrrrrrrrrrrr

    daca se int asta s-a dus dracu si cu alfa..

  • @ edi80, joi, 29.07.2010 20:56

    Alfa Romeo sub patronaj FIAT este deja moarta ! A ramas numai numele de ea si practic asta vrea VW Group sa cumpere plus uzina din Arese Milano, lasata in paragina de catre FIAT . In prezent, Alfa Romeo nu mai produce nici o masina la Milano ! Uzina care a facut istorie pentru Alfa Romeo ( Arese ) a incetat sa mai produca masini in 2003 si motoare in 2005 . Multumim FIAT !

  • Virgil, joi, 29.07.2010 21:34
    Un articol in "Car and Driver" despre posibila achizitie Alfa Romeo de catre VW Group

    Will VW Buy Alfa? I hear from more than one source within the Volkswagen Group that they would like to take over Alfa Romeo from Fiat (not that Ferdinand Piëch needed any of the intense lobbying orchestrated by his corporate Italophiles). If Sergio Marchionne decides to sell Alfa to VW, the ambitious sales targets he set for the brand would suddenly seem realistic. From experience, a takeover by Volkswagen would virtually guarantee class-leading performance and execution of future Alfa models. What’s more, it would allow Audi to relax its focus on sportiness, which sometimes—such as in a Q5 I recently drove—borders on the excessive. And such a repositioning, I am told, is viewed as an attractive proposition.

  • Abraxas, joi, 29.07.2010 22:48
    VW Group va cumpara Alfa Romeo pentru ca Ferdinand Piech isi doreste foarte mult aceasta marca iar Sergio Marchionne este prea inteligent pentru a rata o asemenea oportunitate

    Azi VW Group a prezentat rezultatele pe primele 6 luni si acestea sunt exceptionale datorita in primul rand vanzarilor din China si SUA foarte bune . Rezervele VW Group in momentul de fata sunt de 17.5 miliarde euro, suficiente pentru a integra complet Porsche AG in acest an dar si compania MAN SE ( este un gigant industrial care produce printre altele si camioane ) . O alta achizitie foarte probabila chiar din acest an este potrivit presei germane si italiene cea a marcii Alfa Romeo . Pretul estimat undeva intre 1 si 1.5 miliarde euro este considerat ENORM de toti analistii auto din Italia, acest pret fiind posibil datorita ambitiei ( si incapatanarii ) lui Ferdinand Piech de a avea cu orice pret marca Alfa Romeo in galaxia VW Group . Ferdinand Piech este un avid colectionar de Alfa Romeo, detinand multe modele rarisime Alfa Romeo din anii 30 si 50 . Doar puterea lui enorma in cadrul VW Group ( pe langa functia de presedinte VW Group, este si cel mai mare actionar individual la VW Group ) a facut posibila aceasta oferta in primul rand si in al doilea rand sa nu fie contestata de nimeni din cadrul VW Group ( vezi opozitia actionarilor Toyota la renasterea modelului Supra ) . Din acest motiv, majoritatea analistilor considera ca vanzarea Alfa Romeo catre VW Group va deveni realitate pana la sfarsitul anului, Sergio Marchionne si John Elkann ( reprezentantul familiei Agnelli ) fiind prea inteligenti sa rateze o astfel de oportunitate, in special datorita crizei auto din Europa care a dat peste cap planurile FIAT legate de Alfa Romeo . Se stie ca piata auto din intreaga Europa este in cadere libera iar Alfa Romeo este cu precadere un constructor care vinde majoritatea masinilor sale in Europa ( dintre care 85 % in Italia ) . Din acest motiv vanzarile modelului Giulietta sunt mult sub ceea ce spera FIAT si nu din cauza masinii ci a crizei auto din Europa . De asemenea debutul pe piata din SUA a marcii Alfa Romeo a fost amanat pentru 2012 . Asa cum au mai spus si alti useri, VW Group ofera intre 1 -1.5 miliarde euro pentru numele Alfa Romeo si tot ce implica acest lucru ( sigla, istorie, palmares, etc ), uzina aflata in conservare din Arese ( Milano ) si muzeul Alfa Romeo din Arese .

  • denon, vineri, 30.07.2010 00:02
    Alfa = Pasiune

    E de inteles pasiunea lui Ferdinand Piech,Alfa Romeo este o marca foarte iubita si cu o istorie importanta in spate.Prima data si mie mi se parea nashpa ideea preluarii de catre VW,dar cred ca asa e cel mai bine pt alfa.Sunt sigur ca Alfa isi va gasii locul ei in grupul VW,deoarece e o marca speciala.Va face parte dintr-un grup mare,cu posibilitati financiare bune si va dispune de tehnologii avansate,nu va cersii ca acum platforme vechi de la Chrysler.Daca mai punem la socoteala ca o parte din istoria Alfa (Walter da Silva si Italdesign Giugiaro) se afla deja in tabara VW atunci reteta este completa,iar daca VW intra in F1 cu Alfa nu poate sa fie decat un lucru bun.

  • Florin, vineri, 30.07.2010 02:10
    Strategic Vision’s 2010 Total Quality Index

    http://www.leftlanenews.com/strategic-visions-2010-total-quality-index.html

  • mowgli, sâmbătă, 31.07.2010 01:13
    strigator la cer

    "De asemenea, germanii se gândesc la introducerea unui coupe, a unei limuzine de clasă mare şi a unui model sportiv care să aibă la bază conceptul BlueSport. În ceea ce priveşte viitorul lui Afla Romeo 8C, acesta ar urma să fie produs pe platforma lui R8." Incredibil cum isi bat astia joc de toate marcile care le detin.

  • denon, sâmbătă, 31.07.2010 15:36
    @mowgli

    Cam asa pare,dar ce preferi: sa ramana Alfa la Fiat cu platforme vechi de Chrisler sau platforme mediocre de Fiat cu tractiune fata,sa produca SUV-uri si sa fie concurent pt VW ? sau sa fie preluata de VW,sa beneficieze de platforme performante de la Audi,sa aibe o gama completa,sa ajunga o marca pur sportiva care se bate cot la cot cu BMW,sa intre in F1,sa nu produca SUV-uri,si sa invie fabrica din Arese? Eu cred ca varianta a doua pare mai buna.Ce a facut Fiat din 1986 de cand apreluat Alfa Romeo?O marca cu istorie in F1 care avea o imagine mai buna ca BMW a ajuns sa fie concurent pt VW si Ford.