ZF lansează la Frankfurt prima transmisie automată cu 9 trepte

Publicat marţi, 06.09.2011 15:10 de Mircea Meșter

Germanii de la ZF vor lansa la Salonul de la Frankfurt prima cutie automată cu nouă trepte din lumea auto. Aceasta va putea fi comendată de marii constructori începând cu 2012.

După ce producătorul de transmisii german ZF a anunţat acum un an lansarea primei transmisii automate cu opt rapoarte, o parte din lumea auto a considerat că tehnologia împinsă artificial pentru a ţine pasul cu tehnica poate fi uneori exagerată. Ei bine, asta nu a fost tot. Dacă Porsche a anunţat că recent prezentata nouă generaţie a lui Porsche 911 va dispune de o cutie manuală cu şapte rapoarte, aceiaşi ingineri de la ZF anunţă că vor lansa la Frankfurt prima cutie automată din lume cu 9 rapoarte!

Conform constructorului german, noua transmisie - botezată 9HP - va putea fi montată pe maşinile cu motoare transversale şi pe cele cu tracţiune faţă şi integrală, reuşind să îmbunătăţească consumul cu cel puţin 10%. Conform comunicatului oficial, rularea cu o viteză constantă de 120 km/h aduce o scădere a consumul cu 16% în comparaţie cu o transmisie cu şase rapoarte datorită regimului coborât de turaţii.

Evident, inginerii ZF nu au scăpat din vedere nici comportamentul dinamic al transmisiei, aceştia promiţând că schimbul treptelor se face foarte rapid, răspunsul este la fel de rapid iar cei care au în mâini o maşină sport nu vor fi dezamăgiţi. Cea mai interesantă veste este însă faptul că noula transmisie 9HP poate fi montată pe modelele cu sistem de propulsie hibrid de tip paralel (de genul Prius sau Insight), singura condiţie fiind ca producătorii care se orientează spre ZF să dezvolte sistemul astfel încât acesta să dezvolte un cuplu motor de maxim 550 Nm.

via | Auto-presse

  • unckle, marţi, 06.09.2011 16:07

    bine ca motoarele nu sunt "transfesale" ;) nu mai bine isi concentreaza ai ( ZF ) ideile pe o cutie cu variatie continua? ... ca deja se apropie de ea prin marirea numarului de viteze ..

  • Vasilica, marţi, 06.09.2011 16:11

    Cand va fi disponibila si pe Logan si Duster?

  • XXL, marţi, 06.09.2011 16:12

    Stiu ca sunt OFFTOPIC dar nu am altundeva unde sa intreb aici pe site.Ce stiti de noul Audi A3 , noul Leon si noua Octavia cand vor debuta? Acum in 2011? Mircea Mester va ca e al tau articolul aici poate ai timp si in raspunzi.Respectele mele

  • mircea, marţi, 06.09.2011 16:15
    @XXL

    Noile Leon şi A3 vin cel mai probabil în 2012, iar noua Octavia cel mai probabil în 2013. Nu au fost încă anunţate date oficiale.

  • ScorpyonVAG, marţi, 06.09.2011 16:16
    @

    Naspa... mai bine s-ar gandi si ei la un design mai frumos la masini, la motorizari noi , sa faca cercetari si sa testeze mult timp o motorizare sau un sistem si pe urma sa il lanseze pe o masina, sa fie foarte fiabil, nu sa faca masini de ,,unica folosinta" , cu o cutie cu 9 trepte. Mai avem 5 ani, si vom avea pe o masina, aceeasi cutie ca la un camion. Pacat ca , cutia manuala este pe cale de disparitie. Nu as da nimic pe o cutie manuala cu 5-6trepte, poate doar una cu padele la volan.

  • tds, marţi, 06.09.2011 16:34

    De ce 9 trepte, de ce nu 11 sau 12? Acum se intrec producatorii in nr de viteze ale cutiei cum ne intreceam noi in nr de viteze de la biciclete?

  • ScorpyonVAG, marţi, 06.09.2011 17:05
    @

    Eu am 24 viteze la bicicleta :)) Mai au mult pana ma ajung cu ZF-ul lor.

  • CcC, marţi, 06.09.2011 18:03
    Ok. O astept pe cea cu 10 rapoarte ca sa fie treaba treaba...

    poate in 2022 o sa apara si cea cu 10 nu ?

  • danutz, miercuri, 07.09.2011 12:05

    Incepe sa devina penibila toata batalia asta a treptelor. Pana la urma, ce se urmareste, scaderea emisiilor sau doar o simpla epatare? 6 trepte, fie ele in varianta manuala sau automata, sunt in perfect echilibru cu regimul de mers al unui motor cu combustie interna.

  • camionu frate, miercuri, 07.09.2011 12:42

    de ce sa fie suficiente doar 6? sa faca precum la camioane si cu high si cu low. sa fie 20 de trepte de viteze, sa te simti la volanul lui a6 1.5tdi-400cp din 2020 precum la volanul unui camion. mereu sa se schimbe vitezele in loc sa se coccentreze pe o reducere a pierderilor din transmisie ana la roata, ei fac mii de artificii useless