Hyundai i30, a doua generaţie: primele imagini şi informaţii oficiale

Publicat marţi, 06.09.2011 16:15 de Mircea Meșter

Hyundai a publicat astăzi primele imagini oficiale cu cea de-a doua generaţie a compactei i30. Aceasta vine cu un design net îmbunătăţit, interiorul fiind şi el mult mai atrăgător.

După şase ani de la lansarea oficială pe piaţa europeană, Hyundai i30 vine cu o faţă nouă şi cu o noua gamă de motoare care anunţă a doua generaţie a modelului coreean.

DESIGN

Construit pe aceeaşi platformă pe care este dezvoltat şi "fratele" Kia Cee'd, Hyundai i30 a stat până acum în umbra modelului Kia la capitolul design, cei de la Hyundai preferând să atragă clienţi cu o medie de vârstă ceva mai ridicată. Ei bine, odată cu a doua generaţie a lui i30, modelul Hyundai se dezbracă de hainele ponosite şi afişează un look tânăr şi plin de dinamism, în linie cu gama de vârstă recentă a constructorului coreean. Linia "fluidic sculpture", începută odată cu lansarea lui ix35, îşi arată astfel o nouă faţă, cea compactă, filosofia mărcii fiind deja prezentă pe aproape toată gama Hyundai cu excepeţia SUV-urilor Santa Fe şi Veracruz.

Schimbările de design afectează pozitiv atât exteriorul maşinii, cât şi interiorul. Astfel, dacă la exterior avem de-a face cu o modificare stilistică radicală, interiorul vechiului i30 lasă loc unui habitaclu mult mai colorat, caracterizat de forme şi linii care amintesc de cele ale compactei sportive Veloster.

MOTOARE

Clienţii care se vor orienta spre Hyundai i30 vor avea la dispoziţie patru motoare, două pe benzină şi două diesel. La capitolul benzină vorbim de un 1.4 de 100 CP şi de un 1.6 GDI de 140 CP, în timp ce fanii diesel vor putea comanda un 1.4 CRDi de 90 CP şi un 1.6 CRDI de 126 CP. Toate cele patru unităţi vor fi cuplate standard la o cutie cu şase trepte, clienţii având la dispoziţie opţional o transmisie automată cu şase rapoarte.

Debutul oficial al noului i30 va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt, în 13 septembrie, urmând ca dealerii să primească în showroom-uri modelul coreean în prima jumătate a anului viitor. Versiunea break va urma în toamna lui 2012, în timp ce o variantă cu trei uşi - o premieră pentru gama i30 - va apărea pe piaţă în 2013.

via | Hyundai

  • Lovin, marţi, 06.09.2011 16:35
    porcarii

    cei mai mari plagiatori dupa chinezi

  • Ursulica, marţi, 06.09.2011 16:38

    O fi cum spui tu dar sunt o alternativa net superioara la masinile frantuzesti cel putin.

  • @Ursulica, marţi, 06.09.2011 16:42

    si marmota învelea ciocolata în staniol !

  • ####, marţi, 06.09.2011 16:58

    Elantra hatchback!

  • ScorpyonVAG, marţi, 06.09.2011 17:14
    @

    Hyundai si Kia, au urcat foarte sus si vor mai urca.

  • C-G-C, marţi, 06.09.2011 17:20
    i30

    Arata "nesimtit" de bine. Daca si partea tehnica va fi la inaltimea designului, cred ca lupta in clasa compacta va deveni foarte interesanta.

  • booo, marţi, 06.09.2011 17:33
    bravo

    imi place

  • flo, marţi, 06.09.2011 18:40
    @Lovin

    Cred ca mama ta,din greseala,te-a plagiat (cum spui tu) dupa o eroare. Oare ce anume si-au isusit (prin design) din alte parti? Seamana cumva cu un BMW ?(cu siguranta esti biciclist cu emblema de BMW pe ghidon) Pacat ca in RO exista atatia "specialisti" care nu stiu sa aprecieze,la adevarata lor valoare si intrebuintare,modelele fiecarei marci,pentru ei exista doar BMW. Referitor la i30 chiar arata foarte bine,au un design din ce in ce mai placut.

  • antonny, marţi, 06.09.2011 19:57
    ****

    hyundai lupta sa ajunga acolo sus .....bravo batalia incepe

  • danutz, miercuri, 07.09.2011 12:01

    E bine ca si-au gasit o identitate de marca intr-un sfarsit, fie si ea contestata de unii...ca deh, ce sa faci, gusturile nu se discuta. Nici eu nu sunt innebunit dupa linia lor, parca cea de la Kia este mult mai reusita, dar ii felicit pentru efortul depus si pentru faptul ca au inceput sa devina cu adevarat competitivi. Comentariile rautacioase nu sunt decat apanajul unei proaste educatii (sau a lipsei ei), eu cred ne putem exprima dezaprobarea si intr-un mod mai elegant.

  • flo, miercuri, 07.09.2011 12:02
    hmmm

    Se pare ca s-au trezit cocalarii ,s-au simtit jigniti si au inceput sa dea voturi negative pe aici:)))

  • cupitza, miercuri, 07.09.2011 13:53
    Despre coreeni...

    ... au ajuns sa faca lucruri de calitate foarte buna, a se vedea electronicele. Dintr-o marca necunoscuta la inceputul anilor 90, au avansat foarte mult la televizoare si alte electronice. La fel fac si cu masinile. Se constata o imbunatatire surprinzatoare la fiecare generatie. Asa sunt popoarele asiatice, cele cu ochii migdalati (mai putin copiatorii chinezi, dar si ei o sa avanseze), pornesc de jos si urca foarte repede. Parca as renunta la Toyota mea pentru un I30 (actuala generatie a I30 e anosta).

  • Catalin, miercuri, 07.09.2011 14:12
    frumoasa foc

    dar si-au batut joc cu cele 2 ornamente-baghete cromate din partea superioara. pacat !

  • barichelu, miercuri, 07.09.2011 14:33
    @catalin

    mai bine le cromau si pe cele doua de jos

  • 745, miercuri, 07.09.2011 14:48

    ce chinezarie...

  • kia, miercuri, 07.09.2011 15:42
    prea gay

    e o kia ceed mai efeminata... nimic mai mult.

  • rio, miercuri, 07.09.2011 16:00
    sa spunem lucrurilor pe nume...

    Se tot vbeste de ascensiunea fulminanta hyundai / kia de parca ar fi adus cine stie ce contributie umanitatii... ok, s-au ajutat pe ei, dar ce a adus inovator hyundai / kia industriei auto? Cand esti zero barat si incepi sa dezvolti produse pt a acoperi goluri pe care alti constructori le-au acoperit poate cu decenii in urma, normal ca progresul e in ritm mai accelerat decat la branduri auto consacrate, insa tot ce a facut Hyundai-Kia a fost sa intre in conteporaneitate, nu sa scrie istorie prin cine stie ce produse de avangarda

  • Serd, miercuri, 07.09.2011 16:18
    Interiorul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Mi se pare mie sau e prea aproape de noul Focus?

  • rio, miercuri, 07.09.2011 16:23
    >continuare

    Luand toate astea in consideratie, nu cred ca hyundai / kia reprezinta o "alternativa net superioara la masinile frantuzesti" sau la orice alt producator european / japonez. In cel mai bun caz sunt o alternativa la masinile chinezesti.

  • gabi, miercuri, 07.09.2011 16:24
    @rio

    Nu inteleg supararea ta. Lucrezi la vw cumva? Daca nu-ti place, nu-ti lua. Nu te trezesti tu mare cunoscator sa dai verdicte . Ascensiunea e data de vanzari. Au timp sa intre si in istorie. Ceilalti nu au decat sa ii urmeze de la vw la toyota!

  • mog, miercuri, 07.09.2011 16:29
    @rio

    prietene, alternativa la masinile chinezesti e loganul. hyundai/kia sunt cu adevarat alternative pt renault citroen sau pejo....mai au insa ceva de munca pana sa i ajunga pe vag.ford sau toyota. decat un megane din turcia mai bine o kia din slovacia.

  • Bbbbb, miercuri, 07.09.2011 20:01
    Kia

    confirm pentru coreene. am un ceed cu 180.000 km care merge perfect. am ajuns in service doar la revizii.

  • Bbbbb, miercuri, 07.09.2011 20:04
    Kia

    a... si nu cred ca e corect sa numeste o masina cu 5 stele la Euro NCAP "alternativa la chinezesti"

  • @mog, miercuri, 07.09.2011 22:16
    cultura auto= 0

    Niciun megane ("3" ca asta-i singurul care se fabrica cu titulatura asta) nu se asambleaza in turcia. Ma sterg cu tine pe picioare in domeniul auto.

  • @@mog, joi, 08.09.2011 10:31
    Fan Renault

    Domnule anonim, cred ca ar trebui sa va documentati mai temeinic legat de afirmatiile pe care le faceti mai sus. Pe wikipedia scrie ca e produs la Bursa (Turcia).

  • mog, joi, 08.09.2011 11:00
    hahaha

    esti chiar amuzant prietene tu si cultura ta auto din surprizele turbo :))

  • Florinel, joi, 08.09.2011 13:28
    frumos da` nu prea

    eu mi am cumparat de curand un i30 facelift de 1.4 si ca aspect noua gama nu mi se pare atragatoare, cel putin ptr mine., mai ales partea frontala. interiorul in schimb arata bine, zici ca e OZN.

  • documentati-va, vineri, 09.09.2011 16:27
    cultura auto = 0

    MEGANE 3 e fabricat in SPANIA (Palencia). ps: cultura auto nu se face pe wikipedia.

  • mog, luni, 12.09.2011 17:39
    tristule...

    n a zis nimeni nimic de megane 3. Oyak-Renault has a high-performance production site at Bursa. The plant assembles many different vehicles (Clio Estate, Mégane II, Symbol / Thalia and since 2009, Fluence). It also produces powertrain components (engines, gearboxes, front and rear axles).

  • vai de capul tau..., marţi, 13.09.2011 10:07
    @mog

    Cand scrii Megane, te referi strict la Megane 3 (TREI). Mai viziteaza si tu site-ul sau un showroom Renault ca habar n-ai ce produce. Varianta sedan se numeste acum FLUENCE. Megane Sedan e istorie. Esti paralel cu domeniul auto, dovada ca nici cu Wkipedia nu te descurci...

  • John, marţi, 13.09.2011 10:49
    @mog

    mog, esti confuz rau baiatule... de ce ai compara i30 cu altceva decat Megane 3?? concurent pt i30 e Megane 3 HATCHBACK, nu Fluence, nu fostul Megane 2 Sedan