VW Magotan, Passat chinez

Publicat marţi, 21.11.2006 00:00 de Mircea Meșter

Daca veti ajunge vreodata in China si cineva se ofera sa va plimbe cu Magotanul, nu refuzati. Nu este un model Made in China ci chiar Volkswagen Passat rebotezat.

Vi se pare ca vedeti un Passat in imaginile de alaturi? Aveti in mare masura dreptate. Este un model Volkswagen, este un Passat, doar ca el se numeste Magotan si reprezinta oferta constructorului german pentru piata din China.

Vorbim despre un Passat adaptat pietei chineze care a fost prezentat ieri la Salonul Auto de la Pekin. In comunicatul oficial, constructorul afirma ca modelul desenat in Germania este modificat “pentru a satisface toate cerintele pietei din China, atat ca design cat si ca optiuni si pentru a fi pe gustul societatii chineze contemporane”.

Practic, Magotan este prezentat pietei chineze ca “fratele geaman al modelului de succes Passat”. Completam noi: atat de geaman incat este identic. Mai mult, este atat de “frate” cu Passat-ul incat, oricat ar incerca Volkswagen sa ni-l prezinte ca un model de sine statator, pana si fotografiile de presa sunt identice (vezi cele doua poze cu spatele din semiprofil). Oricum, noul Volkswagen Magotan aduce elemente noi pentru modele din aceasta clasa din China, cum ar fi sistemele bi-zona de climatizare automata sau sistemul de pornire prin cartela.

Prin Magotan, divizia asiatica a celor de la Volkswagen incearca sa isi intareasca pozitia foarte buna pe care o are in China. Iar succesul lui Passat in tarile europene este un garant in acest sens. Ramane de vazut care va fi reactia pietei chineze in acest sens.

  • Alinilin, marţi, 21.11.2006 01:20
    Aoleu

    Frate, au inceput chinezii sa ne fure nu doar forma modelelor ci si numele lor. De ce or fi avdn oare nevoie de o alta denumire? Nu stiu sa scrie dublu S in Passat? :)) Ciudati si oblicii astia mici...partea proasta e ca ne cam inghit usor pe partea auto...

  • alex, marţi, 21.11.2006 10:01
    si ce daca

    Sa scoata cate modele vor ei ieftine si bune ( ceea ce nu prea este posibil 'ieftin ' la constructorul german') Poate sa se numeasca ' gogu' ce conteaza. Si daca cineva nu este in stare sa se mentina pe piata citez 'partea proasta e ca ne cam inghit usor pe partea auto' daca da atunci LA GARLAAAA ieftin si bun

  • nicole, marţi, 21.11.2006 12:55
    or sa ne manance....pe paine!!!!!!

    nu e o noutate faptul ca au inceput sa faca modelele nemtesti in china! noutatea e faptul ca au redenumit passat-ul si incearca sa-l scoata pe piata ca o masina de sine statatoare..si culmea cu suportul si implicarea celor de la volkswagen!!!! Astea mici ma uimesc prin tenacitatea lor! Sunt buni si....a naibii de multi! Am fost in china si credeti-ma, or sa ne manance pe paine in cativa ani!!!

  • Alex, miercuri, 22.11.2006 00:04
    Mi sew pare normal

    De ce sa iei de la nemti o masina la un pret exorbitant dar calitate..........cind poti sa iei din alta parte acelasi lucru mult mai ieftin. Sa le dam noi nemtilor salariile ale formidabile , cu care sa ne sfideze ?

  • Ion, miercuri, 22.11.2006 04:58
    tine de cultura

    Constructorul German, ca si multi alti producatori de altfel, incearca sa cucereasca piata din Asia de Est, Sud si Sud-Est. De ce? Este logic: numarul exagerat de mare de populatie. Daca reusesc acolo, reusesc in general. Mai multi constructori de masini au facut acelasi lucru, inclusiv Toyota, Lexus, Nissan, si mai ales ca acum China a trecut de la bicicleta la masina, si mai multi o vor face. De ce sa schimbi numele? Este o problema de a incerca sa intelegi cultura lor si cred ca prin asta VW, ca si multi altii, nu vor avea decat de castigat.

  • mario, marţi, 12.12.2006 10:47
    VAUXHAL

    incearca si ei acelasi lucru facut de opel in Marea Britanie, unde se numeste Vauxhal (nu Opel) nu o sa lnteleg niciodata de ce