VW Golf va avea un motor TSI cu sistem de dezactivare a cilindrilor
Viitoarea generaţie a lui Golf va avea un motor TSI cu patru cilindri în linie echipat cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, ce va putea opri doi cilindri dacă nu sunt necesari.
Volkswagen va aplica un nou sistem de reducere a consumului de carburant şi a emsiilor de CO2 odată cu cea de-a şaptea generaţie a lui Golf. Modelul va avea motoare 1.4 TSI care vor fi echipat cu un sistem de dezactivare temporară a cilindrilor. Motoarele TSI vor dezactiva doi cilindri atunci când modelul nu este în sarcină pentru a economisi carburant. Tehnologia există deja pe piaţă, fiind aplicată în trecut pe motoare V8 şi V12 în gamele unor constructori precum Mercedes-Benz, GM şi alţii. Primul motor de serie echipat cu un asemenea sistem era oferit de Cadillac şi purta denumirea V-8-6-4 şi dezactiva cilindri de pe bancuri opuse, obţinând diferite configuraţii. Americanii au renunţat repede la el, deoarece prezenta numeroase probleme, ca orice tehnologie nouă.
Cei de la Volkswagen ar fi primii care ar oferi un asemenea sistem pe un motor cu patru cilindri pe un automobil modern. Mitsubishi a prezentat un asemenea motor în 1982, iar tehnologia se numea Modulated Displacement. Japonezii au renunţat la unitatea de 1.4 litri care putea să oprească doi cilindri în 1996, aceasta fiind scoasă din producţie din motive nedezvăluite încă. Honda a folosit un sistem similar pe motoarele sale V6, care se numea VCM şi putea dezactiva doi sau chiar trei cilindri.
Când motorul 1.4 TSI de la Volkswagen va dezactiva doi cilindri, acesta va pierde între 25 şi 75 Nm în urma schimbării, care va fi efectuată doar pe plaja 1.400-4.000 rpm. Sub 1.400 rpm şi peste 4.000 rpm, propulsorul va activa toţi cei patru cilindri ai săi. Consumul de carburant va fi redus cu 0.4 litri la sută graţie acestei modificări. La rularea cu o viteză constantă de 50 km/h, cei de la Volkswagen spun că sistem va reduce consumul de carburant cu un litru la sută.
Graţie configuraţiei acestui sistem, Volkswagen spune că acesta nu va afecta în niciun fel dinamica lui Golf. Dezactivarea cilindrilor este activată în funcţie apăsarea pedalei de acceleraţie, temperatura exterioară, alternanţa frână-acceleraţie şi alţi factori de acest gen. Ulterior, sistemul va fi introdus şi în gamele Polo şi Passat. Mai mult decât atât, alţi constructori din portofoliul Concernului Volkswagen vor beneficia de acest sistem pe motorizarea respectivă. Cei de la Volkswagen nu au specificat dacă vor adapta sistemul şi pentru alte motoare.
Imi place ca sunt inca oameni care gandesc pe pamantul asta. O idee simpla care ar fi putut fi implementata de ani de zile. Dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Curios ca nu le-a trecut prin cap nici lui honga, nici taiota, nici kia samd desi tehnologia era cunoscuta de ani de zile. Oare de ce? :) Pentru ca stiinta nu inseamna doar sa copiezi fara sa te prinda profesorul, sau directorul sa fie prea ocupat sa te traga de urechi. Sau poate esti deja adult si e mult prea stanjenitor pentru toata lumea sa mai fii facut de rusine in public. A fura poate fi o "arta" dar in acelasi timp e o indeletnicire care nu duce la progres ci doar la stagnare iar in cele din urma la distrugere. Divaghez ... pana la urma trebuie spus doar atat. Bravo VW ! Restul lumii va urmeaza:)