VW Golf va avea un motor TSI cu sistem de dezactivare a cilindrilor

Publicat joi, 01.09.2011 13:43 de Sebastian Toma

Viitoarea generaţie a lui Golf va avea un motor TSI cu patru cilindri în linie echipat cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, ce va putea opri doi cilindri dacă nu sunt necesari.

Volkswagen va aplica un nou sistem de reducere a consumului de carburant şi a emsiilor de CO2 odată cu cea de-a şaptea generaţie a lui Golf. Modelul va avea motoare 1.4 TSI care vor fi echipat cu un sistem de dezactivare temporară a cilindrilor. Motoarele TSI vor dezactiva doi cilindri atunci când modelul nu este în sarcină pentru a economisi carburant. Tehnologia există deja pe piaţă, fiind aplicată în trecut pe motoare V8 şi V12 în gamele unor constructori precum Mercedes-Benz, GM şi alţii. Primul motor de serie echipat cu un asemenea sistem era oferit de Cadillac şi purta denumirea V-8-6-4 şi dezactiva cilindri de pe bancuri opuse, obţinând diferite configuraţii. Americanii au renunţat repede la el, deoarece prezenta numeroase probleme, ca orice tehnologie nouă.

Cei de la Volkswagen ar fi primii care ar oferi un asemenea sistem pe un motor cu patru cilindri pe un automobil modern. Mitsubishi a prezentat un asemenea motor în 1982, iar tehnologia se numea Modulated Displacement. Japonezii au renunţat la unitatea de 1.4 litri care putea să oprească doi cilindri în 1996, aceasta fiind scoasă din producţie din motive nedezvăluite încă. Honda a folosit un sistem similar pe motoarele sale V6, care se numea VCM şi putea dezactiva doi sau chiar trei cilindri.

Când motorul 1.4 TSI de la Volkswagen va dezactiva doi cilindri, acesta va pierde între 25 şi 75 Nm în urma schimbării, care va fi efectuată doar pe plaja 1.400-4.000 rpm. Sub 1.400 rpm şi peste 4.000 rpm, propulsorul va activa toţi cei patru cilindri ai săi. Consumul de carburant va fi redus cu 0.4 litri la sută graţie acestei modificări. La rularea cu o viteză constantă de 50 km/h, cei de la Volkswagen spun că sistem va reduce consumul de carburant cu un litru la sută.

Graţie configuraţiei acestui sistem, Volkswagen spune că acesta nu va afecta în niciun fel dinamica lui Golf. Dezactivarea cilindrilor este activată în funcţie apăsarea pedalei de acceleraţie, temperatura exterioară, alternanţa frână-acceleraţie şi alţi factori de acest gen. Ulterior, sistemul va fi introdus şi în gamele Polo şi Passat. Mai mult decât atât, alţi constructori din portofoliul Concernului Volkswagen vor beneficia de acest sistem pe motorizarea respectivă. Cei de la Volkswagen nu au specificat dacă vor adapta sistemul şi pentru alte motoare.

Via | Focus.de ; CGI | Autocar

  • zarnesteanu, joi, 01.09.2011 15:52
    Lumea merge inainte

    Imi place ca sunt inca oameni care gandesc pe pamantul asta. O idee simpla care ar fi putut fi implementata de ani de zile. Dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Curios ca nu le-a trecut prin cap nici lui honga, nici taiota, nici kia samd desi tehnologia era cunoscuta de ani de zile. Oare de ce? :) Pentru ca stiinta nu inseamna doar sa copiezi fara sa te prinda profesorul, sau directorul sa fie prea ocupat sa te traga de urechi. Sau poate esti deja adult si e mult prea stanjenitor pentru toata lumea sa mai fii facut de rusine in public. A fura poate fi o "arta" dar in acelasi timp e o indeletnicire care nu duce la progres ci doar la stagnare iar in cele din urma la distrugere. Divaghez ... pana la urma trebuie spus doar atat. Bravo VW ! Restul lumii va urmeaza:)

  • Calingura, joi, 01.09.2011 15:59
    fals

    Pai le-a trecut prin cap celor de la Honda. Poate visez eu dar pe Accord exista exact acelasi sistem.

  • danutz, joi, 01.09.2011 16:43

    Zarnesteanu, tehnologia asta e de mult timp prezenta pe la alte marci, mai informeaza-te. Scrie si in articol ca pe la americani eja s-a renunta la el, iar Honda il implementeaza cu succes, si nu doar pe Accord. Fara suparare, pune mana si mai citeste.

  • paul, joi, 01.09.2011 16:55
    @=))

    numa ca tehnologie exista deja pe motorul chrysler hemi v8 (vezi chrysler 300c). de aniiiiiiiiiiii de zile vw nicaieri

  • zarnesteanu, joi, 01.09.2011 17:07
    Tehnologia exista din anii 80 in US

    Trebuia sa specific implementarea ei pe motoare in 4 cilindiri. In prima postare am specificat "desi tehnologia era cunoscuta de ani de zile".

  • men, joi, 01.09.2011 19:07

    grupul vag a mai avut tehnologia asta pe audi A2 acum tspe mii de ani

  • ScorpyonVAG, joi, 01.09.2011 22:42
    @

    Chiar azi, visam un asemenea sistem pe modelele din Grupul VAG, si tocmai mi sa implinit dorinta :)). ps: pentru cunoscatori: Dati-mi exemple, de modele de la Mercedes cu acest sistem.

  • frankfurt, joi, 01.09.2011 22:53
    Va log mult am o intlebare

    cilindri care se opleste mai papa la ulei ?

  • alinusu, vineri, 02.09.2011 00:24

    încă o chestie care să se strice!:)))

  • Hadouken, vineri, 02.09.2011 01:34
    @scorpionVAG

    La Mercedes, sistemul era implementat pe S600, CL600 - motorul cu 12 cilindrii din cca. 2001. In mod curent, pe noul 5,5 V8 AMG.

  • LauCalin, vineri, 02.09.2011 07:47
    @zarnesteanu

    Economie la japonezi inseamna hibrizi de serie de mai bine de 10 ani, "trend" care de vreo 2 ani l-au adoptat foarte multi. Ori sa ajungi sa si castigi un titlu de "Car of the Year cu asa ceva si sa te copieze cam toti, eu zic ca e mai interesant decat un buton Start/Stop. Si daca nu ma insel primul concept cu asa ceva a fost VW 1L.

  • ScorpyonVAG, vineri, 02.09.2011 09:10
    @

    @frankfurt: da ,,bolidu" tau, de ce papa 1 litru la 1000km ?

  • newton, vineri, 02.09.2011 09:47

    NU mi se pare fiabila ideea, cel putin pe termen lung. IN 1 rand e mai multa electronica, arbori de echilibrare mai sofisticati, deci, tehnologie mai avansata, mai scumpa. Costul acestei solutii se va regasi in pret, si, daca tragi linia, pentru acel litruu la 100km in minus vei plati mai mult. Pe termen lung nu cred ca e rentabila (dpdv financiar). Dar, am o curiozitate. In momentul cand softul v-a opri 2 cilindrii, inseamna ca injectoarele si bujiile corespunzatoare celor 2 cilindii nu vor mai functiona. Asta duce la o uzura inegala si va aparea in timp un mers dezechilibrat al motorului. Sa nu mai punem la socoteala, uzura semnificativ mai mica a cuzinetilor, bielelor, segmentilor corespunzatori respectivilor cilindrii (neexistand detonatia, prin lipsa scanteii si amestecului carburant, pistoanele vor actiona cu o alta forta asupra cuzinetilor, segmentilor si vibrochenului ducand la o uzura inegala, deci, functionare inegala). Normal,....., asta se va intampla in timp si nu in primele zeci de mii de km. Turbina va trebui gestionata altfel cand cei 2 cilindrii vor fi opriti. Si toate acestea, doar pentru a scadea putin media de CO2 pe tot grupul VAG.

  • tracto91, vineri, 02.09.2011 11:05
    @newton

    nu se vor oprii pistoanele din cilindrii respectivi. doar nu vor primi benzina si nu vor fi actionati in nici un fel prin explozie. ei vor culisa in continuare si uleiul le va asigura ungere. deci prin urmare nu va exista o uzura inegala a motorului.

  • alinusu, vineri, 02.09.2011 18:47

    @tracto91: ar fi chiar culmea să oprească pistoanele respective, nu crezi? =)))

  • Luci, luni, 02.01.2012 13:15
    era deja

    este un V-tec de la honda modificat pentru dezactivarea cilindrilor ...