VW a curatat TDI-ul
"Cel mai curat motor TDI construit vreodata". Asa isi prezinta Volkswagen noul sistem de conversie catalitica a oxizilor de azot rezultati in urma arderii.
Volkswagen a dezvoltat cel mai curat motor TDI al tuturor timpurilor. Primele teste demonstreaza potentialul tehnologiei germane in materie, al carei prim efect este reducerea vizibila a cantitatii de oxid de azot eliminat in urma arderilor.
In teste a fost utilizat un model Jetta pe care a fost montat un motor Common Rail de 2.0 litri care dispune de convertor catalitic al oxidului de azot. Noul motor a reusit sa indeplineasca standardul de emisie californian "Tier 2/Bin 5", considerat cel mai stringent de acest tip utilizat in intreaga lume.
Tema centrala a noului concept de propulsor este reducerea oxizilor de azot. Inginerii de la Wolfsburg au reusit acest lucru prin dezvoltarea interna a motorului si printr-un tratament post-operare a gazelor ramase in urma arderii. Noua tehnologie VW se numeste oficial Nox si este testata in aceste luni pe toate modelele aflate sub Passat ca marime. Principalele diferente impuse de pachetul de conversie catalitica sunt faptul ca oxizii de azot sunt absorbiti in mare parte iar filtrul de particule se curata automat regulat fara ca soferul sa simta acest lucru.
Primele motoare care dispun de noua tehnologie vor fi produse in serie in cursul acestui an si vor intra in vanzare la debutul anului viitor.