Vom avea circuit auto de 3.7 kilometri lângă Târgu Mureş!
Localitatea Ungheni, situată lângă Târgu Mureş, va fi locul în care va fi construit primul circuit independent de curse din istoria ţării noastre. Acesta va avea o lungime de 3.7 kilometri.
Primul circuit adevărat de automobilism construit n România va fi ridicat începând cu anul 2011, lângă Târgu Mureş. Bugetul va fi susţinut în proporţie de 70% din fonduri europene deja aprobate, costurile prevăzute pentru ridicarea acestui circuit fiind de 10 milioane de euro.
Noul circuit va avea o lungime de 3.7 kilometri, lăţimea sa fiind de 14 metri. În aceste condiţii, el va putea organiza curse auto fără probleme. Conform specialiştilor contactaţi de Automarket, o problemă a desenului iniţial al pistei este faptul că spaţiile de eşapare sunt foarte reduse, lucru care ar putea pune piedici în calea viitoarei omologări pentru competiţiile de prim rang ale FIA. De asemenea, noul circuit nu va avea zone intermediare de cronometrare, un element care însă poate fi rezolvat până la inaugurarea circuitului.
În acest moment, proiectul se află în stadiul de licitaţii pentru acordarea drepturilor de construcţie, lucrurile urmând să demareze cel mai devreme în 2011.
Desenul iniţial al circuitului de la Ungheni, pe care îl aveţi în galeria foto alăturată, este unul atipic pentru circuitele europene şi îi aparţine unei companii maghiare. Vorbim de porţiuni de viteză care alternează cu ace de păr sau şicane, aceste caracteristici dezvăluind o configuraţie medie spre rapidă.
Vom reveni cu detalii atunci când ele vor fi disponibile.
-
true, marţi, 09.11.2010 14:44scurt
sper ca nu asa va arata in final circuitul, si in mod special sper sa nu fie atat de scurt. la 3,7 km..... o sa fie 100 de tururi de F1 (De exemplu) :) oricum, pana ajungem sa ne dam noi cu masinile acolo... mai schimbam 2 masini :)
-
dani, marţi, 09.11.2010 14:45
70 % din fondurile europene au fost deja aprobate, pun pariu ca vor fi probleme cu restul de 30
-
tzenu_bmw, marţi, 09.11.2010 14:49@ automarket
as avea o intrebare.... va fi deschis si publicului ???? vom putea oare sa platim 'o taxa' si sa 'ne dam' si noi cum fac nemti la Nurburgrind??????????
-
tzenu_bmw, marţi, 09.11.2010 14:52pardon......
la Nurburgring??????
-
raduvlase, marţi, 09.11.2010 15:22Excelent!
Sa lasam fanteziile de Formula 1...inca suntem prea departe. E bine si daca se pot desfasura curse de WTCC, Moto GP etc. sau curse monomarca. Important este sa se faca in sfarsit ceva. CU SIGURANTA se va incerca aducerea de curse moto, Tg. Muresul avand o traditie destul de importanta in sportul pe 2 roti in Romania. Sa speram ca vom vedea o cursa (indiferent de care...poate sa fie si de camioane) pe un circuit adevarat din Romania cat mai curand.
-
true, marţi, 09.11.2010 15:26@tzenu_bmw
sigur ca o sa fie deschis. daca la astea mari e deschis si la noi o sa fie :) va deveni Tg. Mures punct turistic in romania :)
-
stefanel, marţi, 09.11.2010 15:28
Intentii de genul asta au tot existat, unele date ca sigure, cu niste insi care sustineau sus si tare ca au deja banii, si asta inca de acum mai bine de 5-6 ani. Bineinteles, s-a ales praful de tot. Sa dea D-zeu sa se concretizeze asta, desi ma indoiesc destul de mult. De 2 elemente ar trebui sa se tina cont: sa permita si participarea publicului amator, bineinteles cu plata, si sa tina cont si de apetitul de la noi din tara pt cursele de acceleratie pe 400m, in speta sa includa in circuit si o linie de cel putin 5-600m cel mai bine in dreptul peluzelor de langa linia de start.
-
Bethurbazal, marţi, 09.11.2010 15:38Opinie
Din cate am citit circuitul are 3 mari probleme: lungimea, portiunea de degajare si, cred eu, cel mai important - costul. La parametrii de mai sus vom avea un circuit de interes balcanic pentru competitii de acest nivel. Sa se faca si acesta si tot e ceva. Spor la munca proprietarilor.
-
mowgli, marţi, 09.11.2010 16:16Mures
Ce bine ca sunt din Targu-Mures si locuiesc la 10km de locatia in care va fi construit.
-
Dino, marţi, 09.11.2010 16:21Romania de fiecare zi
Ar fi extraordinar sa avem in Romanica noastra primul circuit auto-moto adevarat. Actualmente avem doar la Arad un circuit de karting adaptat la anumite curse auto. Proiectul l-am vazut de acum doi ani, Presedinta Consiliului Judetean, Lokodi Edit, a anuntat cu enfaza, de aproape doi ani ca s-au aprobat fondurile pt construirea acestui circuit (dar era campanie electorala). Acum se cearta unii "grei" pentru concesionarea pamantului din proximitate in vederea construirii unui hotel cu toate cele. Pana unu dintre ei nu reuseste sa puna mana pe bucata aia de pamant fondurile o sa ramana blocate, chiar daca banii sunt deja de mult in visterie. Oricum eu sunt convins ca cel mai repede n-or incepe lucrarile mai repede de urmatoarea campanie electorala locala.
-
tomita3007, marţi, 09.11.2010 16:21
pai de ce sa nu se faca cu bani europeni. daca se fac drumuri forestiere cu bani europeni ar fi culmea sa nu se foloseasca si la asa ceva. oricum sunt smecheri implicati, deci tot aia e. managementul va fi tipic romanesc. japca si hotia vor fi litera de lege la acest circuti. daca se finalizeaza, si este in regula tehnic, atunci vor aparea dupa, aceste inconveniente. traim in romania si pana nu se schimba capul pestelui tot aceeasi imputiciune va fi... daca in anglia este 100 lire pt track day la un salariu mediu de 2000lire, la noi ar trebui logic sa fie 100 lei. dar preturi de genul asta au tupeul la carting sa iti ceara. nu stiu, sunt sceptic si sunt sigu ca vor fi preturi piperate. iti consumi si masina si le mai dai si taxe aiurea. oricum profitul si-l scot inmiit, pt ca banii sunt de la ue, si din moment ce e deschis, atunci clar ue le-a platit banii si ei nu mai au decat de castigat...
-
Paull, marţi, 09.11.2010 16:47@dani
...nu dani...fondurile europene au fost aprobate 100%, doar ca acestea reprezinta doar 70% din costurile de productie, deci 30% vin din alta parte
-
Ronnin, marţi, 09.11.2010 17:06
Mai degraba arata ca o pista de carting nu de moto sau auto,firma care a proiectat a incasat deja vreo 2 millioane de euro ca sa faca proiecte si masurari dar de fapt ei se ocupa cu proiectare de poduri pt consiliul judetean (se vede cum se pricep ei ......),nu au nimic comun cu construirea sa u macar desenarea unei piste. Mai departe stie toate lumea firmele care lucreaza cu Florea ce fac si cum le fac..... Deci in cloncluzie este o mare teapa data de cei cu fularul portocaliu !!! Pentru romani de rind este o bucurie mare Automotodrom Tg Mures. Pfffffff suntem prosti nu gluma!
-
andu000, marţi, 09.11.2010 18:55ar fi minunat
ar fi bina sa se faca circuitu,eu sunt din cta si sa merg cel mai aproape la un circuit trebuie sa merg la seres in grecia si costurile nu sunt prea mici.
-
bozzo26, marţi, 09.11.2010 20:16hmmm
si pe circuit vor fi smecherasi care vor face figuri cu masinile lor...cu bmw-urile lor din 1900 toamna, cu Volksvaginuri si Mertzebesuri:)):))
-
abc_e?, marţi, 09.11.2010 21:01@bozzo26
dar ce-ai vrea? sa vii tu cu renaultul kangoo sa mergi regulamentar? semnalizezi si in curbe?
-
Maka, marţi, 09.11.2010 23:47
Orice pista s-ar face, ar putea reprezenta oficial startul motorsportului de viteza (pista) in tara noastra; inlcusiv motociclism. Nici eu nu sunt un fan al felului in care arata pe plansa (probabil ar fi fost de preferat ceva mai tehnic), sigur in forma aceasta nu va prinde F1 niciodata (mai ales ca Hungaroring e foarte aproape), dar ar putea sa fie un prim pas fundamental pentru sportivi si pentru cei care in loc sa riste pe drumul public, ar avea unde sa isi descarce secretiile hormonale in mediu controlat si cu mai putin pericol pentru publicul general.
-
dory, miercuri, 10.11.2010 07:06No To Racism No To Racism No To Racism
No To Racism No To Racism No To Racism No To Racism No To Racism No To Racism No To Racism
-
ufx, miercuri, 10.11.2010 08:00...
se numeste proiect nu desen
-
emanuel, miercuri, 10.11.2010 08:56F1, WTCC, la revedere
intereseaza pe cineva sa avem F1 in Romania? Ma refer la cei de aici. Pe mine nu sincer si cu investitia asta in niciun caz. Dar vreau pata asta de asfalt sa am si eu unde sa ma dau cu masina in conditii de siguranta. Si cred ca fanii moto ma inteleg perfect. Am incercat asa ceva la Craiova, dar din pacate CJD nu a vrut sa ne dea terenul decat pe "suma" fabuloasa, si nu era vorba in niciun caz de vanzare.Multa bafta si sper sa nu fie tot un zvon aiurea.
-
rolf, miercuri, 10.11.2010 09:02Am dubii
Uitati-va putin la firma care realizeaza proiectul, este o firma de apartament. Fiind din Tg-Mures cunosc foarte bine zona. Sa inteleg ca proiectul unui "parc auto sportiv" de mare "anvergura si angajament" este acordat unui SRL de 2 lei de la un parter de bloc de locuinte? Hai ca pute a delapidare de fonduri si spalare de bani.
-
Rio, miercuri, 10.11.2010 09:20O
Oricum ar fi important este sa se faca. Nu ne-ar strica un astfel de circuit si chiar daca nu se ridica la standardele F1, tot este bine sa il avem.
-
dan-cezar, miercuri, 10.11.2010 09:22ok
in sfirsit vor face ceva ce trebuia facut de mult timp...daca tot vor face un circuit,sa fie minim de 4,5 km ,...-....daca vor face...ca din gura nu ne INTRECE NIMENI-CHIAR DACA NU AVEM CIRCUIT....?¿?¿
-
al, miercuri, 10.11.2010 10:51
Mi se pare ca va fi un circuit de viteza, pentru ca are multe linii drepte deci nu-l vad pe placul lumii auto de acum, care vrea sa fie mai virajate, pentru a pune in evidenta si altceva decat viteza masinii. Nu vad prea multe depasiri posibile deci nu vor fi curse interesante. Poate circuit motociclistic sau proba speciala in campionatul ul local de raliu. Oricum e cam departe pana va fi real si nu poveste
-
dino, miercuri, 10.11.2010 13:47romania de fiecare zi
Ai dreptate "al". Din pacate niciun sportiv sau club auto din Romania nu a fost consultat. nici macar cei din Mures. Este initiativa laudabila a doi moto-vitezisti locali care au batut la usa CJM, s-au prins bani de la UE si dupa ce unii s-au batut cu caramida in piept cu castigarea proiectului, nu s-a mai intamplat nimic. Pe ce criterii s-a gasit firma care a desenat circuitul, ce criterii s-au luat in considerare in arhitectura pistei, ce grosime va avea covorul asfaltic daca suporta greutatea masinilir sau nu, nimeni nu stie in oras. Rezultatul e un circuit foarte simplu, cu prea multe paliere de viteza, cu doar trei viraje de dreapta in sicana, fara niciun viraj de dreapta lung, fara nici o parabolica stanga sau dreapta, fara bretea de degajare... Un desen facut de mantuiala. Un circuit care poate eventual scoate in evidenta performatele unor motociclete, nicidecum agilitatea masinilor sau maiestria pilotilor. Pacat. De ce nu suntem in stare noi ramanii sa facem o treaba buna daca tot o facem ?
-
boldfrank, joi, 11.11.2010 14:14e circuit de moto
e bine ca sa face, sa il vedem inaugurat. este in esenta un circuit pentru motociclism, atit ca dimensiuni cit si ca design si configuratie.
-
maniaku, joi, 11.11.2010 22:30ha
pe pariu k o sa le trebuiasca pe langa aia 100% inca vreo 40-50% ... ca asa e la noi... ca si cu autostraziile
-
deek, luni, 15.11.2010 17:09Locatie
1. Bine ca nu l-au facut in Ungaria :) 2. Sa vezi acolo tamponari intre smecherii dependenti de viteza care din experienta copacilor retezati pe marginea soselei reiese ca ei stiu sa conduca dar nu pe sosea.
-
Raul, duminică, 15.04.2012 20:02
Dupa proiect arata bine din punct de vedere al pilotajului. Pacat ca nu avem si reprezentate elevatiile. Oricum din cat cunosc zona e cam deluros peacolo deci e de bine. Dar cel mai bine ar fi ca stau aproape, in Tg. Mures he he :)
-
Anonim, duminică, 15.04.2012 20:13
pentru al: Nu ti se pare ca se poate depasi pe franare in prima sicana si in acul de par de dupa pe un circuit de 14-11 m latime? Fi serios :D pentru dino: Daca nu ti se pare destul de tehnic circuitul inseamna ca inca nu ai vazut destule configuratii de circuite. Poate Norisring, Snetterton sau Castle Combe sunt mai interesant ca sa nu mai zic si de altele lol :P
-
rossi, joi, 30.08.2012 16:00
hehe sa vedem prima data circuitul si dupa aia sa vorbim inca ie mult pana gata
-
rossi, joi, 30.08.2012 16:02
poate ca nu trebe sa mergeti pe iel inca vro 5 ani dar cum am auzit pe vara 2013 o sa fie gata
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
cand am ajuns la partea cu fondurile europene mi s-a taiat din "entuziasm" ... din pacate in romania nici daca ai banii gramada nu poti sa construiesti nimic