Şeful Skoda: "Maşinile chinezeşti se vor ieftini cu 20% în zece ani"

Publicat marţi, 09.11.2010 14:22 de Sebastian Toma

Noul şef al mărcii Skoda şi fostul conducător al diviziei Volkswagen din China, estimează că automobilele provenite de pe piaţa respectivă se vor ieftini cu 20% în următorii zece ani.

Potrivit lui Winfried Vahland, preţul automobilelor fabricate în China va scădea cu 20% până în 2020. Acest lucru va duce la o luptă foarte strânsă în materie de preţuri pentru toţi producătorii care se vor lupta cu mărcile chinezeşti. Pentru moment, producătorii de automobile îşi justifică preţurile mai ridicate prin faptul că automobilele din China au un nivel inferior al calităţii, dar până şi fostul şef al diviziei din China a Volkswagen se aşteaptă ca acestea să crească din punct de vedere calitativ în următorii ani.

Odată cu eventuala creştere a calităţii automobilelor chinezeşti, lupta se va încinge atât la capitolul tehnologie, cât şi la capitolele preţ şi inovaţie. Preţurile mici din China sunt justificate de mai mulţi factori, printre care putem enumera competiţia strânsă de pe piaţa internă, costurile de producţie relativ scăzute şi forţa de muncă extrem de ieftină. Potrivit fostului şef al Volkswagen China, cea mai ieftină maşină nouă din China are un preţ echivalent cu 3.000 de euro, în timp ce preţul mediu al unui automobil nou este de 10.000 de euro. Spre comparaţie, piaţa din Europa are un preţ mediu de 16.000 de euro pentru automobilele noi.

Winfried Vahland a condus divizia Volkswagen din China timp de cinci ani. Începând cu prima zi a lunii septembrie 2010, acesta a trecut la cârma mărcii Skoda. Unele voci sugerează că germanul de 53 de ani este văzut ca un potenţial succesor al lui Martin Winterkorn, iar eliminarea pierderilor din China a făcut doar lucruri bune pentru imaginea lui Vahland în concernul Volkswagen. Acum, Vahland trebuie să dubleze vânzările Skoda în următorii zece ani pentru a atinge ţinta concernului Volkswagen de a deveni constructorul auto numărul 1 în lume până în 2020.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • Ovidiu, marţi, 09.11.2010 17:13
    interesant..

    Masinile produse in Asia vor fi mai calitative si vor avea preturi mai mici...foarte tare, inseamna ca si VAG va avea preturi mai mici?atat asiaticii cat si nemtii produc masini in masa...astept momentul in care imi va fi greu sa aleg intre un daihatsu:) si masina poporului... Mai cumparam si noi vag sau nu mai cumparam deloc?!?:)))

  • Alex radoi, marţi, 09.11.2010 21:30
    @Ovidiu

    Totusi Daihatsu, in afara faptului ca este produsa in Japonia, care face parte din continentul Asia, la fel cum face parte si China, nu cred ca intra in discutia asta. Daihatsu este a treia marca a grupului Toyota, dupa, bineinteles, Toyota si Lexus. Deci, sa lasam astfel de comparatii...

  • Cosmin, marţi, 09.11.2010 22:02
    Au aparut primele imagini cu BaoJun 630 ( 5,425 euro ), rivalul lui Logan in viziunea GM China

    http://es.autoblog.com/2010/11/09/mas-detalles-del-baojun-630-el-low-cost-de-gm-china/

  • Ovidiu, miercuri, 10.11.2010 17:56
    @Alex radoi

    NU era o comparatie era o metafora:) incercam sa fiu ironic...mai greu sa spui ceva fara sa fii repede corectat, informat, combatut si apostrofat...tipic rumanische! Bravo stimate domn!

  • BaditzaEx, joi, 11.11.2010 06:07
    @Ovidiu - rade ciob de oala sparta

    bai nene, dk ai comentarii bascalioase ti se raspunde pe masura + omu de unde sa stie dk erai ironic sau nestiutor, dar vezi tu esti tipic de fapt , pt ca tu dai cu bata-n balta si tot tu te superi ! on-topic, sunt convins ca nemtii au anticipat si au facut n studii vizavi de cresterea productiei chinezesti de automobile si extinderea lor, pana si inclusiv in europa si de aceea ( macar cei de la VAG ) se si grabesc ca pana-n 2020 sa fie no 1 , ca sa poata implementa anumite strategii de contracarare...

  • BaditzaEx, joi, 11.11.2010 06:13
    pe linga chinezarii,...

    mai sunt si sud-coreeni de la Hyundai&Kia, care deja au devenit concurentul principal pt majoritatea produselor VAG ( mai putin Audi ), dar la ce apetit sau la cat de extrem duc chinezii cu investitie minima si profit maxim, ne putem astepta sa ne invadeze in cativa ani, chinezii cu masinute la 1,000 - 5,000 euro pe care sa le ansamblezi ac ;)=))