Volvo XC90 primeşte un succesor mai luxos în 2014

Publicat vineri, 01.06.2012 14:52 de Sebastian Toma

Succesorul lui Volvo XC90, model care a debutat în urmă cu 12 ani, va fi la fel de practic, dar cu numeroase elemente de lux.

Volvo va lansa succesorul lui XC90 în 2014, moment în care actualul XC90 va sărbători 14 ani de la debutul pe piaţă. Potrivit celor de la Inside Line, noua generaţie a modelului păstrează spiritul practic al lui XC90, dar îl încojoară cu numeroase elemente de lux. Viitorul Volvo XC90 va fi primul model al companiei suedeze bazat pe arhitectura SPA (Scalable Platform Architecture), care va fi împărţită ulterior cu viitoarele S60, V70, XC60 şi S80. Pe lângă noua platformă, viitorul XC90 va fi echipat şi cu noua generaţie de motorizări de la Volvo, numită VEA, toate având patru cilindri în linie şi supraalimentate cu turbocompresor. Gama de motorizări a noului XC90 va avea atât propulsoare otto, cât şi diesel-uri, în timp ce versiunea hibridă va fi dezvoltată împreună cu Siemens.

În ceea ce priveşte design-ul lui XC90, cei de la Volvo au prezentat deja trei schiţe futuriste, fiecare prefigurând o altă direcţie estetică. Suedezii au cerut părerea publicului de la Salonul Auto de la Detroit odată cu prezentarea schiţelor, iar planşa lor de desen rămâne în continuare deschisă la idei noi. Gama acestora are în spate o serie de modele cu un design deosebit, toate fiind lansate după ce XC90 a apărut pe piaţă.

Suedezii de la Volvo vor şi să lanseze un crossover mic, model care va fi mai mic decât viitorul XC40. Iniţial, modelul respectiv trebuia să debuteze în 2015, dar unele voci sugerează întârzierea lansării lui XC30 pe piaţă, cel puţin până la găsirea unei arhitecturi potrivite. Cei de la Volvo au confirmat faptul că nu plănuiesc versiuni noi de caroserie pentru V40, deşi un sedan şi un wagon au fost deja perfectate din punct de vedere estetic.

Via | Insideline

  • CCC, vineri, 01.06.2012 15:50
    Era si cazul....oricum slabe sanse sa fie peste concurenta X5

    Cayenne, ML etc. Poate peste Touareg dar nu va putea concura cu adevarat cu titanii clasei SUV.

  • @CCC, vineri, 01.06.2012 16:59

    E clar sub Touareg. Au facut cei de la alt site un comparativ si Touareg-ul a iesit peste X5 si Range Rover.

  • CCC, vineri, 01.06.2012 17:20
    @@CCC Eram sigur...oricum X5 nu va ramane sub Touareg. Apare

    modelul nou si ii ia fata. BMW nu isi permite sa fie sub VW. Ordinea se va respecta mereu... 1- Cayenne 2- ML / Range Rover 3- X5 4 - Q7 5 - Touareg / Infiniti FX. si restu........

  • AndreiRN, vineri, 01.06.2012 17:32
    Meserie

    La lux se pricep chinezi de minune.

  • LauCalin, vineri, 01.06.2012 21:24

    Sper ca unul din avantajele viitorului XC90 sa fie fiabilitatea. Din punctul asta de vedere XC90 a acam avut probleme. Pacat, pentru ca masina in esenta era una reusita (ca tinuta de drum, confort, siguranta sau ergonomie).

  • vic, sâmbătă, 02.06.2012 00:37
    SUV

    sa fim seriosi, eu sunt un fan VOLVO si la cat costa XC 90 si-a facut datoria ,dar sa pui TOUAREGUL peste X5 este o aberatie, BMW X5 intre S.U.V.-uri face legea (ciobanilor)

  • edi80, sâmbătă, 02.06.2012 09:36

    ce probleme a avut masina domnule laucalin?zi-ne si noua te rugma ca ne-ai bagat in ceata!

  • LauCalin, sâmbătă, 02.06.2012 10:59

    E suficient sa te uiti pe statistiile de fiabilitate, cam toate claseaza X90 undeva destul de jos sau sa intri pe forumurile dedicate marcii. Faza e ca sunt probleme cu piese care nu unt chiar ieftine, gen volanta. De ea se aude si la fosta generatie S60.

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 02.06.2012 21:31
    @

    Din asta isi cumpara Edi cand apare :)) XC-ul 90 al lui il baga la remat cand apare acest model noi.

  • LauCalin, duminică, 03.06.2012 01:05

    Stai tu linistit, ca asa cum masina are si unele puncte slabe are si puncte forte. Pana la Remat mai e cale lunga. Nu ajung Passat-urile cu injectoarele si turbinele picate si ajunge XC90. Cum sa nu :))

  • VFL, duminică, 03.06.2012 09:33
    Volvo si luxul

    Eu mi-as dori ca Volvo sa investeasca in continuare in fiabilitate si siguranta si sa lase luxul pe seama germanilor de la Mercedes, Audi si BMW.

  • edi80, duminică, 03.06.2012 11:00
    multi trepanati au invatat sa foloseasca pc-ul!!

    lau nu stiu ce stii tu insa eu stiu ce stiu eu! ca il am din 2008 si am aproape 200 de mii si kiar nu am avut probleme de care zici tu..infara de schimb ulei si consumabile absolut nimic nu i-am facut!!din punctul meu de vedere e destul de fiabil si raportul pret calitate e destul de ok! cu piesele am auzit ca sunt cam scumpe ce-i drept insa eu nu m-am confruntat cu aceasta problema!mai am in familie un c70 care are vreo 140 de mii de km si al fel fara nici o preoblema!insa la botit odata in fata far aripa si l-a dus la reprezentanta sa il repare pe casco desigur si mi-a zis ca a costat multtt! dar oicum nu o sa il tin pana cand cadepe butuci sper anu asta daca nu la anu sa iau un xc60 e mai frumos mai nou mai micut!!

  • LauCalin, duminică, 03.06.2012 17:37

    Edi, nu te contrazic. Pentru ca asa cum am zis mai sus fiecare masina are problemele ei de care cu siguranta ca proiectantii stiu. Informatiile pe care le am referitoare la volanta sunt de la mai multi posesori de XC90 si S60, inclusiv de pe forumurile dedicate marcii. Aparent nu intamplator XC90 nu a fost considerat tocmai un exemplu de fiabilitate la Volvo. In schimb a fost un exemplu de siguranta. Si nu doar pentru Volvo. Fata de XC60 este o diferenta. XC60 se poate pune oricand cu un Q5 sau X3, fie ca e vorba de tinuta de drum, calitatea interiorului, fiabilitate sau siguranta. Personal consider ca perioada cat Volvo a apartinut de Ford a avut mai multe dezavantaje decat avantaje. Tocmai din cauza asta... XC60 a fost proiectat atunci cand Ford se gandea sa vanda Volvo, astfel ca inginerii au avut mana libera sa proiecteze cam cum vor ei, motiv pentru care intre fostul S60 si actualul S60 sunt diferente mari.

  • BBB, marţi, 05.06.2012 11:49
    Q7, X5, ML si Cayenne. Astea sunt SUV-uri....restu nu conteaza.

    XC si Touareg + RX si FX de la Infinitti sunt si vor ramane o gluma pe langa cele enumerate mai sus.