Volvo vrea un hatchback de 350 cai: C30 R

Publicat luni, 21.07.2008 16:52 de Bogdan Mirică

Volvo va dezvolta un concept botezat C30 R, pe baza hatchback-ului cu acelasi nume, capabil sa dezvolte 350 de cai.

Volvo este privit intotdeauna cu respect atunci cand vine vorba de siguranta modelelor sale. Constructorul suedez nu a impresionat insa niciodata atunci cand vine vorba de performante deosebite.

Drept dovada ca suedezii au retras de pe piata versiunile mai sportive cu indicativul R, care asundeau sub capota motoare mai puternice decat cele de serie, si au oferit clientilor doar pachete sportive de personalizare a exteriorului.

Volvo se pare ca vrea insa sa revina in atentia publicului orientat catre hatchback-uri puternice cum sunt Focus RS sau Mazda 3 MPS. Suedezii vor sa dezvolte un concept nou, o versiune R a actualului C30, capabila sa dezvolte pana la 350 de cai putere dintr-un motor imprumutat de la Focus RS.

Modificarea importanta adusa propulsorului va fi insotita cel mai probabil si de un kit aerodinamic sportiv si de o modificare a suspensiilor. Resursele de putere vor fi transmise ambelor punti prin intermediul sistemului AWD, deja apreciat pentru capacitatile sale pe versiunile de serie ale modelelor constructorului suedez.

Conceptul C30 R va debuta cel mai probabil anul acesta insa va ramane doar in faza de proiect, dezvoltarea sa in versiune de serie fiind foarte costisitoare.

via | MotorAuthority

  • george, marţi, 22.07.2008 11:10
    SCUMP DOM`LE, SCUMP...

    ...dincolo (la Volkswagen) e mai ieftin... C30 cu motorizare de top (T5 - 2.5 Turbo pe benzina, 230 CP), in nivel de echipare de baza (Kinetic - 3 usi, cutie manuala) costa 23.000 E fara TVA. Golfu` GTI, in nivel de echipare de top (4 usi, cutie DSG) costa 21.351 E fara TVA. Un C30 T5 "de top" (niv de echipare Summum - cutie DSG) ajunge pe la 27.100 E fara TVA. Mai pui o mie si ceva de E peste astia si iei un Golf R32... La cat oare ar ajunge un C30R in conditiile date?

  • wiking, marţi, 22.07.2008 16:58
    Pt george

    Iti iei Golf, esti ca si majoritatea de pe strazi, iti iei C30 si te minunezi cand mai vezi unul in trafic. In plus de asta, designul suedez este total diferit de cel nemtesc, si...as zice eu, mai serios si spre un alt public...iar la siguranta nu mai vorbim. Ziceai tu ca e scump....dar ultima ta propozitie a fost: ''Mai pui o mie si ceva de E peste astia si iei un Golf '' ...tocmai ti-ai dat singur peste gura :)

  • george, marţi, 22.07.2008 22:10
    ALTU`, MAI FRATE?!?!

    @ wiking De ce tii mortis sa scrii daca nu ai rabdarea/capacitatea sa citesti cu minima atentie articolul si postul?! Daca tot ai dat copy-paste, de ce nu ai luat toata propozitia? Mai erau EXACT 3 (TREI) litere si te costa tot atata...ca baietii de la Automarket nu te taxeaza la litera/rand...de fapt, nu te taxeaza deloc... Echivalentul Volkswagen pentru T5 ca performante si dotari este GTI-ul...si ai vazut care e diferenta de pret...La o mie si ceva de E in plus primesti de la Volkswagen GOLFU` R32... Fiindca sigur nu stii despre ce e vorba (ca daca stiai nu te mai trezeai vorbind, iti explic in cateva cuvinte: tractiune integrala (din aia desteapta nu cum avea Subaru Impreza WRC STI pana acu` vreo 3-4 ani de te baga in sant la primul demaraj), frane beton, suspensie perfect adaptata, interior sport total si...si...MOTORUL...VR6 benzinar aspirat de 3200 cmc 265 CP (care mai e pus si pe Touareg si Phaeton...si pe care nu le face de ras)...Si cand iesi cu R32 pe corso, nu esti ca majoritatea, chiar daca Golfurile ar fi la fel de numeroase ca Loganurile... Si la urma urmei, designu` masinii e o fita de 2 parale chioare...din punctul meu de vedere, daca R32u` ar arata ca Loganu`, n-as avea ABSOLUT NICI O GREATA SA-L CUMPAR...De fapt, chiar mi-ar placea sa fac misto de cate un gutan din asta in BMW 316 sau A4 1.6...Designul "cool" la masini e pentru adolescentii de la scolile de arte si meserii si pentru devoratorii de manele...