Model electric de oras de 11.350 euro

Publicat luni, 21.07.2008 17:04 de Robert Gherghe

Nice MyCar este un model electric cu doua locuri care va fi vandut din aceasta toamna in Europa.

Compania Nice a anuntat ca va lansa la Salonul Auto de la Londra modelul suta la suta electric MyCar. Este vorba despre un model cu doua locuri si propulsie electrica, desenat de Giugiaro pentru gusturile europenilor.

Nice MyCar este produs in Hong Kong si va fi disponibil din toamna pe piata din Marea Britanie la pretul de 11.350 de euro.

Compania Nice, producatorul modelului electric, anunta o autonomie de 64 de km pentru MyCar, in timp ce viteza maxima de constructie este de 64 km/h.

Modelul cu zero emisii poluante are nevoie de un timp de reincare completa a bateriei de 6-8 ore. MyCar va fi disponibil in 7 culori, iar in varianta standard vine cu geamuri si oglinzi electrice, radio MP3 player, jante de 14 inch si display LCD.

Via | Carscoop

  • AndreiRN, luni, 21.07.2008 18:45
    Masina Chinezeasca

    Uite o masina chinezeasca care este cu ani multi inaintea tuturor producatorilor europeni. La va da clasa la acest capitol.

  • andrei, luni, 21.07.2008 20:25
    imi aduce aminte de g-wiz

    Imi aduce de g-wiz, atat la nivelul performantelor cat si la design. Nu cred ca o sa aiba succes. autonomia si timpul de incarcare, precum si performantele tehnice lasa mult de dorit.Pur si simplu nu e practica

  • Mohicanu, luni, 21.07.2008 20:32
    Super

    In primul rand e japonez. Second e foarte practica si e un prim pas inainte. Felicitari!

  • AndreiRN, luni, 21.07.2008 22:32
    Hong Kong

    Da, uni au uitat geografie sau nu au invatat-o niciodata.

  • tds, luni, 21.07.2008 22:43

    Nice MyCar este produs in Hong Kong cum zice AndreiRN, muahahaha... si nu nu e un pas inainte g-wiz deja face acelasi lucru si oricum cer mult prea mult pentru ea, deci... fail

  • marius, luni, 21.07.2008 22:50
    in sfarsit

    in sfarsit o "masina" care nu polueaza la un pret accesibil eu zic ca e practica in aglomeratia din Bucuresti (stai la stop si nu merge decat radioul cool) autonomia cam mica dar mie mi-ar ajunge pana la servici si inapoi!

  • Nicolae, marţi, 22.07.2008 07:05
    Automobil Electric

    Inceput ,insa in sertarele producatorilor se gasesc si automobile cu 400 mile autonomie !

  • bgd, marţi, 22.07.2008 07:15
    nu polueaza pe naiba

    Chiar daca e vorba de un motor electric polueaza la fel de mult ca o masina cu combustibili fosili. Curentul pe care aceasta masina il foloseste provine foarte probabil de la o centrala pe carbune care polueaza foarte mult, tinand cont ca energia provenita de la centralele eoliene sau solare se situeaza global sub 9%. Din alt punct de vedere, folosirea acestei masina la scara globala ar creste pretul la energia electrica datorita cererii f mari. Ca sa nu mai vorbim de actuala retea electrica ce nu ar face fata unui asemenea consum. Asa ca din punctul meu de vedere aceasta masina nu este solutia impotriva poluarii si a cresterii pretului la titei.

  • @bgd, marţi, 22.07.2008 09:01
    de acord

    Sunt de acord, nu poate fi considerata o masina 100% nepoluanta. Adevaratele masini electrice nepoluante sunt cele cu incarcarea bateriilor de la panourile solare testate in general in zonele insorite ale globului: coasta de vest a SUA si Australia. Insa si acelea implica niste costuri uriase de fabricatie.

  • Scumpa, marţi, 22.07.2008 09:04
    Prea scumpa

    Enorm de scumpa.

  • Mario, marţi, 22.07.2008 09:06
    asa sa fie, bgd ?

    Asta este parerea ta, dar nu este decit o parere si atit. Curentul chiar daca ar veni in totalitate de la centrale pe carbune, eficienta lor este mult mai mare decit a unui motor cu ardere interna, si in plus, poluarea este mult mai usor de controlat, si nu este in mijlocul oraselor. Energia vine si din surse hidro, si din nucleare, in caz ca ai uitat. Din punctul meu de vedere, abia astept o masina electrica sa o pot incarca la propriile panouri solare/turbina eoliana. Pentru cit circul eu zilnic, imi este suficienta energia generata. Reteaua electrica este usor de adaptat, si de asemenea, virfurile de consum se inregistreaza in timpul zilei, in timp ce noaptea, furnizorii de electricitate, se caznesc sa inmagazineze surplusul prin turnuri cu apa, volante, etc. Asa ca din acest punct de vedere, aparitia masinilor electrice ar reprezenta o eficientizare cel putin pe timp de noapte, cind cel mai probabil, isi lasa oamenii masinile la incarcat.

  • Remus, marţi, 22.07.2008 09:17
    global warming

    cam asa e inceputul....mai greu un pic; toate ca toate e un pas inainte, mai ales ca nu e deloc rau timpul de incarcare a acumulatorilor, pot fi incarcati atat acasa cat si la serviciu. Am citit aici cum ca autonomia este mica, unde scrie asta?

  • Teo, marţi, 22.07.2008 09:42
    incet, incet, lucrurile se misca

    Sunt convins ca exista deja prototipuri mult mai avansate decat aceasta masina in privinta utilizarii energiei electrice, dar totul consta in strategii de piata. Primul pas ar putea insemna aceasta mica masinuta, ca peste 5 ani sa vedem masini electrice din ce in ce mai multe, cu autonomie din ce in ce mai mare, timp de incarcare mai scurt (apropos, cum o incarci la bloc, tragi prelugitor din casa pana in parcare?). Este ca si cu procesoarele, desi exista tehnologia de a produce procesoare cu mult mai performante, trebuie tinut cont de puterea de cumparare, de costuri, cerere, piata etc. In plus, industria petroliera inca nu si-a spus ultimul cuvant (a se citi ca nu vor sta pe margine) cat timp Canada si Arabia Saudita au inca zacaminte de petrol de ordinul miliardelor de barili = miliarde de dolari. Totusi, e bine ca a inceput aceasta "revolutie" a masinii.

  • sunshine64sm, marţi, 22.07.2008 09:42
    Jegoasa masina

    Caroseria e varza. Cele 2 locuri sint absolut insuficiente. Pretul de 11.350 euro este exagerat de mare. Apropo, in Anglia preturile sint in euro ?? Autonomia de 64 km, si viteza maxima de 64 km sint absolut insuficiente. Si cum vine asta "Modelul cu zero emisii poluante...", ce emisii ar putea avea masinile electrice ? Per total este o MASINA JEGOASA. Foarte scumpa la ce ofera. Zici ca e facuta de nista timpiti. Daca vreti o comparatie serioasa, la un pret cu mult mai mare, este adevarat, este modelul Tesla de masini electice. Aia arata cu totul si cu totul altfel. Am impresia ca redactorul articolului o gresit ceva cifre. Dar chiar daca ar fi adevarate, aiureala asta pe 4 roti nu e buna de folosit nici pentru veceu ambulant. Nu va spun ca nici nu intra in comparatie cu vreo alta masina...

  • 64km, marţi, 22.07.2008 10:11
    64km

    pentru traficul din bucuresti, daca esti o pisda care se duce la mall, sau cum a zis cineva mai devreme, pana la servici si inapoi (asta daca lucrezi aproape) e ok .. dar daca ai de batut bucurestiul in lung si`n lat, running errands.. de ex, din pantelimon pana in otopeni.. te`ai scos. trebuie sa stai acolo 6 ore s-o incarci :)). cam astea sunt conditiile, sunt f multi, ca si mine, care fac peste 200km zilnic in bucuresti.. in interes de serviciu si.. pur si simplu.. nu.

  • 64km, marţi, 22.07.2008 10:13
    64km

    .. completare. nu, nu are legatura cu taximetria.

  • jocsotron.ro, marţi, 22.07.2008 10:42
    "64km"

    ai dreptate, pentru tine cu siguranta nu este o solutie. Dar Bucurestiul este plin de persoane care au limuzina (sau jeep) sa se plimbe de acasa pana la serviciu si inapoi, o persoana intr-o hardughie de care practic nu este nevoie in 95% din momentele in care este pe strazi. Amu e drept, masinuta asta este relativ scumpa - desi la 11000 eur este relativ accesibila, o demonstreaza masinile de pe strazile Bucurestiului - si sunt 100% convins ca nu o sa o vad circuland prin capitala noastra "draga". Dar asa cum un Smart este dpdv-ul meu o masina excelenta pt Bucuresti, tot asa si glumita asta de masina, precum si cele care-i vor urma, sunt solutii tot mai bune pentru aglomerarile urbane. Este clar care este tendinta in dezvoltarea masinilor, si pot sa zic ca ma bucura. Sincer ma sperie mai mult succesul de piata pe care ma astept sa-l aiba Dacia cu SUV-urile de 15000 de eur, decat faptul ca masinuta asta nu are autonomie decat de 64 de km. Va urez...aer curat. :)

  • Norbert, marţi, 22.07.2008 12:31
    Pentru viitor

    Oameni buni! Trebuie sa gandim rational si pentu binele nostru al tuturor aceasta masina este un pas spre viitoarele generatii de masini electrice care vor fi deosebit de valoroase cand nu va mai exista suficient combustibil pentru toate vehicolele, avioane, trenuri, vapoare, etc. Plus voi nu vedeti ca pe plan mondial se tot scumpeste benzina ori mie personal nu imi covine sa dau luna de luna tot mai mult pe acelasi combustibil! Asa ca eu zic: Traiasca masina electrica!!!

  • taz, marţi, 22.07.2008 12:32
    vezi The EV1

    Cautati pe google "The EV1" - asta e o masina electrica facuta de GM prin ani 1998-2000. Cu performantele bateriilor din ziua de azi poti obtine vreo 400+km autonomie.

  • r, marţi, 22.07.2008 13:35

    64 km autonomie?, ......nu tranversezi Bucurestiul de la un capat la altul,daca mai asculti si radioul 10 min....nu mai pleci, asta este o masinuta cu care sa te deplasezi eventual la...... vecini......

  • mariux, marţi, 22.07.2008 14:54
    porcherie

    intrebare: 64 de km autonomie e suma reala? ca daca asa e at e o mare tampenie :))) as vrea sa vad si eu cine sta 8ore langa masina ca sa faca 64 km =)) apropo... in RO-Bucuresti 64km = 2 3 intersectii :)) asa ca in speranta asta mai buna e aia cu calul sau facem una cu hamsteri. daca nu stiti despre ce vb cand zic "cu calu'" este o masina de a fost prezentata si pe acest site. sincer eu nu cred chestia cu 64 km .. cred ca este o eroare a redactorului pe www.nicecarcompany.co.uk zic ei ca ar rezista 60 de mile...

  • bgd, marţi, 22.07.2008 15:29
    chiar asa mario :)

    In primul rand carbunele are randamentul cel mai mic iar gazul cel mai mare. Benzina, motorina se situeaza intre cele doua. Centralele nucleare... nu stiu daca se pot numi nepoluante, deseurile radioactive au half-life'ul de 400 de ani. Hidrocentralele sunt mai raspandite decat celulele fotovoltaice sau turbinele eoliene, dar insimnificativ in comparatie cu procentul centralelor pe carbune. De viitor sunt in schimb centralele cu tubine pe gaz, dar sunt foarte scumpe. In schimb carbunele este ieftin, la fel ca o centrala pe carbune, care este deasemenea usor de realizat. In alta ordine de idei, un consum mare de electricitate ar duce la o crestere a pretului. Gandeste-te ca vom suferi mult mai mult decat o crestere a pretului la benzina/motorina. Altfel spus, nu stiu cati isi vor permite sa-si instaleze panouri solare, pretul acestora fiind foarte ridicat. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca noaptea cand tu incarci bateriile masini nu e lumina. Iar turbinele eoliene nu pot fi folosite in tari in care nu prea bate vantul, cazul Romaniei. Mario, nu ma intelege gresit, nu sunt impotriva ecologismului. Nici de cum. Doar ca o astfel de abordare a problemei nu mi se pare o solutie de viitor, poate cel mult o solutie de tranzitie. Sincer mai eficienta mi se pare o bicicleta, dar nici aceasta nu este 100% fara emisii. De la producerea bicicletei pana la vaca ce trebuie crescuta in ferma si taiata, "combustibilul" bicicletei. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca gazele emise de animale sunt o problema pentru atmosfera. In fine, deja am scris cam mult. In concluzie, poluarea este o problema foarte delicata, iar o rezolvare a acesteia necesita investitii masive in cercetare, fapt ce lipseste cu desavarsire.

  • Mario, marţi, 22.07.2008 16:37
    sa vedem...

    O centrala cu carbune, converteste ~40% din energie (caldura degajata) in electricitate. Un motor pe benzina converteste 16% din energia degajata in lucru mecanic? Tu poate te referi la densitatea de energie stocata, dar este o cu totul alta treaba. Nu-i semnificativ ca trebuie o cantitate sau un volum mai mare de carbune pentru a genera aceeasi caldura. Nici mie nu-mi place energia nucleara, dar deocamdata... Gindeste-te ca o turbina eoliana de 1KW este usor de construit pentru cineva care are putin (mai mult) simt practic. Pretul panourilor solare este ridicat, din cauza ca o mare parte din ele impart acelasi Si folosit in industria de circuite integrate si componente electronice. Insa, incet incet, apar solutii care nu folosesc Si. Se preconizeaza ca in 2-3 ani vor aduce pretul pe W solar, la jumatate decit este astazi. Iar energia solara poate fi stocata ziua pentru a fi folosita noaptea. Stiu, este o treaba nu chiar extrem de eficienta, dar este mai bine, dupa mine, decit sa fiu legat de pompele petrolistilor. Si la drept vorbind, eu vorbeam de incarcare de la retea pe timp de noapte, nu stiu de ce ai dedus tu ca eu as fi incarcat noaptea masina de la panouri solare. Cercetarea nu lipseste cu desavirsire, ci dimpotriva, insa cerceteaza cei care nu prea au mijloace financiare, nu cei care ar putea intr-adevar sa o faca, sau daca o fac, nu prea se vede. Si sa nu uitam de toate celelalte avantaje ale masinii electrice (in general), care cintaresc mult mai mult decit "dezavantajele" pe care le enumeri tu.

  • raduku, marţi, 22.07.2008 17:35
    Electromobil

    Masinuta este o realizare faina. Mi-as lua si eu una pentru oras. Dar mi se pare cam naspa cele 64 km autonomie. Eu stau in Brasov iar orasul este intre dealuri tare mi-e teama ca nu poate urca o rampa de 15 grade cu o viteza medie sa zicem de 40Km/h.

  • ginel, marţi, 22.07.2008 18:10
    bicla

    Eu mi-am luat bicla. O cheama Mobiky si pot sa o iau in metrou. Acum, cea mai mare problema e ca nu pot sa merg pe strada (inca) ca dau masinile peste mine. Si pe trotuar rampele sunt facute vai mama lor.

  • Alexandru, marţi, 22.07.2008 20:25
    Foarte tare!

    Amintiti-va cand au aparut telefoanele mobile ce pretz/autonomie si dimensiune aveau. Si ma refer in primul rand la baterii. Chiar credetzi ca atunci cand se vor termina rezervele de petrol lumea va merge pe jos? :))

  • AndreiRN, miercuri, 23.07.2008 00:12
    Eficienta

    In afara. Multe locuri de munca ofera priza in parcare gratuit angajatilor. La un salariu de 4 - 5000 euro pretul nu este mare si mai ales daca apar si scutiri de impozite si alte avantaje de la guverne. Multe centre comerciale deja ofera spati de parcare doar pt masinile electrice unde o poti incarca gratis. Se va vinde bine.

  • yoyo, miercuri, 23.07.2008 11:48
    Hong Kong de AndreiRN

    "Da, uni au uitat geografie sau nu au invatat-o niciodata.Hong Kong" :)) iar "uni" au uitat gramatica sau mai mult ca sigur nu au invatat-o niciodata...

  • AndreiRN, miercuri, 23.07.2008 17:39
    Yoyo

    Adevarat, gramatica nu mi-a fost niciodata draga indiferent de limba vorbita dar cel putin mie nu imi este rusine cu numele dat de parinti. Alti sunt.

  • Yo, miercuri, 23.07.2008 21:36
    w0w

    la 64Km/h necesita permis? stiu scutere care fug mai tare "fara permis" :))