Volvo va rămâne doar cu motorizări cu trei şi cu patru cilindri până în 2020

Publicat luni, 19.09.2011 12:06 de Sebastian Toma

Volvo va renunţa la toate motorizările care au mai mult de patru cilindri în următorii nouă ani. Vor urmă motoare supraalimentate cu trei şi cu patru cilindri, care vor oferi performanţe egale sau superioare şi un consum mai bun.

Cei de la Volvo au anunţat că vor renunţa treptat la motorizările mari din gamă pentru a-şi reduce media emisiilor de CO2 în următorul deceniu. După ce motorul V8 al lui XC90 a dispărut din ofertă, urmează unităţile D5 şi T6, care vor fi înlocuite cu motorizări cu trei şi cu patru cilindri, după caz. În 2013 va avea loc prima schimbare de acest gen, când Volvo va lansa noua sa gamă de motoare cu trei şi cu patru cilindri. Cel mai probabil, SUV-urile din gama Volvo vor beneficia doar de motorizări cu patru cilindri, asistate de unităţi electrice, dacă va fi cazul.

Noua familie de motoare de la Volvo se numeşte VEA, acronimul pentru Volvo Environmental Arhitecture, şi este bazată pe cilindri de 500 cmc, ceea ce înseamnă că noile unităţi vor avea fie o cilindree de 1.500 cmc, fie o cilindree de 2.000 cmc. Potrivit celor de la Volvo, noile unităţi sunt cu până la 90 de kilograme mai uşoare decât motoarele pe care le vor înlocui, iar economia de carburant va fi îmbunătăţită cu 35%. Noile motorizări sunt o parte crucială a strategiei Volvo de a-şi dubla vânzările până la 800.000 de unităţi pe an până în 2020.

Constructorul suedez deţinut de chinezii de la Geely va investi peste 11 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a-şi dezvolta viitoarele modele pentru pieţe pe care speră să crească puternic, cum ar fi China. ”Vom dezvolta motoarele cu patru cilindri astfel încât să ofere performanţe superioare modelelor cu şase cilindri, dar cu un consum mai redus decât actuala generaţie de motoare cu patru cilindri”, a declarat Peter Mertens, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Volvo.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • Volvo, luni, 19.09.2011 14:11

    Ce inseamna sa ai in spate un investitor puternic....

  • ScorpyonVAG, marţi, 20.09.2011 18:21
    @

    Adios SUEDIA. SAAB a plecat, VOLVO urmeaza. =)). Ma intreb cum va face fata un L4, pe un S80, comparativ cu un V8 ? =))

  • LauCalin, marţi, 20.09.2011 22:02

    Asa cum face fata si un 1.4 TFSI unui 1.8 sau 2.0 aspirat ;)

  • ScorpyonVAG, miercuri, 21.09.2011 16:32
    @

    @LauCalin: 1.4T de la VAG sau de la alte branduri a inlocuit o motorizare aspirata de 1.800cm3 sau 2.000cm3. Dar cum sa inlocuiasca un L4 de max 2.500cmc3 (sa zicem), un V8 sau un T6 ?

  • LauCalin, joi, 22.09.2011 20:35

    Din grseala am scris 1.4 TFSI care e in 4 cilindri. Defapt ma refeream la 1.2 TSI care e in 3 cilindri si are putere cat un motor de 1.6 aspirat, in 4 cilindri. Scuze.

  • victor_18, miercuri, 05.10.2011 00:39
    volv

    volvo are cu ce sa mearga inainte, unde sunt eu xc60 se vede peste tot si acum am inceput sa vad atatea v60, ceea ce inseamnaa ca sunt pe strada buna