Volvo se îndreaptă spre independenţă: o nouă generaţie de motoare cu patru cilindri intră în producţie
Volvo a demarat astăzi producţia unei noi generaţii de motoare cu patru cilindri, benzină şi diesel. Ele vor lua locul unităţilor cu şase cilindri şi vor ajunge pe mia multe modele din gama Volvo în toamna acestui an.
Volvo îşi croieşte uşor drum către independenţă cu o nouă generaţie de motoare cu patru cilindri, a cărei producţie a început astăzi la uzina Skovde din Suedia. Potrivit comunicatului de presă publicat de oficialii suedezi, noile motoare benzină şi diesel vin dezvoltate pe noua arhitectură VEA (Volvo Engine Architecture) şi permit renunţarea la vechile unităţi cu şase cilindri care proveneau de la Ford.
Cu un control complet al procesului de dezvoltare şi producţie, Volvo poate promite o fiabilitate mai mare şi o flexibilitate ce va permite noilor unităţi să faciliteze electrificarea şi să fie folosite în cadrul unor ansambluri hibride.
Uzina din Skovde a primit o infuzie de capital de peste 230 de milioane de euro pentru a putea remodela complet blocul motor şi pentru a putea naşte motoare echipate cu cele mai noi tehnologii de reducere a consumului.
Potrivit suedezilor, noile motoare VEA cu patru cilindri au fost dezvoltate de o echipă de ingineri suedezi şi vor oferi mai multă putere decât propulsoarele actuale cu şase cilindri. Eficienţa va fi şi ea una de top, Volvo promiţând un consum şi emisii mai reduse decât cele ale motoarelor cu patru cilindri pe care le găsim actualmente în gamă.
Noile motoare ale generaţiei VEA înlocuiesc opt arhitecturi de motoare existente în gama Volvo, instalate pe trei platforme diferite. Noile motoare vor fi introduse între 2013 şi 2015. Uzina suedeză va produce aproximativ 20.000 de motoare până la sfârşitul acestui an, urmând ca în următorii ani cadenţa să crească.
Primele modele care vor fi echipate cu noile motoare VEA vor fi S60 şi V60, crossover-ul XC60, precum şi V70, XC70 şi vârful de gamă S80. Toate aceste modele vor primi unităţile până în toamna acestui an.
tot ce ramane e sa dezvolte in-house si o transmisie automata decenta, geartronic fiind de mult depasita tehnologic