Volvo se aliniaza la cerintele UE cu un nou motor diesel
Celebrul motor diesel de 2.4 litri, regasit pe majoritatea modelelor Volvo, a devenit mai puternic si mai economic.
Desi situatia sa este incerta sub patronajul Ford, Volvo incearca sa se concentreze asupra propriei game de propulsoare si asupra respectarii cerintelor Uniunii Europene. Drept urmare, inginerii suedezi si-au indreptat atentia asupra motorului diesel cu cinci cilindri si 2.4 litri, care a devenit mai puternic si mai economic in urma "tratamentului".
Potrivit comunicatului oficial emis astazi de Volvo, noul motor diesel D5 respecta toate normele Euro5 si va putea fi regasit pentru inceput doar pe S80. Inginerii suedezi au inlocuit injectoarele, au modificat sistemul bi-turbo si au reusit astfel sa stoarca 205 cai putere si un cuplu motor de 420 Nm.
Rezultatele obtinute la capitolul consum si emisii sunt si ele deosebite, oficialii Volvo anuntand ca rata de emisii a noului propulsor este de 164 g/km CO2, in timp ce consumul se opreste la impresionanta valoare medie de 6,2 litri la 100 de kilometri.
Derek Crabb, vice-presedintele diviziei de dezvoltare a trenurilor de rulare Volvo, a declarat ca "obiectivul suedezilor a fost acela de a dezvolta un motor diesel performant care indeplineste standardele Euro 5. Atunci cand proiectul a inceput ne-am propus sa obtinem un consum mediu de 6.4 litri, ceea ce era un rezultat bun pentru o masina de dimensiunile lui S80. Insa, pe masura ce am derulat proiectul, ne-am dat seama ca putem stoarce chiar si un consum de 6.2 litri/100 de km. O performanta similara am inregistrat si in cazul cutiei automate, unde am reusit reducerea consumul cu aproximativ opt procente, de la 7.3 la 6.7 litri la 100 de kilometri."
Noul motor D5 va fi regasit pe S80 incepand cu a doua jumatate a acestui an, diesel-ul urmand sa fie probabil introdus si pe noua generatie a sedanului S60, odata cu lansarea acestuia pe piata.