Volvo pregăteşte motoare mai mici pentru 2013
În 2013, Volvo va lansa o gamă nouă de motorizări, care vor oferi emisii CO2 şi mai scăzute. Constructorul suedez nu a anunţat implementarea unor noi tehnologii pentru aceste motoare.
Oficialii Volvo au anunţat că vor opera o nouă campanie de downsizing pentru gama de motorizări a anului 2013. Constructorul suedez va lansa atât motoare diesel, cât şi motoare otto, care vor oferi un nivel mai scăzut de emisii de CO2 şi ar înlocui actualele propulsoare, momentan noi în gama Volvo. În acest moment, constructorul suedez se axează pe unităţile cu injecţie directă şi supraalimentate, nefiind introduse tehnologii precum sistemul stop-start sau regenerarea energiei cinetice.
Odată cu debutul motorizărilor din 2011, Volvo a introdus un nou sistem de botezare a propulsoarelor. Motoarele diesel primesc litera D urmată de o cifră, în timp ce motoarele pe benzină primesc litera T. Vârful gamei T va fi T8 şi va furniza peste 350 CP, în timp ce diesel-ul cel mai puternic va fi D8 şi va oferi peste 300 CP. Cele mai puţin puternice motorizări se numesc D, respectiv T şi oferă între 50 şi 90 CP, respect între 90 şi 115 CP. Strategia de denumire a motorizărilor a creat aceste nume pentru a evita confuziile ulterioare, dar nu anunţă un motor pe benzină de 350 CP în gama Volvo în viitorul apropiat.
Sistemul de badging de la Volvo a reuşit să elimine, cel puţin parţial, confuzia din gamă odată cu debutul versiunii de 2.4 litri a motorului D5. În primă fază, vorbeam de un motor diesel cu cinci cilindri în linie, care a primit apoi o versiune mai puţin puternică, iar apoi motorul a fost convertit la două turbine dar şi-a păstrat numele original. O versiune cu cilindreea redusă a motorului D5 se găseşte acum în gama Volvo sub numele D3.
Via | Autocar
peste 350 cp is foarte mult