Volvo nu exclude utilizarea alimentarii cu hidrogen ca sistem range-extender pentru mașini electrice: experiment cu XC90
Volvo a dezvoltat un sistem de alimentare cu hidrogen ca sistem range-extender pentru SUV-ul XC90. Totuși, o astfel de soluție nu va apărea în producția de serie mai devreme de 10 ani.
În vara anului trecut, Volvo a anunțat că începând din 2019 va comercializa doar mașini electrice, plug-in hybrid și micro-hibrizi, ca parte a planurilor ambițioase de electrificare completă a gamei de modele.
Cu toate acestea, constructorul suedez ia în calcul și opțiunea dezvoltării unor sisteme de alimentare cu hidrogen, însă într-o manieră diferită de cea adoptată de ceilalți constructori.
Astfel, producătorul a derulat un experiment prin care a dezvoltat un sistem de alimentare cu hidrogen ca sistem range-extender pentru versiunea plug-in hybrid a lui Volvo XC90. Practic, sistemul de alimentare cu hidrogen are rolul de a menține în permanență bateria la capacitate maximă, o soluție utilă atunci când șoferul circulă într-o zonă în care posibilitățile de încărcare a acumulatorului la priză sunt limitate.
Cu toate acestea, Volvo nu intenționează să introducă o astfel de tehnologie pe mașini de serie în următorul deceniu.
"Cred că alimentarea cu hidrogen este interesantă, dar în următorii 10 ani va fi vorba doar despre baterii. Poate, la un moment dat, pentru că alimentarea cu hidrogen presupune în principiu o baterie electrică. Niciodată să nu spui niciodată când vine vorba despre tehnologie", a declarat Bjorn Annwall, directorul de marketing al Volvo.
Alți constructori au adoptat soluții diferite în privința dezvoltării sistemelor de alimentare cu hidrogen. Hyundai va lansa pe piață în prima parte a acestui an SUV-ul electric Nexo alimentat exclusiv cu hidrogen, în timp ce Mercedes GLC F-Cell va deveni în 2019 prima mașină din lume care are un sistem de propulsie cu hidrogen și, în același timp, integrează și o baterie Li-Ion care poate fi încărcată la priză.
Între timp, Volvo va lansa primul său model 100% electric în 2019, pe care îl va produce în China și îl va exporta la nivel global.
Via Motor Authority