Hyundai Nexo este numele noului SUV electric pe hidrogen al mărcii coreene: autonomie de până la 800 de kilometri
Hidrogenul sub presiune de care au nevoie mașinile pe pile de combustie este greu de captat și de stocat, dar constructorii auto continuă să îmbunătățească sistemele de propulsie de tip FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Avantajul net este alimentarea rezervorului în doar 5 minute.
Târgul de Tehnologie CES Las Vegas și-a deschis porțile oficial, iar constructorii auto care au ales să deschidă anul expunând aici primele noutăți din 2018 se află astăzi pe primele pagini ale publicațiilor de profil la nivel mondial. Este și cazul celor de la Hyundai, care au dezvăluit astăzi detaliile și numele modelului care va deveni în acest an vârful de lance al companiei la nivel tehnologic: Nexo.
Dacă la apariția primelor imagini cu SUV-ul coreean spuneam că va fi vorba de un concept, Hyundai a dezvăluit faptul că Nexo este gata să fie produs în serie încă din 2018, ceea ce-l transformă practic în prototip. Modelul va fi însă scos la vânzare pe un număr limitat de piețe mondiale, Hyundai urmând să selecteze țările în care infrastructura este îndeajuns de dezvoltată încât să ofere puncte de alimentare cu hidrogen măcar la nivel de bază.
Hyundai Nexo va înlocui în gama mărcii sud-coreene modelului experimental ix35 Fuel Cell, cu care Hyundai a testat apele în această zonă a propulsiilor alternative. Spre deosebire de ix35, Nexo profită însă de câteva avantaje majore. Primul este legat de platforma dezvoltată special pentru acest tip de propulsie în condițiile în care vechiul ix35 Fuel Cell era o adaptare a modelului cu motoare clasice benzină și diesel.
În acest context, Hyundai Nexo își permite să ofere un motor cu puterea maximă de 120 kW (+20 față de ix35 Fuel Cell), adică în jur de 163 de cai putere. Accelerația 0-100 km/h are loc în 9.5 secunde, cu nu mai puțin de 3 secunde față de predecesorul său. Cel mai important element legate de Nexo este, însă, autonomia pe care o oferă un plin de hidrogen: între 600 și 800 de kilometri, valori care diferă în funcție de testele-reper de consum din America de Nord, respectiv Europa.
Conform celor de la Hyundai, noul Nexo vine cu îmbunătățiri majore la nivelul stocării hidrogenului sub presiune. Astfel, sistemul format din 3 rezervoare ultra rezistente este mai ușor, dar oferă posibilitatea stocării hidrogenului la o densitate nemaiîntâlnită în industrie. Evident, Nexo păstrează și marele avantaj al electricelor pe hidrogen față de electricele cu încărcare la priză: alimentarea are loc în 5 minute.
Pe lângă soluția tehnică aleasă pentru sistemul de propulsie, Hyundai Nexo vine cu o serie de elemente interesante la nivel tehnologic. Inginerii sud-coreeni promit un sistem de monitorizare a unghiului mort (Blind-Spot View Monitor sau BVM) care face un pas înaintea celor existente astăzi pe modelele de serie ale celorlalte mărci. Cu ajutorul unor camere exterioare, mașina oferă automat imagini la unghi larg pe ecranul care ia locul ceasurilor de de bord în momentul în care șoferul semnalizează.
Un alt sistem care îmbunătățește oferta actuală din industria auto este Lane Following Assist (LFA), care nu doar îi indică șoferului momentul în care mașina iese de pe banda de rulare, ci o păstrează în centrul benzii utilizând camera centrală din dreptul oglinzii retrovizoare. Hyundai spune că Nexo poate face asta la viteze de până la 150 de kilometri pe oră.