Volvo anunţă trei concepte electrice
Cei de la Volvo pregătesc trei prototipuri de vehicule electrice cu autonomie extinsă. Cele trei concepte vor fi testate în prima parte a anului viitor.
Cu sprijinul Uniunii Europene şi al Agenţiei Suedeze de Mediu, Volvo va lansa trei concepte electrice cu trei idei diferite în spate. Primul va fi un hibrid în serie, al doilea va fi un hibrid în paralel, în timp ce al treilea va fi tot un hibrid paralel, cu o configuraţie diferită. Cei de la Volvo vor testa toate cele trei idei pentru a descoperi care este soluţia optimă pentru viitoarele modele de acest gen ale mărcii, primele teste urmând să aibă loc în primul sfert al lui 2012.
Cele trei concepte de la Volvo sunt echipate cu motoare Flex-Fuel, care pot fi alimentate atât cu benzină, cât şi cu E85 fără niciun fel de problemă tehnică. Motoarele respective au trei cilindri în linie, dar cilindreea nu a fost specificată. Două soluţii sunt bazate pe versiunea electrică a lui C30, în timp ce a treia propunere este bazată pe un S60. Unitatea furnizează între 60 şi 190 CP, în funcţie de configuraţia de propulsie propusă.
1. Technical Concept I – Volvo C30 Electric + motor pe benzină pentru mărirea autonomiei
Technical Concept I merge pe aceeaşi idee cu Chevrolet Volt şi Opel Ampera, fiind în esenţă un vehicul electric căruia i-a fost aplicat un motor cu ardere internă pentru extinderea autonomiei. Acest model este bazat pe versiunea de serie a lui C30 Electric. Motorul cu ardere internă cu care a fost echipat este amplasat sub podeaua de sub bancheta din spate şi oferă 60 CP. Rezervorul de carburant are o capacitate de 40 de litri.
Motorul cu combustie internă a fost cuplat unui generator de 40 kW, care angrenează un motor electric de 111 CP. Şoferul poate să transmită toată puterea motorului cu ardere internă spre acumulatorul vehiculului, ceea ce creşte semnificativ autonomia modelului. Această versiune a lui C30 are o autonomie de peste 1.000 de kilometri, pe lângă cei 110 kilometri furnizaţi de acumulatorii vehiculului standard.
2. Technical Concept II: Hibrid paralel bazat pe Volvo C30
Cel de-al doilea concept al celor de la Volvo este bazat tot pe un C30 electric, dar urmăreşte ideea unui hibrid paralel, unde motorul cu ardere internă învârte roţile unei punţi şi motorul electric învârte celelalte două roţi. Ideea există deja pe un vehicul de serie, numit Peugeot 3008 HYbrid4. Spre deosebire de modelul Peugeot, Technical Concept II de la Volvo utilizează un motor pe benzină, iar acesta angrenează roţile din spate, nu roţile din faţă.
Cei de la Volvo spun că această soluţie le oferă un plus de eficienţă la viteze de autostradă. Bateria este încărcată de un generator de 40 kW, oferind o autonomie impresionantă în modul 100% electric. Motorul electric oferă 111 CP, în timp ce propulsorul cu combustie internă dezvoltă 190 CP şi este cuplat unei transmisii automate cu şase trepte. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puţin de şase secunde, iar autonomia totală a vehiculului este de peste 1.000 de kilometri, pe lângă cei 75 de kilometri furnizaţi de bateria standard a lui C30 BEV.
3. Technical Concept III: Hibrid paralel bazat pe V60
Această soluţie, similară cu cea găsită pe modelele hibride din gama Toyota, integrează atât motorul electric, cât şi motorul cu ardere internă sub capotă. Tocmai de aceea, cei de la Volvo au utilizat ca punct de plecare un S60, care are mai mult spaţiu sub capotă decât modelul lor compact. Motorul electric dezvoltă tot 111 CP, iar unitatea cu ardere internă furnizează tot 190 CP şi angrenează o transmisie automată şi un generator de 40 kW.
Până la 50 de kilometri pe oră, această versiune a lui V60 rulează 100% electric, în permanenţă. Motorul cu combustie internă este pornit doar dacă şoferul depăşeşte viteza menţionată anterior sau dacă nivelul de încărcare al acumulatorului scade sub un anumit prag. Autonomia în modul 100% electric este de 50 de kilometri, suficient pentru o deplasare urbană. Bateriile şi rezervorul de carburant sunt amplasate în partea din spate, iar rezervorul are o capacitate de 45 de litri. Hibridul bazat pe V60 Plug-in Hybrid are o autonomie totală de peste 1.000 de kilometri.
Facea asa ceva Volvo daca apartinea de Ford la "sfantu' asteapta". Eu cred ca dupa multi ani Volvo va dovedi ca este un constructor care stie sa suprinda in primul rand prin tehnologia folosita.