Volvo anunţă noi motoare pe benzină de 1.5 litri cu trei cilindri: Euro 7 şi până la 180 CP

Publicat joi, 11.12.2014 11:24 de Mircea Meșter

După despărţirea de Ford, Volvo inovează constant atât în zona siguranţei, cât şi în cea a tehnologiei. Iar după prezentarea motoarelor Drive-E de 2.0 litri, vine rândul unui motor de 1.5 litri pe benzină care poate dezvolta până la 180 CP.

După ce Volvo anunţa acum doi ani cu fast lansarea gamei de motoare Drive-E de 2.0 litri diesel şi benzină, produse şi dezvoltate in-house cu ajutorul investiţiilor chinezilor de la Geely, suedezii plusează astăzi în zona tehnologică şi anunţă lansarea iminentă a unor motoare pe benzină de 1.5 litri cu trei cilindri. 

Aflate în fază avansată de dezvoltare - Volvo confirmă astăzi că motoarele sunt deja testate pe modele reale la centrele proprii - noile motoare pe benzină vor dispune de mai multe versiuni de putere, cea mai ridicată fiind una de 180 CP. Evident, la aceste cifre se va ajunge prin intermediul supraalimentării, o soluţie care a permis în ultimii ani scăderea radicală a cilindreei motoarelor tuturor mărcilor importante şi a dat startul fenomenului denumit downsizing, prin care unităţile de propulsie cu puţini cilindri şi capacităţi cilindrice mici reuşesc să ajungă la cifre de putere, consum şi performanţe foarte bune.

Noile motoare vor purta aceeaşi titulatură Drive-E, vor întruni criteriile Euro 7, încă inexistente în legislaţia europeană şi vor putea fi construite pe aceeaşi linie de producţie cu omoloagele sale de 2.0 litri. "Am învăţat multe din dezvoltarea motoarelor Drive-E cu patru cilindri şi am folosit aceste lucruri în conceperea unui motor cu 3 cilindri care este compact, puternic şi de calitate premium", spune Michael Fleiss, vicepreşedinte al secţiei de Dezvoltare Motoare la Volvo.

Conform declaraţiilor oficialilor suedezi, noile unităţi de 1.5 litri se vor regăsi în viitor atât pe modelele compacte din gama Volvo, cât şi pe cele din gama medie, ceea ce înseamnă că V40, viitorul XC40, S60, V60 şi XC60 vor beneficia de avantajul tehnologic al acestor motoare în viitorul apropiat.

 

  • vianu, joi, 11.12.2014 12:41

    m-am hotarat...strang bani de Volvo. sa-l faca si cu zurgalai ca viitoarea masina asta va fi

  • @vianu, joi, 11.12.2014 14:03

    Pai nu erai tu cu fiabilitatea? Cum sa-ti iei motor in 3 cilindri de 180 CP? Ala se strica rapid, asa sustineai pe forumuri cand vorbeai de concurenta. Cum se poate sa uiti mana care te-a hranit atata ani- marcile japoneze si sa treci in curtea chinezilor? M-ai dezamagit mai Viene....parol!

  • vianu, joi, 11.12.2014 14:12

    @no-name 1.am motor in 3 cilindri 2.intotdeauna am avut o slabiciune pentru Volvo (fiind printre putinii care au avut incredere in noii proprietari ai marcii) 3.cunosc japonezele din familie (de care am fost tot timpul multumit) si 4. mitica...ma confunzi

  • Alex, joi, 11.12.2014 14:21

    Cand vad volanta de aceeasi marime cu blocul motor, imi dau seama de ce nu trebuie schimbate la Volvo, asa des ca si la concurenta.... not bad.

  • arogantul, joi, 11.12.2014 18:01

    si apoi or sa le cupleze si cu motoare electrice cum au facut cu noul xc 90 , T8 twin drive sa vezi atunci consumuri mici

  • antonny, joi, 11.12.2014 20:17

    ford e cu un pas inaintea lor la motoarele de 1.5

  • hazard, vineri, 12.12.2014 08:33

    @arogantul Sa vezi si preturile :)))

  • redalert, vineri, 12.12.2014 08:35

    Diferenţa dintre decenţă şi nesimţire este motorul de trei cilindri la modele din gama medie. Probabil sunt făcute de contabili care au redus preţul de cost şi au mărit profitul contribuabilor.

  • mishazaitev, vineri, 12.12.2014 13:47

    @anonimul lui Vianu Niciodata n-am inteles fobia astora a unora pentru motoarele in 3 pistoame... Saab, un producator elitist, le-a folosit cu succes inca din anii '60 (au existat si motorizari in doua pistoane). Subaru si Daihatsu le folosesc de asemene de 25 de ani. VAG face si dieseluri in 3 pistoane.De unde naiba ai scos-o pe asta cu lipsa de fiabilitate?

  • vianu, vineri, 12.12.2014 16:31

    @misha sunt curios ce voi zice eu la implinirea a 100.000km...cam in 3 ani :) daca ajungem sanatosi promit sa scriu aici concluziile

  • arogantul, sâmbătă, 13.12.2014 00:09

    @hazard dar tu ce vrei? volvo la pret de hyundai?

  • mishazaitev, sâmbătă, 13.12.2014 20:41

    @vianu Si eu am o masina in 3 cilindri. Mai am foarte putin pana la 100 000 km si motorul merge ca in prima zi. Asa va fi si in cazul dumneavoastra, va asigur.

  • Lache, duminică, 14.12.2014 19:59

    Uitandu-ma la fotografii,pot sa spun ca tendinta este generala.Parerea mea. Prea multe piese din plastic.Cand sunt noi,sunt ok.Trece timpul,plasticul ala devine casant,se va sfarama la simpla atingere.Piese noi,masina veche....Din pacate, si masinile au inceput sa fie ca aparatele de barbierit.Unica folosinta!

  • Azazel, luni, 15.12.2014 11:18

    Stiu ca sunt off topic, dar eu as fi tare curios sa stiu cei care au masini cu motoare in 3 cilindri, despre ce masini e vorba. E doar o curiozitate. PS: sotia mea are un Polo 1.4 TDI din 2003. Are 170000 de km si la motor nu au fost probleme. Pana acum.