Volvo a revizuit dieselul D5: 215 cai putere şi 440 Nm

Publicat miercuri, 13.04.2011 17:15 de Bogdan Mirică

Volvo a anunţat o versiune îmbunătăţită a dieselului cu cinci cilindri, de 2.4 litri. Motorul dezvoltă acum 215 cai putere şi 440 de Nm, deşi consumă cu 8% mai puţin.

Volvo a anunţat că va introduce pe modelele V70, XC70 şi S80 o versiune revizuită a propulsorului diesel cu cinci cilindri, recunoscut după indicativul D5. Motorul de 2.4 litri beneficiază de 10 cai putere în plus, reuşind să totalizeze 215 cai. Cuplul motor creşte şi el cu 20 de Nm, urcând astfel de la 420 la 440 de Nm. Chiar dacă resursele au crescut simţitor, consumul s-a diminuat, oficialii suedezi anticipând valori mai mici cu 8 procente.

În cazul navei amiral, S80 D5, consumul mediu anunţat de constructor se opreşte la numai 4.9 litri la 100 de km, în timp ce emisiile sunt de 129 g/km. Atunci când în ecuaţie este inclusă o transmisie automată, valorile urcă la 6 litri/100 de km, respectiv 158 de g/km.

Noul D5 se va afla şi sub capota lui V70, unde consumă 5.1 litri/100 de km şi emite 134 g/km, în versiunea cu transmisie manuală. În situaţia în care unitatea de 2.4 litri este asistată de o cutie automată, consumul creşte la 6.2 litri/100 de kilometri, iar emisiile ating 164 g/km.

În cazul lui XC70, unitatea D5 înregistrează 5.6 litri/100 de km şi 149 de g/km. În cazul transmisiei automate, consumul mediu este de 6.8 litri/100 de km, iar emisiile de 179 g/km.

via | autoblog

  • SERD, miercuri, 13.04.2011 19:52
    pacat

    Pacat de acest motor deosebit,adevarul ca principalul sau dezavantaj a fost intotdeauna cilindreea prea mare in comparatie cu concurentii directi,in rest e foarte bun

  • valy_budascu, miercuri, 13.04.2011 21:42
    @serd

    Pana la urma e un lucru bun pentru ca nu intra pe teritoriul consumatorilor de nemtesti, fiind astfel o masina destul de exclusivista. Volvo a fost, si sper sa ramana, o masina speciala pentru oameni speciali.

  • vic, miercuri, 13.04.2011 23:35
    volvo engine

    In comparatie cu concurentii directi acest motor nu are nici un dezavantaj daca te-ai informa mai bine, caci pana mai ieri AUDI avea 2.7 v6 de abia 170 si ceva cai. Ar fi un compromis ideal raport putere consum

  • SERD, joi, 14.04.2011 13:34

    Sunt tari(inclusiv la noi) care taxeaza exagerat aceasta "trecere" de 2.0l,ei intra pe plaja detinuta de motoarele de 3.0l unde nu pot face fata,e ok sa nu ai 'efect de turma' dar pana la urma conteaza nr de unitati vandute ca sa rezisti