Volvo a lansat cel mai economic S40 din istorie: 3.8 litri/100 de km

Publicat joi, 23.09.2010 12:10 de Bogdan Mirică

Volvo a anunţat astăzi introducerea unei versiuni îmbunătăţite DRIVe pentru modelele S40 şi V50. Sedanul şi break-ul se laudă cu emisii de numai 99 g/km.

După ce a reuşit să surprindă publicul cu versiunea economică a modelului C30, capabilă să emită doar 99 de g/km, Volvo revine cu o propunere similară. De această dată este vorba despre două modele diesel, care scad sub bariera psihologică de 100 de g/km: sedanul S40 şi derivatul său break V50, care au primit versiunea îmbunătăţită a motorului diesel de 1.6 litri.

Unitatea instalată pe cele două modele suedeze, etichetată în trecut la 104 g/km, a reuşit să îşi reducă emisiile cu 5 g/km, până la 99 de g/km, respectând astfel normele de poluare Euro 5. Totul graţie sistemului start-stop introdus în echiparea standard şi cutiei manuale cu şase rapoarte, optimizate pentru un consum redus.

Îmbunătăţirea etichetei DRIVe aduce modelului suedez, în ambele variante de caroserie, un consum mediu de numai 3.8 litri la 100 de kilometri, ceea ce face ca versiunea diesel să fie cea mai economică din istoria S40 şi V50.

Pe lângă cele două trei modele cu emisii sub 100 de g/km, Volvo se poate lăuda şi cu alte două produse care nu depăşesc 120 de g/km. Este vorba despre V70 şi S80, ambele modele în versiuni economice promiţînd 119 g/km.

Magnus Jonsson, vicepreşedinte al departamentului de dezvoltare Volvo, a declarat că brandul a evoluat simţitor din 2008, atunci când la salonul Auto de la Paris erau expuse trei modele cu emisii sub 120 de g/km. "În curând vom avea şapte modele sub această valoare, dintre care trei sub 100 de g/km, ceea ce înseamnă că eforturile depuse de noi pot fi destul de greu de atins de ceilalţi competitori din segment", a încheiat Jonsson.

via | volvocars

  • Stanila, joi, 23.09.2010 12:34

    T.D.I e mai tare

  • ian, joi, 23.09.2010 13:59

    e adevarat ca motoarele provin de la PSA?...hdi...asa am inteles

  • ion, joi, 23.09.2010 14:08
    1.5 DCI

    Tot 1.5 dci de la Renault ramane cel mai economic, comparativ cu orice HDI si chiar cu 1.3 multijet de la Fiat.

  • I.O.N, joi, 23.09.2010 14:17
    Hmmm

    Daca este de provenienta PSA de ce este net superior?

  • sorin, joi, 23.09.2010 14:21

    TDI a fost este si va fi cel mai rafinat, silentios si economic motor. Nici nu ma gandesc ca motoarele diesel 1.6 vor fi cele mai cautate. Vom vedea peste 4 - 5 ani. . .

  • dest, joi, 23.09.2010 15:21
    @sorin

    TDI-urile sunt motoare bune si fiabile, dar capacitatea cilindrica este prea mare fata de puterea motorului, de aceea in anii urmatori motoarele de 1.4,1.5,1.6 HDI, dCi, etc. vor fi cele mai cautate ( emisii + consum + taxe mici ) in gama diesel, iar in cazul masinilor cu benzina: 1.4TSI, FSI, etc.. Chiar nu m-as mira daca in curand si VAG ar iesi pe piata cu motoare de 1.4TDI sau 1.6TDI... Eu personal cred ca vremea motoarelor mari: 1.9TDI, 2.0TDI este pe sfarsite ( mai ales pe masini mici, de ex. Golf )

  • florin, joi, 23.09.2010 15:33
    pentru "ian" si "I.O.N."

    Volvo de mult nu mai foloseste motoare diesel de la PSA. Aceste motoare sunt 100% productie Volvo. Eu am un volvo S60 din 2008, un diesel T5, si stiu ce vorbesc. Mai bine dati un search pe Google si o sa vedeti. Documentati-va intai si apoi comentati. Si apropo, sunt cu mult mai bune decat TDI-urile de la VW, pana si cele de la FIAT sunt net superioare lor. Nu uitati ca de curand au trecut cei de la VW pe sistemul common rail, pe cand altii deja sunt la generatia a patra, deci mai au de invatat cei de la VW.

  • Focus, joi, 23.09.2010 15:36
    @sorin & altii cu TDI-uri

    Am avut un Audi A4, 1.9TDI (I rosu), 115CP. Era un motor bun dar sa fiu sincer...Focus-ul meu care am acum ( 1.6Tdci, 110Cp ) merge mai bine, consuma mai putin si e mai ieftin din punct de vedere a taxelor + asigurari. Si asta conteaza mult cand alegi o masina. Iar daca ai timp plimba putin pe piata de masini second si ia verifica ce masini sunt cautate? Cele cu motoare mari sau cele cu motoare mici si puternice? ...motoarele intre 1.4l si 1.6l se vand cel mai bine!

  • ian, joi, 23.09.2010 21:43

    @florin...m-am interesat de un s40 din 2009...era de vanzare in cluj la un dealer la supermarketul CORA....el mi-a zis ca-i motor PSA de 1,6 110 cp.l-am corectat si i-am zis ca drefapt daca-i PSA e de 109cp...in fine oricum dieselul de la PSA e cam printre cele mai bune...nu vad de ce ofticul...

  • LauCalin, vineri, 24.09.2010 01:47
    @Florin

    In primul rand, ai D5 daca e diesel, nu T5, care e cu totul altceva. Deci uite ca nu prea sti ce vorbesti. Ideea este ca motorul de 1.6 diesel a fost construit de PSA in colaborare cu ford (PSA avut tehnologia iar Ford a avut banii) si a fost un motor foarte bun. Motorul care echipeaza versiunea asta de S40 este de fapt acel motor insa cu ceva modificari VAG a trecut la comon rail pentru faptul ca nu mai faceau fata concurentei TDI-urile de 1.9. Iar cand zic asta nu ma refer la fiabilitate, ci la alte criterii (de ex. cuplul motor raportat la putere sau rafinament - a rezultat o placere mai mare in conducere, insa a scazut fiabilitatea). In plus tendinta generala este ca toate motoarele diesel sa aiba cilindreea mica.

  • _-Tr0ubL3-cReW-AnnDr3Y-_, vineri, 24.09.2010 02:29
    BEY SUNTETI INCREDIBILI!!!!!

    MA JUR AM CITIT DE 3 ORI DATA ANUNTULUI SI POSTURILOR AM CREZUT CA TRAITI IN EPOCA DE PIATRA (mai ales @ dest si @florin...) cum naiba sa scrieti ca "m-as mira sa scoata pe piata motoare 1.4 si 1.6 tdi" HELLOOO!! A scos demult VAG motoarele astea dar cine sa stie(soarecii de calculator) acum se pregatessc sa scoata 1.2 tdi (DAR CINE SA STIE????) si daca nici 1.6 tdi/1.9 pd-tdi(105cp) 2.5 tdi(180 cai) si 3.0tdi(240cp 500nm) nu sunt bune.....de fapt sunt printre cele mai bune....scuze :)) bafta multa......auzi T5 :)))))))

  • Rio, vineri, 24.09.2010 13:23

    De fapt, daca stam sa ne uitam, TDI-urile sunt in momentul de fata cele mai invechite motoare de pe piata. Exista JTD, CDI, TDCI, dci, diese-lurile de la BMW care dupa parerea mea sunt cele mai reusite. Au incercat ei sa le aduca la zi cu introducerea common-rail-ului dar au dat-o in nas la fiabilitate. Nu ma indoiesc ca isi vor reveni, insa trebuie sa traga tare ca sa reuseasca sa ii prinda din urma pe ceilalti. Toate cele bune

  • Mircea, marţi, 13.07.2021 09:45

    Cine spune ca TDI ul este cel mai rafinat ...etc , nu cred ca a condus vreodata HDI ul.