Volvo a dezvoltat panourile de caroserie care pot stoca energie, înlocuind astfel bateriile
Volvo a contribuit la cercetarea unui material inovativ care poate înmagazina energie asemeni unei baterii. Materialul poate fi modelat şi folosit pentru a crea elemente de caroserie.
V-aţi gândit măcar o dată la posibilitatea de a schimba maşina actuală pe una electrică? Probabil că da, însă aţi fost descurajaţi ba de preţul mare, ba de lipsa infrastructurii de încărcare, ba de autonomia prea mică, ba de bateriile prea scumpe.
Aceste impedimente există, fiind dublate de alte probleme care apar şi viaţa reală, de zi cu zi. Probleme de care ne-am convins şi noi după ce am petrecut aproape o săptămână alături de Opel Ampera.
Opel Ampera - test de incompatibilitate cu viaţa reală din România
În ciuda acestor probleme, viitorul promite mult din punct de vedere tehnologic. Iar Volvo poate fi un pariu pe care mulţi nu mizau, dar care s-ar putea dovedi câştigător. Suedezii studiază o modalitate ingenioasă de a alimenta motoarele electrice fără ajutorul clasicelor baterii litiu-ion, care cresc foarte mult masa totală, necesită un timp de încărcare îndelungat şi nici nu oferă o autonomie mai mare de 200 de kilometri.
Soluţia celor de la Volvo vine după ce mai multe cercetări şi arată că se poate crea un material capabil să stocheze energie. Acesta este compus din fibră de carbon, răşini polimerice şi supercapacitoare nanostructurate. Compoziţia ar putea permite stocarea de energie.
Având în vedere că materialul poate fi modelat, nu pare deloc ciudat să vedem o uşă de portbagaj capabilă să înmagazineze energie. Până acum, compoziţia a fost modelată sub forma unei capote pentru portbagaj şi a unei carcase pentru roata de rezervă. Volvo susţine că o capotă de acest tip poate înmagazina suficientă energie pentru a substitui banalele baterii care ne echipează astăzi maşinile. Masa ar fi astfel redusă, iar spaţiul ar creşte.
A fost încercată şi crearea unei componente din cadrul sistemului de aerisire. Aceasta a reuşit să înmagazineze suficientă energie pentru a permite renunţarea la bateria adiţională necesară sistemului start-stop. După ce au tras linie, cercetătorii au aflat că prin folosirea acestei componente se reduce masa sistemului start-stop cu 50%.
După trei ani de cercetări şi experimente, Volvo a folosit materialul revoluţionar pe vârful său de gamă, S80. Prototipul a dovedit că există posibilitatea utilizării acestui component în producţia de serie. Masa totală a scăzut de la 1585 de kilograme la 1348 de kilograme. Mai mult, suedezii susţin că materialul ar putea reduce cu 15% masa totală a unui vehicul electric. El ar urma să se încarce convenţional, de la orice priză, sau cu ajutorul sistemului de regenerare a forţei folosite la frânare.
Proiectul care a dat naştere materialului a fost dezvoltat cu ajutorul unor fonduri europene de către nouă companii, dintre care Volvo este singura din domeniul auto. Suedezii au participat pentru că vor să reducă masa vehiculelor electrice şi pentru că văd un viitor pentru vehiculele cu emisii zero.
via autocar
Asta da inovatie!In sfarsit Volvo vine cu ceva. Erau prea in spate!