Volvo: „75% din clienți cumpără SUV-uri. Vom încerca să mai renunțăm la sedan-uri și break-uri”
Constructorul suedez de automobile intenționează să lanseze mai puține modele sedan sau break, în contextul în care vânzările de SUV-uri sunt în continuă creștere. Anunțul a fost făcut chiar de șeful companiei, Hakan Samuelsson.
Volvo a lansat în urmă cu câteva zile încă un SUV. Este vorba despre noul C40 Recharge, o versiune 100% electrică, cu alură de coupe a lui XC40. Din câte se pare, acesta nu va fi nici pe de parte ultimul SUV dezvoltat de producătorul din Goteborg.
Deși este cunoscut, mai ales, pentru break-urile cu gardă la sol înaltă, pe care le-a denumit Cross Country, Volvo pare că vrea să renunțe încet la acest tip de vehicule, dar și la sedan-uri. Asta în contextul în care 75% dintre clienții actuali preferă SUV-urile.
Într-un interviu pentru publicația Autocar, șeful companiei, Hakan Samuelsson, a declarat că "Avem nevoie de mai puține variante de sedan-uri și break-uri. [...] Trebuie să ne îndepărtăm de aceste tipuri de caroserii. Le vom avea în continuare, dar probabil nu la fel de multe."
În prezent, constructorul suedez de automobile are în portofoliu modele precum V60 și V90 (atât în versiune normală cât și Cross Country), dar și sedan-urile S60 și S90. Sunt șanse ca, pe viitor, Volvo să renunțe de tot la S60.
În același interviu, Samuelsson a dezvăluit că Volvo pregătește cel puțin un SUV de dimensiuni mai mici decât XC40. Acesta ar urma să fie numit fie XC20, fie C20. Arhitectura este furnizată de gigantul Geely, care deține Volvo.
Știm deja că producătorul suedez vrea să treacă la o gamă de modele 100% electrice, iar acest lucru va influența, inclusiv, limbajul de design.
Pe lângă o gardă la sol mai înaltă, viitoarele modele Volvo "Nu vor mai fi atât de pătrățoase, ci vor avea liniile plafonului mai fine," mai susține Samulesson.
via Autocar
Trebuie sa va indepartati de sedanuri si breakuri, bravo, penibila abordarea, nu-i problema, nemtii nu renunta, apoi nu intelege lumea de ce domina multe piete.