Moment istoric pentru Škoda: 15 milioane de mașini produse la Mlada Boleslav, începând din 1905

Publicat sâmbătă, 06.03.2021 11:04 de Paul Cosma

Škoda a atins borna de 15 milioane de mașini produse la uzina principală din Mlada Boleslav, după 116 ani de activitate.

În 1905, Václav Laurin și Václav Klement au condus Voiturette A, prima mașină construită de compania lor la Mlada Boleslav. Cei doi au renunțat atunci la producția de biciclete și s-au concentrat exclusiv pe producția de automobile. Hala unde a fost produsă prima lor mașină găzduiește în prezent muzeul Škoda. 

Ulterior, Laurin & Klement a devenit Škoda Auto, iar constructorul ceh se bucură astăzi de o popularitate ridicată la nivel global. 

Uzina Škoda din Mlada Boleslav sărbătorește acum 15 milioane de mașini produse, exemplarul festiv fiind un Enyaq iV în nuanța Arctic Silver Metallic. 

Škoda produce șase modele de serie la uzina principală din Cehia: Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq și Enyaq iV. Fabrica din Mlada Boleslav este responsabilă pentru două treimi din producția globală a cehilor. 

Constructorul mai deține unități de producție la Kvasiny și Vrchlabí, acolo sunt produse modele precum Superb, Superb PHEV sau SUV-urile Kodiaq și Karoq, dar și transmisii DSG. 

Mașinile Škoda sunt produse și în Slovacia, Ucraina, China, India și Rusia. În total, brandul a asamblat 24.8 milioane de mașini la nivel global începând din 1905.

Via Škoda

  • Skoda Karosa, sâmbătă, 06.03.2021 11:20

    "Mașinile Škoda sunt produse și în Slovacia, Ucraina, China, India și Rusia" cum ma si in China si Rusia? In tarile alea decadente care nu respecta statul de drept si drepturile homului si in care ne tot invita cu manie proletara progresistii sa ne mutam atunci cand injuram vestul? Mai sa fie...

  • LUCCI LUCIANO, sâmbătă, 06.03.2021 14:28

    Acum cativa ani tot prognozam , pe acest canal, ca , in 5-10 ani, China va ajunge din urma granzii lumii auto si mai apoi, prin preturi, le va da ,,na-na,,. Deja chinezii sunt egali vesticilor, la nivel de calitate a asamblarii iar la capitolul masini electrice, i-au devansat muuult pe europeni. Nu se face prea mare tam-tam prin Europa cu acest aspect.....lesne de inteles de ce... De exemplu, XPeng G3 este o masina care surclaseaza total Tesla 3, iar in China costa echivalentul a 24.000 USD. A patruns si in Europa( in Norvegia mai aexact) dar la pretul de 32-37.000 euro. Aproape dublu. Insa viitorul este destul de sumbru pt firmele treditionale. Chinezii au fabrici , inclusiv in Bulgaria unde GWM, produce SUV-uri( Haval H 2, H6 si H9) care nu dau nici o sansa Dusterului . Nu compar la pret pe altcineva, deoarece atat coreenii cat si japonezii s-au aliniat demult la pretul nemtilor. Si cat va incerca UE sa tina frana invaziei auto chinezesti, mai ales electrice, nu se vor mai putea opune mult timp. Acum ii taxeaza ca nu sunt din zona UE, dar in 5-10 ani, cred ca si Romania va asambla masini electrice chinezesti. Vezi ,,Dacia'' Spring, facuta la ei. Dar asta , dupa ce guvernul marioneta al Romaniei in frunte cu neatul de la Cotroceni, vor vinde portul Constanta olandezilor iar apoi, cu acceptul UE -nu-i asa!!!!!-China va intra in Europa pe la noi. Cat avem noi portul nu e bine, dar cand il vor avea olandezii, va fi ok totul.

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 06.03.2021 16:55

    Mult succes SKODA! Asteptam in continuare de la tine masini de calitate, SIGURE si la preturi rezonabile!!!!

  • Cipriano, duminică, 07.03.2021 10:03

    Cum sa ma exprim ca sa fiu un domn...: Lasati dracului sabotajul! Sunteti smecheri? Furati tehnologia de la chinezi si strageti-i de boase pe Vintu, Voiculescu si Ghita sa bage banii furati in productia de masini electrice! De asta arata portul Constanta ca dupa razboi si nu avem autostrazi? Ca sa nu ne cumperere olandezii? Va rog sa notati: Nu adoptam comunismul chinez in Romania! Vreti tehnologie chinezeasca? faceti rost...

  • dCi, duminică, 07.03.2021 12:10

    @lucci... nu ne mai trageți pe dreapta...