Volkswagen XL1 va putea fi cumpărat doar prin leasing

Publicat luni, 07.05.2012 15:49 de Bogdan Mirică

Volkswagen a anunţat că versiunea de serie a conceptului XL1 va fi produsă într-o serie limitată, iar exemplarele nu vor putea fi cumpărate decât prin leasing.

Volkswagen lucrează în prezent la versiunea de serie a prototipului XL1, expus ultima dată la Salonul din Qatar în 2011. Conceptul a rămas celebru după ce Volkswagen a anunţat că va consuma doar 0.9 litri de combustibil la 100 de kilometri, o performanţă aproape de neimaginat pentru un vehicul cotidian.

Producţia va fi asigurată de fosta uzină Karmann din Osnabruck, însă va fi limitată la maxim 100 de exemplare. Cei care deja îşi făceau speranţe că vor putea cumpăra noul XL1 nu primesc veşti foarte bune. Versiunea de serie nu se va vinde persoanelor fizice. Mai mult, ea nu va fi disponibilă decât prin leasing.

Cei care nu vor avea ocazia să conducă noul XL1 trebuie să aştepte până când Volkswagen va introduce tehnologia şi pe micul Up!, cel mai probabil candidat pentru tehnologia hibridă.

Cu doar 1.16 metri înălţime, XL1 vine cu un coeficient aerodinamic de numai 0.186 Cx. Conceptul XL1 este echipat cu un motor TDI, cu doi cilindri în linie, şi beneficiază de asistenţa unui motor electric, alimentat de o baterie litiu-ion. Dieselul dezvoltă 48 CP, în timp ce motorul electric oferă 27 CP. Cele două unităţi sunt asistate de o transmisie DSG cu şapte rapoarte şi beneficiază de energia înmagazinată într-un acumulator litiu-ion.

Prototipul poate să ruleze în mod 100% electric pentru 35 de kilometri şi emite, în medie, 24 de grame de CO2 per kilometru. Sistemul hibrid poate fi încărcat şi de la priză, iar modelul beneficiază de frânare regenerativă.

via l autoweek

  • edi80, luni, 07.05.2012 16:10
    0.186 Cx waw e ceva!

    Asta deoarece e foarte joasa..insa nu prea e practica! sunt curios ce greutate are caci motorasele alea nu sunt facute pt o greutate prea mare! de design ma abtin sa comentez insa pt un colectionar e ok dar pt rutina zilnica si sa fie practica....

  • mowgli, luni, 07.05.2012 16:32
    SVX

    Nu seamana nici cu Audi, nici cu Skoda spre surprinderea mea, insa imi aduce aminte de Subaru SVX.... in fine... Asta cu leasing-ul n-am inteles-o.E ultima gaselnita de a imbogati si societatile de leasing? De altfel era urmatorul pas logic in capitalism, cumperi brutaria si cumperi banca, apoi vanzi paine doar pe credit si scoti profit din 2 parti.

  • Basile, luni, 07.05.2012 16:49
    aroganta XXL

    "serie limitata" my ass! Ce le este frica sa vada lumea ca n-au facut o masina adevarata? Se lauda cu niste specificatii fara nicio acoperire in LUMEA REALA. Ar trebui sa se gandeasca la solutii tehnologice revolutionare pentru mare masa a oamenilor si sa lase marketingul ieftin la o parte! Au trambitat atat masina asta cu Cx 0.186 si acum auzim ca o fac numai in 100 de exemplare... VW e marca de volum. De cand duce politica Ferrari? Aici vedeti diferenta dintre Renault si Volkswagen. Renault-Nissan vine cu solutii viabile in crearea mobilitatii pentru toti si ruperea dependentei de petrol, pe cand Volkswagen se gandeste doar la propria imagine. Aroganta vw e detestabila!

  • ISUS, luni, 07.05.2012 17:01
    Doua aspecte

    1, Nu este facuta pt romania, deci nu prea o sa ai probleme cu inaltimea in tari civilizate 2. Depinde ce intelegi prin practica, 90% din timp merg singur sau cu prietena. Sa te uiti dimineata in trafic sa vezi cate masini au mai mult de 2 ocupanti... si cand zic masini nu ma refer la fiat 500 ci la q-shapti, x-shinciuri meleuri, si miile de berline de clasa medie. toate astea ocupa mult spatiu degeaba. Si ca portbagaj, eu zic ca e destul pt cumparaturile de weekend, pentru o vacanta sau alte treburi zilnice. Da, nu o sa poti sa ti iei toata garderoba, sau mobila sau schiuri, dar si cu aia'n fund si cu sufletu'n rai nu merge nicaieri.

  • LauCalin, luni, 07.05.2012 17:26

    Eu cred ca se ofera in leasing din doua motive: in primul rand pretul cash a unei... masini (?) de genul asta e prea mare pentru cum e obisnuita piata. In al doilea rand pentru ca poate fi o modalitate mai accesibila de cumparare, chit ca e stiut faptul ca orice leasing la incheierea lui inseamna plata a cel putin dublui a pretului initial. Iar faptul ca se face in serie limitata, poate fi si pentru ca pe VW il costa ceva sa fabrice asa ceva, piata e reticenta la o astfel de... masina (?), iar daca ar fabrica din start cateva mii si ar ramane cu ele in showroom sa se aseze praful nu prea ar fi bine, nu? Cu siguranta ca daca vanzarile vor fi bune si productia va creste. Este o masina despre care se stiu putine lucruri. Hai sa nu ne dam destepti bazandu-ne pe niste idei la moda si comunicate de presa. Astept teste si evident anuntarea preturilor.

  • gelu, luni, 07.05.2012 17:40

    @Lau.... ...preturile vor fi irelevante si asta in primul rand pentru ca modalitatea EXCLUSIVA de achizitie va fi leasingul. Deci esti conditionat la un anumit tip de comportament ca si client. Dealtfel acest tip de vanzare mi se pare o ingradire a dreptului meu de a alege modalitatea de achizitie. Asta pentru a filosofa ca sincer sunt MULTE si MULT MAI BUNE alternative cu mult mai apropiate (Toyota, Renault...) ...testele...interesant...ce pana lu' Hector au facut pana acum cei de la WV? Au folosit prototipurile doar la sedintele foto si realizarea de videoclipuri. Am pretentia ca ceea ce garagarizeaza astia de la marketing sa fie si adevarat. Sau nu? Faza cu ...pe WV il costa sa faca asa ceva...e tare. Parca am avea de-a face cu Elon Musk (un individ pe care nu il suport sub nici un chip) dar pe care il admir pentruc a vrea sa faca ceva cu adevarat revolutionar. Da, pe Elon Musk IL COSTA sa faca sa ceva, pe WV il costa prafu de pe toba. Acusi acusi le plangi de mila si deschizi o cutia milei sa nu cumva sa dea faliment ca au inceput sa faca si sa (incearca) sa lanseze ceea ce altii vand de mai bine de 20 de ani. In concluzie "exclusivitatea" asta atat de trambitata parca e o melodie prea mult vizionata pe MTV. Devine cunoscuta prin persistenta aparitiei si nu prin valoarea intrinseca.

  • ingineru, luni, 07.05.2012 17:47

    SA ma pis pe reclamele voastre... Parca e promotor.ro

  • LauCalin, luni, 07.05.2012 17:57

    Gelu, daca tu crezi ca si marile companii, al caror buget e de ordinul a zecilor sau sutelor de miliarde nu alearga dupa costuri cat mai mici, te inseli. Crezi tu ca toate aliantele astea se fac pe ochi frumosi? Crezi ca sunt cumparate motoare unii de la altii intamplator? Nu chiar. Deci da, si in cazul de fata conteaza banii. Si chiar si pretul acestei... bah, ce naiba e asta, ca masina nu prea imi vine sa-i zic ? :)) Daca va costa 20-25000 de euro sa zicem, nu prea te-ar durea buzunarul sa ii arunci pe asa ceva cash? Masina asta va fi revolutionara atunci cand chiar va consuma infim, va fi practica (pentru ce a fost construita) si va renta ca bani. De-asta cred ca s-a ales leasingul. In caz contrar, de acord cu tine, ma voi amuza cand o voi vedea si voi sti ca sunt unii care si-au cumparat-o.

  • Hadouken, luni, 07.05.2012 18:02

    Spune-ti merci frumos pentru ca vor comercializa un prototip. Nu vor comercializa mai multe pentru ca nu va ar fi rentabil. Spre exemplu, matritele pot fi folosite de un numar limitat de ori, acestea avand costuri imense iar modelul nu se vinde persoanelor fizice - probabil nu au asteptari mari de la el in materie de volum de vanzari - asa ca nu se justifica o productie mai ridicata. Trebuie doar sa va folositi capetele si la altceva decat fotbal si carcoteli... Astept un review post lansare.

  • AndreiRN, luni, 07.05.2012 18:24
    Rusine

    Nu poti cumpara prin leasing. Dar poti folosi prin leasing. Aceasi metoda a folosit si GM cu EV1 ca apoi sa le distruga pe toate. Rusine VW. Oricum se va gasi o firma asiatica care va copia technologia si va sparge piata cu modele extrem de economice.

  • yok, luni, 07.05.2012 20:26

    VW nu sunt primi care vand o masina doar pe leasing,si cei de la lexus cu al lor LFA au facut schema asta,cica sa nu creasca pretul la revanzare Cand vrei sa testezi o tehnologie noua,prima data o pui pe masinile scumpe,iar cu timpul pretul acelei tehnologii va scade(cel mai bun exemplu este ABS-ul,a fost introdus pe s-class si acuma e pe toate masinile)

  • Excomunicatorul, luni, 07.05.2012 22:00
    :)

    Corect AndreiRN. Mi se pare o mare porcarie. Se pare ca inca marii petrolisti conduc intreaga industrie. Poate peste vreo 100 de ani vom apuca si noi ceva tehnologie mai interesanta,daca intre timp dispare si petrolul,daca nu interesul va conduce toata directia... Trist.

  • gelu, luni, 07.05.2012 22:13
    @Hadouken...calm down

    ai dat'o'n bara rau....comercializarea unui prototip este nerentabila din principiu..dealtfel prototip inseamna maxim 10 bucati (sau ceva de genu) Cele 100 de bucati inseamna serie limitata. Matritele isi acopera costurile TOCMAI printr-un numar cat mai mare de piese produse pe ele. Cu cat sunt mai multe cu atat mai bine. Ai uitat pisele de cacao de la Dacia 1300?. Deci faza cu matritele pica. In schimb AndreiRN puncteaza bine cand pomenste de GM cu EV1 lor si tarasenia de prost gust. Deci WV invata de la maestrii. Oricum XL1 nu e nimic special doar mult marketing si pana cand fanii WV (TDI-isti pana la moarte) vor trece la electrice, pana atunci zic, vor aparea greii de la concurenta.

  • LauCalin, marţi, 08.05.2012 00:45
    daca o fi asa cum spune VW...

    Mai spuneti-mi si mie o masina care are un consum de 0.9 litri. Bine, hai sa zicem ca nu se poate atinge consumul ala in mod normal... uite, hai 2 litri/100 km. Lasa, ca e rentabil un Mitsubishi i-Miev... Nu ridic in slavi pe nimeni... oricum chiar nu atrag prea tare astfel de "masini", dar cel mai tare ma amuza atunci cand toti spun cat de nemernici, nesimtiti, dobitoci sunt astia de la VW si cu toate astea au vanzari de top, ca fiabilitate sunt unde la un nivel bun (nu foarte bun), iar jurnalistii le considera uneori referinta segmentului, gen Golf. Pe de alta parte VW nu s-a prea facut de ras in niciun segment in care e de aprox 10 ani (gen Tuareg sau Touran). Eu sunt unul (din prostii) care cred ca cele 100 de exemplare se vor vinde ca painea calda. Doar "priceputii" stiu ei ca VW este cea mai de rahat marca posibila. Bun asa! :)) Andrei, poate ca nu ai auzit de proverbul "din greseli inveti". Oare chiar asa de cazuti in cap sa fie astia de la VW sa prea un sistem care i-a adus lui GM pierderi de miliarde? Si inca ceva: EV1 a aparut prea devreme decat trebuia, acum 15 ani inca era euforia aia in State cu SUV-uri imense, benzina era mult mai ieftina, iar Toyota isi incerca norocul cu Prius, masina de care multi americani radeau atunci. Mie nu mi se pare normal sa spui de o masina ca e buna sau proasta din niste poze si informatii vagi. VW a zis ca se poate lua doar in leasing, dar NIMENI nu a zis DE CE, nici VW si nici jurnalistii. Doar voi, ca stiti voi ca VW lucreaza murdar.

  • Mr Shadow, marţi, 08.05.2012 01:18
    @LauCalin

    E amuzant cum te ataci. Usor ca nu ti-a flegmat nimeni pe gandacul tau pretios. 100 de exemplare se vor vinde ca "painea calda"?! Ma bufneste rasul ! Baiatule 100 de exemplare sunt o nimica toata, deci nici macar nu discutam de o paine intreaga, ci doar niste firimituri aruncate in ochii prostilor. Basile are dreptate. Si ce treaba au touareg, golf sau touran cu modelul de fata? Vezi ca bati campii.

  • gelu, marţi, 08.05.2012 08:18
    @LauCalin

    daca nu ai facut-o inca iti sugerez cu multa caldura sa vizionezi filmul asta: "Who Killed The Electric Car?". Nu, nu e vorba de "rasul" potentialilor clienti, de traditie, imagine.,..si alte bull-shit-uri specifice unei natii care abia a descopeit automobilul si acum considera ca daca are motor de 4,5L in nadragi e macho-man in parcare. Implicatiile, interesele corporationiste (culmea nu neaparat a celor petroliere) au pus capat aparitiei "inainate de vreme" a unui automobil full electric.

  • LauCalin, marţi, 08.05.2012 10:16

    Domnu' Umbra (ca engleza suna mai cool uneori), referirea mea se facea la faptul ca mai sus cineva spunea ca VW nu prea a vandut in segmentele noi de piata unde ai intrat. Pe de alta parte 100 de exemplare sunt... "de incercare" daca vrei. E probabil prima data cand VW lanseaza in serie ceva ce initial a fost un concept. Poate ca piata nu va accepta asa ceva si VW nu vrea sa riste sa ramana cu ele, o decizie dpdv al producatorului precauta. Din cauza asta se merge initial pe 100 de exemplare. Ce va fi mai departe vom vedea. Dar pana la urma va agitati din cauza unei masini pe care nu a vazut-o nimeni, nu a testat-o nimeni si nu ii stim nici preturile. Stiti doar ca e o noua teapa marca VW. :))

  • taz, marţi, 08.05.2012 13:18
    aha

    pt. cei ce nu cunosc cautati brevetul de inventie facut de un roman acum cativa zeci de ani - se vede acum cine l-a cumparat si la pus la saltea, seamana prea tare ca si concept, conceptul picatura de ploaie care ofera acel coeficient aerodinamic foarte mic

  • taz, marţi, 08.05.2012 13:21
    aha

    revin si cu informatia legata de brevetul romanului, coeficientul obtinut de prototipul facut de roman in ani 30' a fost de 0.22 http://ro.wikipedia.org/wiki/Aurel_Persu

  • ion, marţi, 08.05.2012 13:44

    Se stie deja ! Va costa in jur de 50.000 euro. Un hibrid de 50.000 euro, adica un mini motoras+mini baterii. De mentionat ca infrastructura trebuie sa fie perfecta pentru a circula cu masina asta. Utilitate discutabila.

  • Hadouken, marţi, 08.05.2012 15:37
    @gelu

    Comentariu dupa comentariu, insa nu toate bune. Este EVIDENT ca xl1 NU este un prototip in adevaratul sens al cuvantului, iar prototip este la singular si se refera la un singur exemplar. Doream doar sa subliniez faptul ca nu este un model incercat de piata si doar rafinat. Iar treaba cu matritele nu o intelegi. Permite-mi sa iti explic: se produc diferite matrite pentru diferite componente din diferite aliaje. Unele mai scumpe, altele si mai scumpe. Pretul lor este foarte mare si proportional cu numarul de piese ce urmeaza a fi produse de aceasta. Daca, pentru a produce 100 de exemplare au nevoie de anumite matrite, pentru a produce 10000 e nevoie de altele. Nu facem parte niciunul din staff-ul din conducerea VAG, asa ca oricum ne putem doar da cu parerea. Insa privind inapoi, nu le putem critica judecata cand vine vorba de marketing si vanzari. Nu imi vorbi de matritele de la Dacia, pentru ca aia era cu totul alta poveste.

  • AndreiRN, marţi, 08.05.2012 17:33
    Speculatii

    Din ce citesc observ ca uni nu inteleg conceptul de leasing. Nici macar autorul articolului. Sau poate eu nu. Oricum nu o sa fi proprietarul masini niciodata ci doar platesti o suma ca sa o poti folosi. La sfarsitul contractului o dai inapoi OBLIGATORIU sau ......... faci un contract secundar. In modul acesta VW se asigura ca niciun exemplar nu paraseste tara sau este desfacut in bucati si studiat. O sa vedeti voi zeci de chinezi turisti facand poze la acest model din toate unghiurile posibile. VW a fost oarecum obligat de lege sa produca acest model deoarece legea spune ca pierzi dreptul la o inventie daca nu o folosesti pt binele oamenilor timp de 4 ani. Asa ca ei sunt nevoiti sa faca ceva dar sa se miste intr-un ritm cat mai incet ca sa scoata profitul maxim. In realitate or sa apara curand clone daca se dovedeste practic conceptul.

  • LauCalin, miercuri, 09.05.2012 00:12

    Cred ca tu nu intelegi ce inseamna leasingul. Leasingul acesta se face eventual de VW cu companiile cu care colaboreaza, asa cum de exemplu la noi este cazul Peugeot si Eurial (scuze, sper sa nu fie considere reclama). DAR asta nu inseamna ca esti obligat sa faci leasing doar cu acele companii. De-asta poti sa faci si prin... Unicredit sa zicem. Eu am luat masina in leasing de la un dealer VW si nu mi-a impus o anumita companie, am ales eu una care mi-a convenit. E drept ca mi-au recomandat Porsche leasing. Daca e asa cum spui tu inseamna ca la sfarsitul leasingului VW iti ia masina, ceea ce e fals. La sfarsitul leasingului tu devii proprietar, pana atunci proprietar este compania de leasing. Eu asta stiu ca inseamna leasingul.

  • mowgli, miercuri, 09.05.2012 00:39
    @AndreiRN si LauCalin

    Imi cer scuze ca-mi aduc aportul acestei discutii mai mult personale, insa cred ca amandoi aveti dreptate dar vorbiti de doua lucruri diferite.In finantarea auto se practica doua tipuri de leasing, cel operational de care vorbeste AndreiRN si care la sfarsitul perioadei contractuale bunul se returneaza proprietarului sau se poate achizitiona de catre utilizator la o valoare prevazuta in contract, acest tip de leasing este oferit in general persoanelor juridice care au nevoie de o flota de autoturisme si nu au nevoie de bataile de cap care apar cand esti proprietar pe o flota. LauCalin vorbeste despre leasingul financiar, situatie in care utilizatorul dobandeste proprietatea asupra bunului folosit si raspunde de acesta.Acest tip de leasing este mai potrivit pentru clientii persoane fizice care in general achizitioneaza una sau doua masini si intentioneaza sa le detina pe o perioada ce depaseste cea asupra careia contractul de leasing are efect. Sau cel putin eu asa stiu :)

  • AndreiRN, miercuri, 09.05.2012 17:14
    Leasing vs cumpararea in rate

    Este posibil ca sa fi adoptat in romaneste cuvantul leasing ca mod de cumparare in rate. Leasingul este inchirierea unui vehicul pe un termen limitat pt un numar limitat de km.