Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie
Volkswagen va mai aduce o premieră importantă la Geneva. Este vorba despre versiunea de serie a conceptului XL1, etichetată ca fiind cel mai economic model aflat în prezent pe piaţa auto mondială, cu un consum de numai 0.9 litri/100 km.
Volkswagen ia cu asalt Salonul Auto de la Geneva, unde va dezvălui, după Golf GTD şi e-Golf, şi cel mai economic model din lume. Este vorba despre materializarea conceptului XL1, anticipat deja de multă vreme de publicul din întreaga lume.
Motor diesel TDI cu 2 cilindri
Modelul german foloseşte resursele unui ansamblu hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel în doi cilindri şi o unitate electrică. TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii.
Ansamblul reuşeşte să imprime noului XL1 o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 160 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km.
XL1 cântăreşte 795 kg
Pentru a putea ajunge la această performanţă, inginerii Volkswagen au redus pe cât posibil masa totală, ajungând la numai 795 de kilograme. De asemenea, aerodinamica a fost o trăsătură dusă aproape de perfecţiune, cu un coeficient de 0.18 Cx. Această caracteristică îi permite modelului german să ruleze cu o viteză constantă de 100 km/h folosind doar 8.4 cai putere din totalul celor ascunşi sub capotă.
De asemenea, resursele înmagazinate în bateria litiu-ion asigură o rulare pur electrică pentru o distanţă de 50 de kilometri.
Mai scund decât un Porsche Boxster
Noul XL1 va impresiona nu doar prin performanţe, dar şi prin prezenţă. Modelul german măsoară 3888 de mm lungime şi 1665 mm lăţime. Până aici, avem aceleaşi dimensiuni cu cele ale unui Polo. Ceea ce surprinde este înălţimea lui XL1, care măsoară doar 1153 mm, adică cu aproape 30 de centimetri mai scund decât un Polo. Nici măcar o sportivă ca Porsche Boxster nu se apropie de înălţimea lui XL1, fiind cu aproape 13 cm mai înalt.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
wow, chiar l-au scos??, nu-mi vine sa cred.