Volkswagen: "Vom avea şi noi un motor 1.0 turbo cu trei cilindri"
Dr. Hans-Jakob Neusser, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Volkswagen, a confirmat o motorizare turbo cu trei cilindri în linie în gama producătorului german.
Gama Volkswagen va beneficia şi ea de o motorizare 1.0 turbo cu trei cilindri în linie, informează Car and Driver. În urma unei discuţii cu Dr. Hans-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare şi cercetare de la Volkswagen, americanii au aflat că noul propulsor va avea o cilindree de un litru, trei cilindri în linie şi va echipa gamele Golf şi Polo, pe lângă alte modele importante ale constructorului din Wolfsburg. Nemţii spun că unitatea ar dezvolta în jur de 110 CP, încadrându-se între versiunile diferite de putere ale propulsorului 1.0 EcoBoost de la Ford.
Volkswagen a venit mai târziu în clubul producătorilor care au motoare otto cu trei cilindri în linie şi supralimentate, fiind întrecut de rivalii de la Ford şi Renault. Competitorii de la Opel au lansat şi ei un motor 1.0 turbo, denumit 1.0 SIDI, care livrează 115 CP şi 165 Nm. Propulsorul respectiv a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt şi va anima citadina Adam, însă ar putea să-şi găsească loc şi sub capota fraţilor mai mari ai acestui model. Noul agregat oferă un consum mediu de 4.3 litri la sută în cazul lui Adam şi este oferit în standard în compania unei transmisii manuale cu şase trepte. Cuplul maxim este oferit între 1.800 şi 4.700 rpm, scopul noii motorizări fiind creşterea nivelului de rafinament, pe lângă reprizele superioare.
Competitorii de la PSA au şi ei o motorizare turbo cu trei cilindri în linie, iar coreenii de la Hyundai au introdus două motoare turbo de 1.0 şi 1.2 litri în oferta lor, acestea fiind disponibile şi în gama Kia. Italienii de la Fiat au dus trendul de downsizing la un nou nivel, oferind un motor de 0.9 litri care are doi cilindri în linie. Unitatea livrează 85 CP la 5.500 rpm şi 145 Nm la 1.900 rpm. În compania unui Fiat 500, propulsorul 0.9 TwinAir asigură un timp 0-100 km/h de 11 secunde şi un consum mediu declarat de 4.1 litri la sută.
Via CarandDriver
-
Dacia Plant, vineri, 13.09.2013 13:01
Foarte interesant, dar sper sa nu o faca de oaie cum au facut-o cu 1.2TSI. Si sa inteleg ca daca vor lansa 1.0TSI de 110cp, 1.2TSI va trebui sa livreze peste 125cp si sa fie concurent modelului 1.2TCe de 125cp. Iar 1.4TSI vor avea puteri de la 140cp in sus ce vor fi realizate din nou cu ,,cuplul" turbina-compresor. @Base are dreptate. Ar fi interesant daca ar scoate si dieseluri mici performante si consumuri extrem de mici. Din cate vad industria auto se axeaza doar pe motorizarile cu 6 cilindrii sa le perfectioneze (ex: tri-turbo M50d).
-
@ Base, vineri, 13.09.2013 13:08
Ai 0.8 TDI ( 2 cilindri ) daca vrei . Dar trebuie sa platesti 130,000 euro .
-
inexorabil, vineri, 13.09.2013 13:18
Industrie de 1 litru speranta...
-
LauCalin, vineri, 13.09.2013 13:54
Despre asta se zvonea inca de anul trecut. Citeam undeva cum ca VW lucreaza in mare secret la o versiune mai potenta a lui Up! care va avea acelasi motor de 1000 cmc supraalimentat care sa ajunga undeva la 100-110 CP.
-
Brembo, vineri, 13.09.2013 17:01
Ca de obicei se trezesc ultimii.Si cu pumpe duse au tinut-o pana n-au mai putut.Dar,ce poate fi mai exclusivist decat sa conduci un golf sau un passat?:-))
-
yok, vineri, 13.09.2013 17:56
Pai conceptul Up! Gt avea 1.0 TSI 100 cp,era si de asteptat sa scoata si cei de la vw un 1.0 turbo,ca deh asa e moda
-
AServ, vineri, 13.09.2013 20:27
Pentru unii totul se reduce la cai putere; prea superficiali, prea neinstruiti, prea prea prea...
-
victor, vineri, 13.09.2013 21:33
@ Brembo cand faci peste 30 de milioane de motoare tdi-pd si vezi ca se vand ca painea calda continui, nu? cerere si oferta simplu
-
dan82, vineri, 13.09.2013 22:47
Vw nu face decat sa se alinieze tendintelor: eficienta, consum, co2 redus. Ramane de vazut daca va fi ceva de capul lui. Cu Vw nu e garantat nimic cand vorbim de motoare.
-
MiGA, vineri, 13.09.2013 23:01
Cred ca producatorii auto nu au citit previziunile expertilor de pe acest forum, previziuni referitoare la slaba fiabilitate a motoarelor mici si puternice si cum vor crapa dupa 100.000 km. Eu alta explicatie nu gasesc ptr. faptul ca toti se incapataneaza sa scoata aceste motoare desi se stie (cel putin in Romania) ca sunt proaste, nefiabile si de unica folosinta. Poate motoarele din anii '30 cu 6.000 cmc si 60-100 CP (10-20 CP / litru) or fi fost cele mai adevarate. Sper ca remarcati tonul ironic Cand Mazda a anuntat motorizarile de la M3 (2.0 cu 120 CP) toti au sarit cu criticile, dar prea putini s-au gandit ca poate va fi un motor f. fiabil, ca nu va fi supraturat, ca va avea un regim normal de uzura. Criticati prea mult si fara rost. Ar fi bine sa mai vedeti si jumatatea plina a paharului si sa apreciati si partile bune ale diverselor realizari din industrie.
-
inexorabil, sâmbătă, 14.09.2013 00:12
@MiGA, ai incercat sa fii ironic tocmai ca sa eviti eventualele critici la adresa ta. Un adevar persiflat stangaci devine cu atat mai credibil. @AServ, la epitetiada toti ne pricepem grupa mare! Ce, vrei sa zici ca pe tine te lasa rece puterea nominala a motoarelor? In irepetabilii ani '60, Oldsmobile reusea sa stoarca din V8-uri aproape 400 CP (foarte mult la nivel global pentru acea perioada), fara sa afecteze fiabilitatea motoarelor! Totusi, astazi toti constructorii se lupta sa-si "dopeze" creatiile, inclusiv cele preconizate in directia amarastenilor, care --- ai dreptate, in fond --- numai daca ar fi neinstruiti n-ar realiza un truism precum acesta: suprasolicitand motoarele cu cilindree mica, uzura lor se va instala repede, indiferent ce argumente "beton" despre rezistenta noilor aliaje se chinuiesc propagandistii sa raspandeasca. Asadar, downsizing-urile se pot infrati in suferinta cu telefoanele "destepte", si unele, si altele fiind programate sa traiasca putin...De ce crezi? In conditiile actuale, nu poti sa fii profitabil vanzand "cat sa supravietuiesti"...Nu, tati, fara "calitate" servita credulilor pe banda rulanta, dispari urgent de pe harta economica agatata in cuiul globalizarii. De pilda, tot mai multa lume se plange de deficiente constatate la telefoanele prefixate cu "i-". Unii le schimba suspect de des, dar de renuntat la frenezia digitala nicicum nu este chip sa-i convingi. Ma rog, sa nu ma indepartez de subiect: sansele de a vedea si hiperbole precum 1.0 bi- sau tri-turbo par ridicate in acest moment. Dar motoarele supraalimentate de 1.6, 1.8 sau 2.0 ce hibe aveau de nu mai sunt agreate?...Aaaaah, da, consumul, toate dorintele sunt focusate pe reducerea consumului. O gramada de "iubitori auto" ravnesc sa zboare ca Bugatti pe sosea si, totodata, sa "bage" de 10 lei de la pompa. Se inmultesc utopiile in orice domeniu. Eu stiu de unde se trage tendinta asta maladiva: din prozelitismul sectar, care face apologia raiului terestru plamadit cu rabat de efort, eventual stand cu burta la soare... De nu va aparea si "motorul" de 1 litru care sa furnizeze 200 CP, sa-mi ziceti mie cuţu. Autorul unei asemenea "performante" se va putea numi oricum, chiar si GM, ca n-as ezita sa-l scuip...
-
LauCalin, sâmbătă, 14.09.2013 11:47
Orice ati spune, oricat de critici ati fi, la capitolul motoare mici supraalimentate VW si Ford raman o referinta. Faptul ca au fost unele probleme cu 1.4 TSI si 1.2 TSI este adevarat. Omiteti insa un lucru: VW a fost cel care a dat tonul la astfel de motoare in 2005. 1.4 TSI a fost motorul care i-a bagat pe inginerii celorlalti producatori in laboratoare sa proiecteze si ei ceva asemanator. Imediat raspunsul a venit de la Fiat. Au urmat apoi Renault si Opel si abea mai tarziu, dupa ce a stat pe tusa si a analizat, a venit Ford si a dat lovitura demonstrand ca totusi aceste motoare pot fi si premiate. Dar na, vechea poveste. VW nu mai stie sa faca masini si evident motoare... Nu zic, poate ca au si dat-o in bara. Dar e cineva care nu a dat-o in bara vreodata?
-
ecoboost, sâmbătă, 14.09.2013 11:54
zilele astea am mers cu ford-ul b max 1.0 125 cp 170nm ecoboost, motoarele astea sunt o idiotenie, trage bine pana in maxim 2800 de ture, apoi daca te incumeti la o depasire unde ai nevoie de cei 125 cp s-ar putea sa ramai cu dintii infipti in masina care vine din fata, iar consumul ala de 4 % ca sa il reailzezi iti trebuie un popa cu crucea in fata sa nu ai niciun obstacol si sa mergi cu a 5 a cu 70 la ora, eu am mers ca melcul si ...conform modului de schimbare al vitezelor am scos 7,1% , nici nu ma mir ca nu are succes la vanzari desi ei spun ca bla bla bla
-
dan_grc, sâmbătă, 14.09.2013 15:04
@Laucalin Normal ca exista, nu este o marca, ci o persoana, se numeste Carlos Ghosn:).
-
razvanis, sâmbătă, 14.09.2013 21:06
1.4 TSI 140cp lansat cu platforma MQB are doar turbina nu si compresor,
-
?_444, duminică, 15.09.2013 01:09
Mda, FANTASTIC, daca ma apuc acum sa insir problemele mecanice pe care le va intampina acest motor din cauza cuplului si a cutiei umplu 2 pagini.
-
Dan, duminică, 15.09.2013 11:17
@ecoboost Am condus si eu aceeasi varianta de motor, numai ca era pus pe Fiesta si nu stiu de unde ai ajuns la concluzia ca trage pana la 2800rpm. Motorul are acelasi cuplu de 170Nm de la 1700 rpm pana la 4700 rpm si puterea maxima o atinge pe la 5500 rpm din cate stiu. Poate ai condus varianta de 100 cai - desi si varianta asta atinge puterea maxima la 4000 rpm.
-
HTP, duminică, 15.09.2013 16:39
Ce le mai inventati scuze...Volkswagen face motoare proaste si cu asta basta!
-
gelu, duminică, 15.09.2013 16:48
@ecoboost 2800de ture? tu esti intreg la minte? 7,1l/100? cat ai mers sa faci media asta? Iar afisarea vitezei are doar rol informativ. Cand incapabilul de la volan adoarme in pantaloni calculatorul afiseaza noua treapta de viteza in care motorul s-ar simti mai bine. Dupa mine ar trebui sa fie dotat cu un ciocan sa frece una peste mutra celui care nu este capapbil sa sincroinizeze optim treapta de viteza cu viteza masinii sau cu necesarul de putere in cazul unei depasiri. motorul de 125 trage foarte bine daca stii sa il folosesti (ca orice motor) iar consumul ala declarat de tine de 7,1e zero. In primii 6000 de km am un consum de 6l la 100. Iar ca si test am obtinut cluj-suceava 4,6 sau piatra-iasi 4,2 cu masina incarcata si 2 adulti in conditiile de trafic greu de la cluj si lejer catre iasi cu medii orare de 67 si respectiv 72km/h. on-topic..s-au trezit greu cei de la VAG dar concurenta nu strica
-
LauCalin, luni, 16.09.2013 00:35
Ei, lasa ca si concurenta s-a trezit brusc cand a aparut 1.4 TSI.
-
mihnea radu, luni, 16.09.2013 13:22
Interesant ca nu mi-ati aprobat comentariu. Sa stiti totusi ca motoarele PSA de 3 cilindri nu sunt turbo....
-
beetle, marţi, 17.09.2013 01:12
Calmeaza-te LauCalin ! Stim, stim, ti-a ranit cineva febletea! Volkswagen-ul ala resapat primit de-a moca pe care-l conduci...
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Vreau 1.0 TDI! Dar sa fie cu DI rosu.