OFICIAL: Fiat TwinAir de 0.9 litri este Motorul Anului 2011

Publicat miercuri, 18.05.2011 18:30 de Sebastian Toma

Fiat a câştigat titlul "Motorul Anului 2011" cu unitatea TwinAir de 0.875 litri. Motorul a surclasat şi rivalii de la categoriile "cel mai bun motor nou", "cel mai ecologic motor" şi "cel mai bun motor mai mic de un litru".

Italienii de la Fiat se pot mândri de astăzi cu distincţia "Motorul Anului 2011". Premiul a fost câştigat de unitatea TwiAir de 875 centimetri cubi. Propulsorul a impresionat juriul prin emisiile sale reduse de CO2, consumul redus de carburant şi performanţele deosebite în raport cu cilindreea. M otorul TwinAir a câştigat şi la categoriile "Cel mai bun motor nou", "Cel mai bun motor sub un litru" şi "Cel mai bun motor ecologic", peformanţă pe atât de importantă pe cât de surprinzător este noul motor al italienilor.

Titlul de "Cel mai bun motor de performanţă" a ajuns tot la Grupul Fiat, fiind premiată unitatea V8 de 4.5 litri aflată în echiparea lui Ferrari 458 Italia. Motorul respectiv a câştigat şi premiul pentru motoarele mai mari de patru litri. În trecut, această distincţie i-a fost acordată motorului lui BMW M3, care a fost încadrat la clasa 3.0-4.0 litri, unde a obţinut prima poziţie.

Cea de-a 13-a ediţie a concursului "Motorul Anului" a avut loc în Stuttgart, la Engine Expo 2011. Evenimentul este unul dintre cele mai importante puncte ale calendarul industriei auto şi premiază cele mai avansate propulsoare ale fiecărui an. Cei de la BMW au fost "abonaţi" multă vreme la această distincţie, iar unităţile TSI de la Volkswagen Group au fost apreciate şi ele pentru abilităţile lor.

 

BEST NEW ENGINE

 Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
1. Fiat TwinAir 352
 2. Nissan Leaf electric powertrain 161
 3. Ford 1.6 litri EcoBoost (Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60, Volvo V60, Volvo V70, Volvo XC70 şi Volvo S80) 154
 4. BMW diesel 2.0 litri (Seria 3 Efficient Dynamics) 152
 5. Porsche 3.6 litri boxer turbo (Porsche GT2 RS) 111
 6. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) 110

 

 

GREEN ENGINE OF THE YEAR

 Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
1. Fiat TwinAir 258
 2. Toyota 1.8 litri benzină hibrid (Prius, Auris) 204
 3. Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) 185
 4. Volkswagen 1.4 Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Fabia RS, SEAT Ibiza/Cupra, Audi A1) 184
 5. Mitsubishi electric powertrain (Mitsubishi iMIEV, Peugeot iOn, Citroen C-Zero) 92
 6. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, Seat Ibiza, Seat Leon, Seat Altea/XL/Freetrack, Skoda Fabia, Skoda Roomster, Skoda Octavia, Skoda Yeti, Audi A1, Audi A3) 85

 

 

BEST PERFORMANCE ENGINE 2011

  Punctaj
1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia) 194
 2. Porsche 3.8 litri (Porsche GT3, GT3 RS) 126
 3. Mercedes-Benz AMG V8 6.2 litri (Mercedes-AMG C63, SL 63 AMG, E 63 AMG, ML 63 AMG) 119
 4. Nissan 3.8 litri V6 twin-turbo (Nissan GT-R)  97
 5. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) 89
 6. BMW 3.0 litri injecţie directă twin-turbo (BMW 135i, 1M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, Z4, 640i, 740i)  87



MOTOARE <1.0 litri

 Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. Fiat 875 cmc TwinAir/ Fiat 500 479
 2. Toyota 1.0 trei cilindri (Toyota Aygo, Toyota iQ, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy, Daihatsu Sirion/Boon) 257
 3. Hyunda/Kia 998 cmc trei cilindri (Hyundai i10, Kia Picanto) 178
 4. Smart diesel 799 cmc (Smart Fortwo) 141
 5. Mitsubishi 999 cmc trei cilindri turbo (Smart Fortwo) 135
 6. Opel 1.0 litri trei cilindri, Twinport (Opel Agila, Opel Corsa, Suzuki Alto, Suzuki Splash, Chevrolet Spark) 120

 

Motoare 1.0-1.4 litri

 Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) 365
 2. Fiat 1.4 litri Multiair Turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo, Lancia Delta) 248
 3. Volkswagen 1.2 litri TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, Seat Ibiza, Leon, Altea/XL/Freetrack, Skoda Fabia, Roomster, Octavia, Yeti, Audi A1, A3) 196
 4. Volkswagen 1.4 TSI Turbo (VW Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Skoda Octavia, Superb, Yeti, Audi A1, A3, Seat Leon, Altea, Freetrack) 124
 5. Fiat-Gm diesel 1.3 litri (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Punto Evo, Linea, Qubo, Doblo, Opel Corsa, Meriva, Astra, Suzuki Swift 91
 6. Fiat 1.4 litri turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Punto Evo, Punto Evo, Bravo, Alfa Giulietta, Lancia Delta) 63

 

Motoare 1.4-1.8 litri

 Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. BMW 1.6 litri patru cilindri turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Mini Works, Clubman Works) 246
 2. Alfa Romeo injecţie directă turbo 1750 ( Alfa Romeo 159, Giulietta, Lancia Delta) 226
 3. Toyota 1.8 litri benzină hibrid (Toyota Prius, Auris HSD) 199
 4. Audi 1.8 litri TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon, Altea, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat 149
 5. BMW-PSA diesel 1.6 litri (Mini One D, Clubman D, Countryman D, Mini Cooper D, Clubman Cooper D, Countryman Cooper D, Peugeot 207, Peugeot 306, 3008, 508, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, Berlingo, C4, C4 Picasso/Grand Picasso,C5 124
 6. Ford 1.6 litri turbo EcoBoost (Ford Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60, V60, V70, XC70, S80) 109

 

Motoare 1.8-2.0 litri

Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. BMW diesel 2.0 litri twin turbo (BMW 123d, X1 23d) 210
 2. Audi 2.0 TFSI (Audi S3, Seat Cupra R, VW Scirocco R, Golf R, Audi TT-S) 204
 3. Audi 2.0 TFSI (Audi A4, A5, A4 Allroad, Q5, S3, VW Scirocco, Eos, Tiguan, Passat, Golf, Jetta, Seat Exeo, Seat Alhambra, Skoda Octavia vRS 151
 4. Honda 2.0 litri i-VTEC (Honda Civic Type-R) 77
 5. BMW diesel 2.0 litri (BMW 120d, X3, X1, 320d, 520d) 73
 6. Subaru 2.0 litri turbo (Impreza WRX) 71

 

Motoare 2.0-2.5 litri

Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. Audi 2.5 litri cinci cilindri turbo (Audi TT-RS, RS3) 400
 2. Mercedes-Benz CDI 2.1 litri (Mercedes-Benz C, E, GLK) 267
 3. Subaru 2.5 litri turbo (Subaru Forester, Impreza, Legacy, Exiga) 199
 4. BMW 2.5 litri injecţie directă şase cilindri (BMW Z4 23i) 171
 5. Peugeot-Citroen-Ford diesel 2.2 litri (Citroen C-Crosser, C5, Land Rover Freelander2, Range Rover Evoque, Peugeot 4007, 508, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy) 153
 6. Hyundai 2.4 litri patru cilindri (Hyundai Sonata, Santa Fe, Kia Cerato, Forte, Forte Koup, Optima, Kia Sportage, Sorento) 89

 

Motoare 2.5-3.0 litri

Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. BMW 3.0 litri injecţie directă turbo (BMW 135i, 1M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 640i, 740i) 421
 2. BMW 3.0 litri diesel twin-turbo (BMW 335d, X5 40d, 740d, 535d) 237
 3. Porsche 2.9 litri injecţie direcă (Porsche Boxster, Cayman) 147
 4. Volkswagen/Audi 3.0 litri TDI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A6 Allroad, Q5, Q7, A6, A7, A9, Volkswagen Touareg, Phaeton, Porsche Cayenne) 145
 5. Audi 3.0 TFSI (S4, S5, Q7) 140
 6. Jaguar/Ford/PSA Peugeot-Citroen  diesel 3.0 litri (Citroen C5, C6, Peugeot 407 Coupe, Jaguar XF, XJ, Land Rover Discovery4/LR4, Range Rover Sport 109

 

Motoare 3.0-4.0 litri

Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. BMW 4.0 litri V8 (BMW M3) 364
 2. Porsche 3.8 litri (Porsche GT3, GT3 RS) 191
 3. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) 173
 4. Porsche 3.4 litri injecţie directă (Porsche Boxster S, Boxster Spyder, Cayman S, Cayman R) 121
 5. Nissan 3.8 litri V6 twin-turbo (Nissan GT-R) 110
 6. Ford 3.5 litri EcoBoost (Ford Taurus, Flex, Lincoln MKS, MKT) 96

 

Motoare >4.0 litri

Motor şi modele pe care este folosit Punctaj
 1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia) 230
 2. Mercedes-AMG 6.2 litri V8 (Mercedes C63 AMG, SL 63 AMG, E 63 AMG, ML 63 AMG) 188
 3. BMW 4.4 litri injecţie directă turbo (BMW 550i, 550i GT, 650i, 750i, X5, X6) 127
 4. Porsche 4.8 litri turbo V8 (Porsche Panamera, Cayenne) 109
 5. Jaguar 5.0 litri V8 supraalimentat (Jaguar XF, XJ, XKR, Range Rover, Range Rover Sport) 105
 6. Mercedes-AMG 6.2 litri V8 (Mercedes-AMG SLS 63 AMG) 96

 

Via | EngineofTheYear

  • LauCalin, miercuri, 18.05.2011 18:48
    ca prima impresie

    Honda a luat doar un premiu (sincer nu ma asteptam), BMW nu a mai luat atat de multe ca in anii trecuti, Mercedes parca a luat ceva mai multe fata de trecut, iar motorul de 1000cmc de la Toyota a ajuns in sfarsit pe 2... dupa vreo 8-9 ani. Renault nu este nicaieri, desi multi jurnalisti le apreciaza motoarele. Interesant ca motorul de 998 cmc de pe Hyundai i10 e pe 3.

  • Serd, miercuri, 18.05.2011 19:03
    Obiectiv

    Un clasament destul de obiectiv,cam mare totusi "densitatea" de motoare germane

  • Firestarter, miercuri, 18.05.2011 19:10
    Meritau din plin

    5 clasari pe locul 1 si doua pe locul secund sunt performante de exceptie pentru Fiat Group.

  • antonny, miercuri, 18.05.2011 20:23
    ******

    Bravo Fiat !!!!!!! Felicitarii !!!!

  • tomita, miercuri, 18.05.2011 20:46

    motorul de gt3 mai bun ca cel de gtr? ha, obiectivitate "cat cuprinde"....vag-inismul e la conducere (si ma refer prin acest cuvand la misoginism VAG) raspunsul real este: cand or zbura porcii e mai bun motorul de gt3, avand in vedere ca gtr se lupta cu GT2. de asemenea motorizarea de 3700 aspirata este o lucrare de exceptie. dar deh, tot porsche "cica" e mai bun. sa prosteasca pe fraierii cu ani, care vor elitism, caci pe asfalt se stie cine e mai bun ;))

  • ScorpyonVAG, miercuri, 18.05.2011 21:40
    @

    Stiu ca o sa primesc peste 30voturi negative, dar nu ma pot abtine: OFICIAL! 0.9TwinAir, care crapa la turatii ridicate. Este recomandat doar persoanelor in varsta, care nu trec de 2000rpm.

  • ra, miercuri, 18.05.2011 21:46

    1.4 tsi sta in frunte de vreo 5 ani la acea categorie...

  • unckle, miercuri, 18.05.2011 22:20

    acel .14tsi care sta in frunte a fost inlocuit , anul trecut, cu un fratior mai "simplu" pe multe din masinile pe care statea cu fala :) . . . se pare ca tehnologia, desi avansata, nu aducea profiturile sperate. Interesant acest 0.9TwinAir, tehnologia din el il face un bun competitor prin concursuri dar trebuie sa confirme in practica (si nu cred ca o sa crape chiar din prima cand o sa il duci la 5000rpm).

  • thenuts, miercuri, 18.05.2011 22:37
    @unckle

    Normal ca a fost inlocuit...au vazut si ei ca fiatu scoate aceeasi putere doar din turbo.....pe cand ei foloseau si turbo si compresor ( desi probabil avea mai mult cuplu si pe o plaja mai mare).

  • DAN_GRC, miercuri, 18.05.2011 22:43

    Felicitari Fiat, chiar interesant motorul, au obtinut 3 premii pe primul loc cu acest motor.De remarcat si Bmw care a obtinut 4 premii de primul loc totusi la o singura marca, exceptand grupul Fiat si grupul VAG s-a descurcat bine

  • jan, miercuri, 18.05.2011 23:08

    Iar BMW peste Mercedes si Audi.

  • alex, miercuri, 18.05.2011 23:16
    @jan

    Tot timpul a fost este si va fi asa.ia-le Haudistilor closca cu ouale de aur si vor intra in faliment direct.Si acum va rog manutele rosi sa intre in actiune.

  • LUCCI, miercuri, 18.05.2011 23:43
    Unde are sediul Renault?Eu nu stiu!

    Nu aveam loc de motoare de Renault cand citeam clasamentele....Bravo Fiat,personal am avut o Panda 1. 3 diesel,exceptional motor.Viitorul este al motoarelor 800-1400 cmc,unde VW face legea dar vad ca vin si altii puternic din urma.Imi cer scuze ofuscatilor ce ma vor ataca ulterior pt. ca am atentat la Renault,dar....mai priviti o data clasamentele.Asta e viata! Sa inteleg ca un motor cu ardere interna(FiAT) e mai ,,green'' decat Duracellul de la Leaf sau iMiev???Uaaaaaaaaau,asta da bomba,eco,eco dar bateriile la final de cariera unde ajung? Da,in Africa si alte zone ne-sau in curs de dezvoltare.

  • @thenuts, joi, 19.05.2011 00:11

    Ma intreb cateodata de ce oare oameni ca tine comenteaza doar de dragul de a comenta! motorul vw care a castigat acel primiu este surpriza 1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (ADICA ALA CU COMPRESOR!!) , aflat in fata 2. Fiat 1.4 litri Multiair Turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo, Lancia Delta) Motorul nu a fost scos din productie ! In acest articol "http://www.caradvice.com.au/99056/volkswagen-1-4tsi-twincharger-to-be-phased-out-report/" puteti citi motivele reale pentru care se doreste inlocuirea lui. THENUTS, tu comentezi de dragul de a comenta, o faci doar ca sa pari mai destept sau doar pt a intepa? Care este diferenta intre tine si posesorul tipic de vw( probabil mult hulit de tine)? Din cate vad, niciuna!

  • lica, joi, 19.05.2011 09:23
    fiat

    cand fiat ar produce si masini bune pt motoarele ce le fabrica ar ajunge sus de tot .......

  • titi, joi, 19.05.2011 09:58
    Nu stiu daca este adevarat 100 %

    Un apropiat are penultimul tip de Passat, in prezent are o problema, a fost la un service oarecare si i-a zis ca este problema de la injectoare trebuie schimbat. Asta nu vroia sa il schimbe pentru ca costa in jur de 1000$. A fost cu masina in orasul lui natal unde il cunostea pe unu de la serviceul VW, ala i-a spus ca daca este problema de la injectore le schimba gratis, este o problema intalnita la foarte foarte multe modele si este defapt un recall ascuns, bineinteles ca cei de la service spun ca este o promotie. Astia de la VW vor sa existe doar ei pe pamant, nu spun nimic asa cum au facut cei de la toyota.

  • dman, joi, 19.05.2011 11:39
    comisie

    cat timp comisia e alcatuita din jurnalisti si nu de ingineri ptr mine topul nu are nici o relevanta. Oricum pot sa remarc motorul twinair care este probabil ultima chichitza care se mai putea aduce motorului cu combustie interna. Ar mai fi renuntarea la bujii si cam atat.

  • qqq, joi, 19.05.2011 11:43
    1.6

    felicitati BMW si MINI...este al 5lea an consecutiv cand la 1.6 castiga motorul de 1.6 turbo...felicitari...:D super motor...extrem de elastic...

  • thenuts, joi, 19.05.2011 13:07
    @@thenuts

    Eu nu am inteles absolut nimic din commentul tau. Adica ai repetat exact ce am zis eu ( ca e twin charger ). E normal ca e pe primu loc desteptule daca are si turbo si compresor iti dai seama ca e mai rotund motorul altfel se misca ( are cuplu mai mare, turbolag mai mic) fata de 1.4 de la fiat care are doar turbo. Altceva mai interesant ai de zis sau vii sa repeti ce zic eu dar sub o alta forma ?

  • @thenuts, joi, 19.05.2011 20:29

    daca nu intelegi hai sa iti aduc eu aminte ce ai spus "Normal ca a fost inlocuit...au vazut si ei ca fiatu scoate aceeasi putere doar din turbo..." cum sa fie inlocuit daca motorul a castigat primul loc??este ca e greu???

  • unckle, vineri, 20.05.2011 08:59

    @dman -- sa stii ca nici unul dintre motoarele de mai sus nu este "visul inginerului" (poate 4,5 de pe Italia .. ) pentru ca sunt foarte multe constrangeri de natura economica si este aproape imposibil sa faci ceva "fantastic". Motoarele care ies intr-adevar in evidenta pot fi observate si de ochi un pic mai putin antrenati, de jurnalisti ;)

  • dman, vineri, 20.05.2011 22:36

    depinde ce inseamna visul inginerului. Dupa parerea mea ar trebui sa fie maximizarea eficientei, respectiv putere mare si consum mic. Mai academic spus raportul dintre energia chimica din combustibil si energia cinetica rezultata din arderea lui transformata in cuplu motor. Deci visul meu de inginer ar fi minimizarea raportului si nu neaparat puterea motorului. Singurul motor cu adevarat de luat in seama dupa parerea mea (dat fiind considerentele de mai sus) este twinair-ul. Jos palaria ptr fiat. Daca Fiat va produce motoare twinair si ptr ferari, 458-ul va fi o jucarie.