Maserati: fratele lui Quattroporte va avea un V6 diesel de 300 de cai

Publicat miercuri, 18.05.2011 18:33 de Bogdan Mirică

Maserati va folosi motoare diesel şi benzină preluate de partenerul Chrysler. pentru viitorul sedan de clasă E. Este vorba despre un diesel de 300 de cai şi un Pentastar pe benzină de 400 de cai.

Maserati îşi va extinde gama cu două noi modele, anunţate deja de oficialii italieni. Este vorba despre fratele mai mic al lui Quattroporte şi despre viitorul SUV, aşteptate în 2012, respectiv 2013. Sedanul de clasă E va prelua structuri din aluminiu, dezvoltate de Alcoa pentru Ferrari, precum şi o serie de motorizări surpriză.

Clienţii vor fi răsfăţaţi cu un propulsor V6 diesel de 300 de cai putere şi cu o versiune MultiAir a motorului V6 Pentastar, pe benzină, al celor de la Chrysler. Acesta din urmă ar putea dezvolta chiar şi 400 de cai, resurse suficiente pentru un model premium cu pretenţii de performanţă.

Colaborarea cu Ferrari va fi extinsă şi în ceea ce priveşte SUV-ul, acesta urmând să primească propulsoarele V8 şi V12 pe versiunile superioare. Nu în ultimul rând, casa italiană ar urma să furnizeze şi sistemul de tracţiune integrală, inaugurat deja cu ocazia lansării lui FF. Nu va lipsi nici transmisia automată cu opt rapoarte de provenienţă ZF, folosită de Chrysler şi Lancia pe modelele 300 şi Thema.

Maserati va asambla noile sale modele, atât sedanul ât şi SUV-ul, la fosta uzină Bertone din Grugliasco.

via | autoblog

  • GT-R, miercuri, 18.05.2011 19:06
    Se duse dr si Maserati...

    Maserati diesel = oximoron, blasfemie, ce vreti... Urmeaza diesel si pentru monoposturile F1

  • denon, miercuri, 18.05.2011 20:15
    vezi sa nu ..

    Porsche foloseste 3.0TDI de 240cp pe Cayene si Panamera si nu s-a mai dus dr,din contra ..

  • ra, miercuri, 18.05.2011 21:44

    maserati dizal pt cefe late :))

  • GT-R, miercuri, 18.05.2011 21:57
    @demon

    Ma refeream la originalitate, traditie, personalitate... Normal ca o sa se vanda la gramada, dar vor fi puternic banalizate... Se va transforma in marca de consum... Incet incet marcile cu personalitate vor disparea... La fel ca si muzica clasica...de ce sa mai producem asa ceva daca se cer manele?... Asta se cumpara, asta se produce...profit sa fie... Pacat, avea grupul Fiat cu ce sa faca profit, nu din Maserati... Whatever, suntem mici si marunti...

  • denon, miercuri, 18.05.2011 22:51
    @GT-R

    Aici ai dreptate,insa cu traditia dai faliment in ziua de azi.Daca nu tii pasul cu tendintele,dispari de pe piata iar Maserati era sa dispara de mai multe ori.Abea de cativa ani au intrat pe profit sub conducerea Fiat.

  • so, joi, 19.05.2011 07:39

    eu nu inteleg pe acesti frustrati de diesel, voi astia frustrati, ati auzit ca sunt motoare diesel mult mai performante si mai eficiente decat benzinare??? de ce nu ar fi si F1 cu diesel? ce ar insemna asta???

  • schumi, joi, 19.05.2011 08:34
    @so

    Un motor pe benzina cu aceleasi caracteristici cu un motor diesel (aceeasi cilindree, arhitectura, etc) va fi intotdeauna superior in performante motorului diesel. Dieselul nu poate castiga decat la consum. In alta ordine de idei, Maserati nu are de ales. Tb sa ofere si motorizare diesel pt ca asta cere piata. Altfel nu ar putea face faca concurentei si ar dispare de pe piata in cativa ani. Oricum dieselurile italienilor au oferit intotdeauna un plus de sportivitate (vezi JTD-urile de pe Alfa)..

  • so, joi, 19.05.2011 12:42

    vezi de ex. diferenta dintre 530i si 530d, hai sa nu mai umblam cu vrajeli.

  • schumi, joi, 19.05.2011 13:38

    Din cate stiu eu 530i are motor atmosferic (fara turbo) in timp ce 530d e motor cu turbina. Ia pune turbina si pe benzinar, sa vezi atunci diferenta.