Volkswagen va lansa modelul de 1L/100 km in 2010

Publicat marţi, 01.07.2008 18:45 de Robert Gherghe

Volkswagen a avansat proiectul vehiculului care consuma un litru la 100 km si il va lansa pe piata in 2010.

Volkswagen pregateste o imensa bomba in urmatorii doi ani. Este vorba despre modelul de serie care va consuma 1 litru la 100 km.

Producatorul german a prezentat inca din 2002 un concept care sa consume 1 litru de combustibil la 100 km, iar inca de atunci s-a planuit ca modelul de serie sa apara in 2012.

Conform ultimelor zvonuri, care vin din directia constructorului german, inginerii VW se afla in avans cu acest proiect, fiind ajutati si de ieftinirea pretului la fibra de carbon in ultimii ani.

Structura monococa din fibra de carbon a vehiculului Volkswagen si designul inedit sunt principalele argumente pentru obtinerea unui model auto care sa aiba un consum atat de mic.

Pentru a obtine aceleasi performante cu cele ale modelului initial, Volkswagen va fi nevoit sa pastreze designul si forma aerodinamica, ceea ce inseamna ca o viitoare versiune de productie va avea o latime foarte mica, de 1.25 metri si un coeficient al fortei de frecare de doar 0.159. Motorizarea va fi una foarte economica, cel mai probabil un motor diesel mic cu doi cilindri litri, injectie directa care va fi construit din aluminiu pentru o masa redusa.

Chiar daca puterea motorului va fi foarte mica, multumita coeficientului aerodinamic se va putea ajunge la o viteza maxima de 120 km/h. Dotarea modelului de serie cu sisteme de siguranta va duce la ridicarea greutatii acestuia. Avand in vedere aceste noutati, fata de versiunea concept, viitorul model nu va putea respecta granita consumului de 1 litru la 100 km, dar va fi, fara indoia, cel mai economic model auto din lume.

Despre pret nu se poate preciza nimic concret, dar se estimeaza ca valoarea viitorului model nu va putea depasi pragul de 30.000 de euro. 

Via | Car  

  • marius, miercuri, 02.07.2008 07:13
    1L/pasager

    Zero progres, daca acum sunt masini diesel care au 5 locuri si care consuma 5 L/100km,vine VW propune 1 pasager 1L/100km, deci pentru ei ar fi bine ca in loc de o masina pe strada sa gasim 5!!!!

  • badyon, miercuri, 02.07.2008 08:02
    think

    Eu cred ca s-au gandit la cei care merg zilnic la serviciu cu autoturismul personal. Sunt persoane care fac zilnic pana la serviciu si inapoi suta de kilometri. Oricum, modelul nu e pentru Romania in nici un caz. Poate pentru Romania anilor 2300 or beyond. Dar ca siguranta, nu prea imi inspira multa incredere. Poate o fi ceva mai sigura decat o motocicleta! Personal nu vad sa fie un succes pe plan global. Mai degraba motorul cu apa ar fi mai interesant de pus in practica. Dar se stie ca magnatii petrolului sunt in stare de orice numai sa nu piarda cascavalul!

  • Mario, miercuri, 02.07.2008 09:01
    solutia este electrica...

    Sulutia o reprezinta doar automobilul electric, cel caruia petrolistii i-au pus piedica atita timp. Motoarele electrice convertesc in cel mai rau caz 80% din energie in lucru mecanic, si nu 20% ca in cazul motoarelor cu ardere interna, nu necesita practic nici un fel de intretinere, dureaza mai mult decit durata de viata a unei masini, nu fac zgomot, poluare, vibratii, nu au nevoie de radiatoare cu apa si tevi de esapament, sint de citeva ori mai reduse ca gabarit si as putea continua pina termin programul... Dar ce sa faci cind petrolistii detin patentele relevante pentru acumulatori Ni-Mh de dimensiuni mari? Si ca sa nu para rea vointa, au spus ca dau drumul la productie, insa doar pentru volume minime, pe care nici un producator auto din lume nu s-a incumetat sa le comande...

  • steff, miercuri, 02.07.2008 09:32
    masina electrica

    solutia cea mai rapida si mai eficienta, cu tehnologia pe care o detinem, este masina electrica. Nu necesita statiii speciale de alimentare, precum cele pe hidrogen (apropo, pt a produce hidrogen, se polueaza mai mult), nu emite noxe, este silentioasa... daca va intereseaza mai mult, vedeti aici: http://youtube.com/watch?v=9vD33UMAtBY

  • Eko, miercuri, 02.07.2008 09:47
    Masina electrica?!

    Salutare, Voi chiar vorbiti prostii, si sper ca va dati seama. O masina electrica va polua ma mult, datorita faptului ca bateriile uzate sunt extrem de greu de reciclat. Solutia e exact hidrogenul, dar obtinut pe cale nepoluanta.

  • Dan, miercuri, 02.07.2008 09:53
    Interesant

    "ieftinirea pretului la fibra de carbon"- s-au plantat atatia copaci de fibra de carbon in ultimii ani ca sufera cei de frunza de inox. Masina electrica a aparut inaintea masinii cu ardere interna si nu a prins nici pana azi, iti trebuie 2 chestii esentiale sa fie rentabila: 1. Baterii eficiente si cat mai usoare (nu exista) 2. Curent pt bateriile astea, care indiferent de performanta, trebuie produs undeva cu pierderea aferenta si poluare. E inca mai ieftin sa scoti curent electric arzand carbuni decat nuclear,deci alea sunt povesti cu patentele ascunse. E fizica de liceu ca sa vezi ca nu exista deocamdata metode de productie mai rentabile ca petrolul. Viitorul cred e impartit in tot felul de tehnologii concurente, cea mai promitatoare e totusi producerea de hidrogen cu bacterii la uzine mari si stocarea lui la temperaturi "industriale" cu ajutorul nanotehnologiei. Cine reuseste stocarea are Nobel si viitorul asigurat pt sute de ani. Nu cred ca exista solutie pe termen scurt la costul transportului(energiei) si 50 de ani de acum incolo va exista o stagnare.

  • eu, miercuri, 02.07.2008 10:03
    toteu

    Prostii... ce-i chestia aia ? inutila... marketing...

  • Mario, miercuri, 02.07.2008 10:10
    tu stii mai multe decit arati, Eko...

    Chiar asa? De unde ai auzit tu ca bateriile sint mai greu de reciclat? Poate te referi la cele pe baza de Pb, dar care nici nu intra in discutie, de proaste ce sint. Lasind la o parte faptul ca tu ai vorbit in necunostinta de cauza (si sper ca ti-ai dat seama), recilarea bateriilor Li-ion si Ni-Mh este destul de bine pusa la punct, si toti producatorii (cred) de masini electrice includ in pret si costurile reciclarii bateriilor. Dar de supercapacitoare tu ai auzit, sau nu prea te intelegi tu cu electronica sau chiar cu fizica in general? Daca nu, iti spun eu ca la momentul actual exista o companie care va produce (cel putin asa sustine) supercapacitoare pentru auto, avind o capacitate de ~5 ori mai mare in Wh/kg, decit bateriile Li-Ion, care o densitate de stocare in jur de 120-130 Wh/Kg. Bateriile cu Pb au ridicola cifra de 30-40 Wh/Kg, asa pentru comparatie. Dar spre deosebire de baterii, supercapacitoarele nu se deterioreaza, adica dureaza mai mult decit masina in sine, nu au restrictii la curentul de incarcare/descarcare (decit legate de grosimea cablurilor...), nu au electroliti, nu imbatrinesc, au randament la incarcare aproape unitar, etc. Costul obtinerii H pe calea nepoluanta este mai mare chiar decit al carburantilor clasici. Mai citeste, daca intelegi... Recomandarea mea.

  • georgel, miercuri, 02.07.2008 10:12
    @badyon

    Orice taran de 2 lei retardat spune "proasta inutila cu loganu merg 5 oameni si consuma 5%, etc etc." mentalitatea romaneasca oameni bine educati.Asa cum a zis badyon masina asta nu o sa fie pt romania decat in 2300 atunci cand o sa avem drumuri si romanu se mai spala in gandire si mentalitate.Numai bine!!

  • me, miercuri, 02.07.2008 12:17

    1) Din cate am citit hidrogenul si oxigenul lichide se pot obtine foarte usor si relativ ieftin, plus nepoluant, din apa de mare prin procedee diferite. Nu stiu detalii, nu-mi sariti in cap. 2) Ceea ce priveste propulsia, mie pana acum din toate variantele ce am vazut, cel mai mult mi-a placut prototipul electric de la Mercedes (nu stiu exact modelul) care merge pe ideea ca din combinatia de hidrogen+oxige => curent + apa, iar curentul actioneaza motorul. Astfel nu e nevoie de baterie, iar cei doi "carburanti" sun usor obtinut / alimentat / transportat.

  • Mario, miercuri, 02.07.2008 13:01

    me, sistemul la care faci tu referire este pe baza de pila de combustie (fuel cell), dar principalul lui dezavantaj este ca nu converteste decit cel mult 70% din cite stiu eu, in electricitate. Mai adaugam si faptul ca nu se comporta foarte bine cu temperatura, si rezulta o solutie destul de problematica si ineficienta. Nu mai vorbim de costurile producerii de H si O de care vorbeai. Si este tot o solutie care te leaga de "sfinta pompa". Eu vreau sa-mi alimentez masina la propriile panouri solare, nu la pompa unor baieti mai "destepti" ca mine. In cazul capacitoarelor, cita energie bagi, atita scoti practic (si bateriile Li-ion se apropie oarecum de acest randament), pierderile sint infime, iar capacitatea de curent furnizata nu depinde de valoarea curentului instantaneu absorbit, la fel ca in cazul pilelor de combustie. Oricum, din fericire, nu se va mai pute tine frina foarte mult, in calea automobilelor electrice.

  • alex, miercuri, 02.07.2008 13:28
    lista de aberatii comentate

    "bateriile uzate sunt extrem de greu de reciclat. Solutia e exact hidrogenul, dar obtinut pe cale nepoluanta." ===== da, bateriile cu Pb si ac id sulfuric sunt poluante pentru ca contin... plumb (care e toxic) si acid sulfuric (no comment). O baterie Li-Ion are durata de viata sensibil mai mare decat una cu plumb acid si se recicleaza mai usor. "Masina electrica a aparut inaintea masinii cu ardere interna si nu a prins nici pana azi" - masina electrica a pana cand petrolul nu a devenit ieftin ca braga. S-au dus zilele alea. "Curent pt bateriile astea, care indiferent de performanta, trebuie produs undeva cu pierderea aferenta si poluare." - azi, omul foloseste in principal energie solara stocata sub forma de hidrocarburi. Daca vrei energie regenerabila nu te mi poti baza pe energie solara stocata timp de milioane de ani, trebuie sa te bazezi pe energia captata de la soare direct. Cel mai eficient mod descoperit pana azi e ciclul: baterii solare pe semiconductori (randament aprox 12%)-> stocare in baterii Li-Ion (randament vreo 80%) -> motor electric (randament aprox 75%). Compara asta cu ciclul: fotosinteza (randament sub 1%) -> stocare sub forma de hidrocarburi (nu stiu randamentul dar oricum sub 100%) -> prelucrare (hai sa zicem 95%) -> ardere in motoare cu combustie interna (randament 20% daca nu stai la semafor prea des, altfel e mai mic). Oamenii sa agata de masini pe benzina/motorina din cu totul alte motive decat eficienta. Un tip de la BMW cand a fost intebat de ce compania dezvolta motoare cu ardere interna pe hidrogen care sunt varza la capitolul eficienta a replicat ca BMW nu face masini pentru ingineri care se gandesc la eficienta ci pentru businessmeni si manageri care nu se uita cati bani dau pe un plin. No further comments :)

  • Marin IK, miercuri, 02.07.2008 13:34
    Mario are Nota 10

    Pentru comentarii!

  • vag, miercuri, 02.07.2008 18:02
    tampenie

    cat de prost si slaba firma trebuie sa fii, ca sa poti face un model cu motor mic sa arate asa de urat si ieftin? Daca faceau noul Passat CC sa consume 1 litru , atunci, palaria jos in fata la VW...dar sa faci o trotineta cu capota nici nu-i asa de greu.

  • Mini-romanu', joi, 03.07.2008 22:55
    pentru Robert - redactorul stirii

    Nici nu stiu cu ce sa incep comentariile. Cand postezi ceva - fiind intr-o calitate oficiala - e bine sa fii absolut sigur ca nu ai greseli de orice fel: tehnice, gramaticale etc. La tine sunt multe: poti spune ca "a avansat cu proiectul" ca de avansat proiectul VW a facut-o de mult; apoi care e "imensa bomba"? ca bomba nu mi s-a parut nici macar o masina propulsata de panouri solare; ce-i ala "diesel mic cu doi cilindri litri"? - a dat cu zecimale la traducere?; "Despre pret nu se poate preciza nimic concret" - daca nu scriai si "concret" erai OK - asa nu ai decat o constructie pleonastica / redundanta ... Oricum, trebuie sa fii priceput in primul rand pe tehnica - pentru gramatica puteti angaja un corector.