Volkswagen va construi viitoarele Golf 7 şi Audi A3 şi în China

Publicat miercuri, 08.06.2011 18:29 de Bogdan Mirică

Constructorul german intenţionează să producă viitorul Golf 7 şi compactul premium Audi A3 în cadrul uzinei de la Nanhai, alături de chinezii de la FAW Group.

Volkswagen reconfirmă interesul său pentru piaţa chineză, aflată în continuă creştere. Constructorul german a încheiat recent un nou acord cu partenerul său local FAW Group, care prevede producţia de modele sub-compacte la uzina Nanhai, din provincia Guangdong, China.

Joint-venture-ul creat între cele două companii va duce la naşterea celei de-a şaptea generaţii Golf în uzina chineză. Nici colegii de la Audi nu vor fi uitaţi, noua generaţie a compactului A3 urmând să fie produsă tot în uzina din Nanhai.

Fabrica chinezo-germană a înghiţit deja investiţii de 500 de milioane de euro, devenind a zecea unitate de lucru cu sigla VW din China. Fabrica va putea produce anual 300.000 de unităţi, ceea ce va justifica investiţia celor două parţi.

Anul trecut, FAW şi Volkswagen au primit din partea statului permisiunea de a da naştere unui vehicul electric, plănuit să se vândă sub brandul electric, creat special şi botezat Kaili.

În primele patru luni ale acestui an, vânzările Volkswagen pe piaţa din China au totalizat 571.464 de unităţi, ceea ce înseamnă o creştere cu 28 de procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. 

via | 4wheels

  • Mircea, miercuri, 08.06.2011 18:38

    Le-au curs balele la chinezi cand au vazut prima data un Volkswagen !

  • Marius, miercuri, 08.06.2011 19:17
    Golf 7 "made in China"

    Nu-i bai. Asta e globalizarea. Nota bene: nu orice lucru fabricat in China este de calitate inferioara sau discutabila. Secretul este doar marirea marjei de profit a producatorului. De exemplu, Apple isi manufactureaza produsele in China, dar calitatea este premium. La fel va proceda si VW. Totusi, exista o mica mare diferenta. Una e sa se fabrice o masina VW Golf la Wolsburg in Germania, la mama ei, supervizata de ingineri vechi cu experienta......si alta e sa s-o asamblezi in China, supervizata de niste baieti cu ochii oblici care papa trei blide de orez pe zi si castiga 100 dolari. Chestia asta nu o va recunoaste niciun producator, nici sa-i pici cu ceara.

  • antonny, miercuri, 08.06.2011 20:13
    *****

    sa ii vedem pe cei cu vw nu mai cumpara masnii daca sunt facute in china sau unele piese sunt fabricate in china

  • ion, miercuri, 08.06.2011 20:37
    asa s-a intamplat si cu altii

    prima data numai piese, apoi cateva bucati, si la sfarsit numai in china produc glumesc.. aceste modele probabil se numesc golf 7 acolo si de fapt e facelift-ul golf 2

  • vosi, miercuri, 08.06.2011 20:46
    golf

    eu cred ca o sa scada vanzarile la o maisina facut in china

  • @ion, miercuri, 08.06.2011 21:05

    subscriu =))) (si golf 7 va fi un mic facelift la golf 6,in stilul original vw)

  • GT-R, miercuri, 08.06.2011 21:07
    Helăăăuuu...

    Vor face o uzina acolo pentru piata chineza, nu vor produce totul acolo si vor importa in europa... Daca tot au vanzari mari acolo, e normal sa faca o fabrica acolo pentru a nu le mai importa ca si produs finit... Multe piese erau oricum facute in fabrici chinezesti, exportate pe te miri unde mai avea VW uzine de asamblare si apoi reintroduse in China. Daca merge de ce nu? La o populatie de 2 miliarde...pai au piata de desfacere mult si bine...

  • ls, joi, 09.06.2011 09:04
    china?!

    numai vw poate sa aiba atata "respect" pentru clientii europeni...

  • unckle, joi, 09.06.2011 09:10

    @GT-R sunt ei 2 miliarde (1,4 parca la ultima estimare ... dar daca pui inca 2 tari vecine ai jumatate din populatia lumii) dar majoritatea sunt saraci grav de tot. Ceea ce este bine in Caina, la fel ca pe plaiuri mioritice, este ca baietii descurcareti prospera ...iar la populatia aia sunt milioane de baieti descurcareti :) Este o decizie pur economica - fabrica acolo, cu oameni de acolo (nu nemti cu 2000E/luna), cu materiale de acolo (de unde scazi costurile de transport pana in europa sau africa de sud), vand acolo (de unde scazi toate taxele si costurile de transport). Alegerea este logica, mai ales ca, prin parteneriatul cu firma din china, ei probabil vin cu cativa oameni, cu "know-how-ul", iar chinezii cu 50000de angajati :). Nu ii costa aproape nimic in comparatie cu banii pe care ii pot "sifona" din economia chineza.

  • Ivanoff, joi, 09.06.2011 11:29
    Trendul se pastreaza...

    Nu cred ca mai mira pe cineva,calitatea tot mai precara a noilor produse VW e rezultatul acestui trend...

  • DAN_GRC, joi, 09.06.2011 12:26

    Multi constructori au fabrici in China, si BMW si Mercedes, sunt facute pt piata de acolo, e mai ieftin decat sa le exporte, plus mana de lucru mult mai ieftina.Problema este ca acest trend se accentueaza nu doar in industria auto, aproape la orice produs, marile companii de orice fel incet incet isi muta fabricile acolo ca na..chinezul accepta si 50 de dolari pe luna sa faca adidasi de ex. si e imposibil sa combati asa ceva fara sa scazi salariile in Occident, deci nivelul de trai

  • @DAN_GRC, joi, 09.06.2011 12:28

    Sunt facute doar pentru piata chineza si imprejurimi... BMW si Mercedes nu exporta in Europa masini fabricate in China. Au respect fata de clienti.

  • DAN_GRC, joi, 09.06.2011 15:39

    Si eu ce-am zis, sunt pt piata de acolo bmw si mercedes, ma refeream la alte produse, electronice, etc..care se exporta la greu in Europa si in ritmul asta produsele facute in Europa vor avea din ce in ce mai putina cautare