Volkswagen Tristar Concept: când Transporter devine pick-up
Clasica versiune Transporter Syncro a celei de-a treia generaţii a utilitarei germane renaşte după 40 de ani sub forma unui concept inedit care combină liniile unui Transporter cu cele ale unui pick-up. Rezultatul: o utilitară... utilitară.
În febra pregătirilor pentru Salonul Auto de la Paris, ale cărui premiere mondiale aşteaptă dezvelirea în faţa presei şi a iubitorilor de maşini aflaţi în capitala Franţei în această toamnă, cei de la Volkswagen nu-şi marginalizează divizia de utilitare uşoare, o sursă importantă de vânzări pentru constructorul german. Salonul de utilitare de la Hanovra, care şi-a deschis astăzi porţile, aduce o premieră mondială interesantă: conceptul Volkswagen Tristar, un prototip care pe de o parte anunţă liniile viitoarei generaţii Transporter, pe de altă parte reprezintă un tribut adus celebrului Transporter Syncro, unul dintre cele mai populare modele utilitare din istoria constructorului german.
Noul concept păstrează liniile frontale recunoscute ale lui Transporter, dar plusează cu forme modernizate şi reorganizate. Din profil, însă, maşina se modifică total şi devine un pick-up inedit. Asemănător pickup-urilor cu cabină simplă extinsă de astăzi, conceptul Tristar renunţă la "faţa" de SUV a acestui tip de maşini şi adoptă un design familiar celor care au de-a face cu utilitarele, transformându-se astfel - paradoxal - într-un autoturism mai degrabă util decât creat pentru show.
La interior, conceptul utilitar al celor de la Volkswagen iese în evidenţă prin contrastul evident dintre liniile simple, curate ale bordului lui Tristar şi tehnologia de ultimă oră pe care şefii de proiect ai prototipului le-au pus în dotarea acestei maşini. Piese de rezistenţă sunt reprezentate de masa-tabletă retractabilă cu diagonala de 20 de inch, de apariţia unui espressor şi de un sistem audio şi de infotainment de ultimă oră.
Sub capota conceptului german se află un motor TDI de 2.0 litri care dezvoltă 201 CP la 4000 rpm şi 450 Nm încă de la 1400 rpm şi care este cuplat unei cutii automate DSG cu 7 trepte. Sprintul 0-100 km/h se face în 10 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 185 km/h.
citind frazele lungi si pompoase din comuncicatul oficial, am o nelamurire: de cand VW face masini pentru show? lasand la o parte balivernele comunicatului, masina arata chiar bine. Nimic original, nimic deosebit doar (inca) un "concept" marca VW, adica o reiteratie vizuala a unor mai vechi modele de succes ale concernului.