Volkswagen susține că va fi foarte greu să respecte noile norme de poluare: "Foarte mulți ingineri ne-au părăsit după Dieselgate"

Publicat miercuri, 01.08.2018 17:05 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Grupul Volkswagen anticipează dificultăți majore în respectarea noilor norme de poluare WLTP ca urmare a faptului că numeroși ingineri de top au părăsit constructorul după scandalul Dieselgate.

Vokswagen a anunțat în luna iunie că va întrerupe temporar producția la unele modele pentru a se adapta la noile norme de poluare WLTP, care vor intra în vigoare în 1 septembrie inclusiv pentru modelele actuale.

Chiar dacă acest lucru afectează într-o măsură mai mică sau mai mare aproape toți constructorii, Volkswagen a organizat miercuri o conferință de presă în care CEO-ul Herbert Diess a afirmat că implementarea noilor măsuri va fi dificilă ca urmare a faptului că numeroși ingineri de top au părăsit constructorul în urma scandalului Dieselgate.

"Am pierdut expertiză pentru dezvoltarea motoarelor. Asta are un efect asupra capacității de utilizare a uzinelor noastre, așa că vor exista zile în care producția va fi oprită în această perioadă. Un lucru este clar: va fi un efort titanic în a doua jumătate a anului, în special din punct de vedere al profitului", a declarat el.

În încercarea de a rezolva cât mai urgent lipsa de personal calificat în departamentul de motoare, Volkswagen a anunțat săptămâna trecută recrutarea lui Markus Duesmann, specialist în dezvoltarea motoarelor în cadrul Grupului BMW.

Uzina principală de la Wolsfburg va fi închisă timp de o zi sau două pe săptămână din august și până la sfârșitul lunii septembrie, în condițiile în care aici sunt produse două dintre cele mai importante modele ale constructorului, Volkswagen Golf (cel mai vândut model din Europa) și Volkswagen Tiguan (cel mai vândut SUV din Europa în luna mai).

De asemenea, în unele zile din acest interval va fi închisă și uzina de la Zwickau, acolo unde se produc modele precum Volkswagen Passat sau versiunea harchback a lui Golf.

Via Reuters

  • Seth, miercuri, 01.08.2018 18:46

    Ati observat ca mult laudatele motoare VAG au inceput sa piarda din cai de cand a aparut wltp ? Alte motoare facute de Honda, Mazda, Toyota, Kia, Hyundai nu au pierdut nimic cu toate ca multi de aici le considerate net inferioare. De ce oare ?

  • Automarket, miercuri, 01.08.2018 20:25

    Versiunea harchback...Am ras involuntar. Cred ca ati vrut sa scrieti harb-back.

  • vianu, miercuri, 01.08.2018 21:35

    e simplu ....sa angajeze niste IT-isti in locul inginerilor !!!

  • eu, miercuri, 01.08.2018 22:25

    Si care este problema, să nu le mai vanda, închid sandramaua, altii la rând

  • Edikkk, miercuri, 01.08.2018 23:43

    VW au un profit enorm de miliarde de euro dar nu găsesc ingineri pentru că sunt FOARTE ZGARCITI cu salariile, bască stresul enorm să faci să treacă testele noi când nici cele vechi nu le treceau decât cu maimuţa !!

  • VJ, joi, 02.08.2018 02:36

    @Seth Daca nu gresesc si la Opel motoarele au pierdut din CP odata cu wltp, nu doar la VAG s-a intamplat asta.

  • @seth, joi, 02.08.2018 03:06

    paile-au plecat inginerii la asiatici, ce nu e clar? :))

  • hazard, joi, 02.08.2018 08:25

    cata vrajeala!

  • petrush, joi, 02.08.2018 08:47

    de ce nu spune care au plecat.cei ce au desvoltat poluarea, sau cei care au camuflat-o.?

  • ignis, joi, 02.08.2018 09:24

    "Am pierdut expertiză pentru dezvoltarea motoarelor". Luați de la Renault... Uite, Mercedes a luat și nu i-a căzut steaua. :))