Volkswagen Sport Coupé Concept GTE: germanii pregătesc un model poziţionat între Passat şi Phaeton
Volkswagen a dat frâu liber imaginației designerilor, iar ce a ieșit se numește Sport Coupe Concept GTE. Prototipul beneficiază de un tren de propulsie hibrid și anticipează un model nou în gama nemţilor.
Seara Grupului Volkswagen, organizată ieri în preziua Salonului de la Geneva, a marcat și debutul conceptului Sport Coupe GTE. Un nume pretențios care ascunde în spatele său prototipul unui sedan coupe care, spun germanii, va fi un model poziţionat în gamă între Passat şi Phaeton, deci undeva în zona în care verii de concern de la Audi aruncă în luptă modelele A6 şi A7.
Dimensiuni generoase
Construit pe platforma modulară MQB, conceptul are o lungime totală de 4869 mm, o lățime de 1864 mm și o înălțime de 1407 mm. Dincolo de aceste proporții generoase care îl apropie mai mult de segmentul E (cel în care joacă BMW Seria 5), se ascunde un ampatament extrem de generos, care însumează 3020 mm. Este suficient pentru a oferi mult spațiu interior celor patru pasageri.
În ciuda arcuirii liniei plafonului spre partea posterioară, Volkswagen garantează suficient spațiu și la nivelul capului. Portbagajul, cu deschidere de tip hayon, va oferi o gură de încărcare generoasă și va garanta o capacitate de încărcare de 480 de litri.
Design curajos, interior minimalist
La nivel estetic, noul Volkswagen Sport Coupe Concept GTE se dorește a fi o revoluție de design, o ieșie din tiparele conservatoare ale brandului. Partea frontală este rezultatul unei fuziuni între grilă, logo-ul brandului și blocurile optice cu lumini LED. Multiplele linii ale grilei radiatorului pătrund natural în sticla farurilor.
Profilul trădează linia unui coupe, cu acoperișul plonjat în partea posterioară, în vreme ce spatele preia linia sportivă și, pe lângă stopurile arcuite cu lumini LED, adoptă și un spoiler sportiv în care au fost înglobate evacuări duble. Pachetul estetic este completat de jante de 21 de inch.
Interiorul preia spiritul minimalist al actualului deceniu și îl duce dincolo de imaginația clienților Volkswagen. Butoanele dispar și sunt înlocuite de ecrane tactile. În plus, habitaclul este învăluit în lumină grație unui acoperiș panoramic, care dispune și de o parte retractabilă, acționată electric.
Consum de 2 litri/100 de kilometri
Sub capotă e loc de încă o revoluție. Fiind vorba de o platformă MQB, aceasta poate găzdui un tren de propulsie hibrid, de unde și denumirea GTE, pe care Volkswagen o utilizează pentru modelele sale de acest tip. Combinând un motor pe benzină V6 TSI și două agregate electrice, rezultă o putere totală de 380 de cai, suficientă pentru a propulsa conceptul de la 0 la 100 de km/h în doar 5.2 secunde, până la o viteză maximă de 250 km/h.
Fiind vorba despre un hibrid, există și o baterie litiu-ion care asigură o rulare pur electrică de 50 de kilometri. Nu e de mirare că, în primii 100 de kilometri, Sport Coupe Concept GTE poate obține un consum de numai 2.0 litri/100 de kilometri. În plus, resursele bateriei și benzina din rezervor pot garanta o autonomie maximă combinată de 1000 de kilometri.
Sper să păstreze partea din spate și va fi o mașină frumoasă. În privința părții frontale rămân circumspect, deși e clar că nu va rămâne așa în producția de serie.