Volkswagen și Ford au anunțat o colaborare în zona utilitarelor: Amarok și Ranger vor avea platformă comună, iar furgonetele se vor "înrudi" tehnic
Volkswagen Amarok și Ford Ranger vor utiliza o platformă comună din 2022, în timp ce furgonetele vor avea de asemenea numeroase elemente comune, ca parte a unui parteneriat între cei doi constructori.
Volkswagen și Ford au anunțat marți în cadrul Salonului Auto de la Detroit mai multe detalii despre parteneriatul tehnic despre care presa internațională a relatat în ultima perioadă.
Pentru început, cei doi constructori au luat câteva decizii importante cu privire la segmentul utilitarelor pentru a împărți costurile de dezvoltare și de a eficientiza procesul de producție.
"În cadrul alianței, Ford va dezvolta și produce pick-up-uri de gamă medie pentru ambele companii, iar acestea vor ajunge pe piață cel mai devreme în 2022", menționează cei doi constructori într-un comunicat de presă comun.
În segmentul pick-up-urilor de gamă medie, Ford are în ofertă Ranger, în timp ce Volkswagen produce Amarok. Prin urmare, este de așteptat ca din 2022 cele două modele să folosească o platformă comună.
De asemenea, parteneriatul prevede o colaborare și în zona furgonetelor. "Pentru ambele părți, Ford intenționează să dezvolte și să producă furgonete comerciale de mari dimensiuni pentru clienții europeni, în timp ce Volkswagen intenționează să dezvolte și să producă o furgonetă de oraș".
În gamele actuale, furgoneta de dimensiuni mari a celor de la Ford este Transit, în timp ce furgoneta de oraș a celor de la Volkswagen este Caddy.
În plus, Volkswagen și Ford au semnat un acord prin care vor analiza posibilitatea de a colabora la dezvoltarea mașinilor electrice, a mașinilor autonome și a serviciilor de mobilitate. Pentru moment, Volkswagen a anunțat o gamă diversificată de modele electrice care vor fi lansate începând din acest an, în timp ce Ford pregătește un SUV electric pe care îl va dezvălui în cursul anului viitor.
În forma sa actuală, parteneriatul nu prevede ca cei doi constructori să cumpere reciproc acțiuni unul de la celălalt, așa cum s-a întâmplat, de exemplu, în cazul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. În schimb, alianța va fi condusă de un comitet de lucru care va include directori executivi de la ambele companii. Noul comitet va fi condus de Jim Hackett (CEO-ul Ford) și Herbert Diess (CEO-ul Volkswagen).
Via Volkswagen, Ford
Ford este cel mai castigat de aici, Amarock-ul dand ceata la greu lu' Ranger inainte de a fi injurat sa se stie ca nu e parerea mea. Am vazut un comparativ pe AMS TV unde americanul era facut muci, neamtul fiind cu 2 clase peste la toate categoriile. Deci, parerile erau foarte obiective ale reporterilor germani.